"Instrukce pro výběr hesel: Vyberte si hesla, která chcete zpracovat do slovníku tak, že se napíšete své jméno ve forme ""Příjmení, Jméno"" do sloupce ""Autor"" do stejného řádku, ve kterém je uvedeno vámi vybrané heslo. Vybíráte si 2 nebo 3 hesla, nesmíte si ""rezervovat"" více hesel. Pro výběr prvních dvou hesel uveďte své jméno do sloupce ""E"". Třetí heslo si vybíráte, pokud chcete zpracovávat bonusové heslo za body navíc. Pro výběr bonusového hesla uveďte své jméno do sloupce ""F"". Nevybírejte si šedě označená hesla. Tato hesla bude možné vybrat si teprve poté, když budou rozebrána ostatní hesla a bude trvat zájem o zpracování bonusových hesel. Pokud chcete oponovat třetí heslo (za bonusové body), uveďte své jméno do tabulky ve spodní části tohoto listu. Své UČO a jméno ve formě ""Příjmení, Jméno"" uveďte do nejvyššího volného řádku. Hesla k bonusovému oponování budou přidělována v pořadí, ve kterém se o oponenturu přihlásíte. Pokud budete v pořadí nízko, je možné, že pro vás žádné heslo na bonusovou oponenturu nezbyde. Jedno heslo nemohou pracovávat 2 lidé. Tedy pokud si někdo vybral heslo uvedením jména do sloupce ""F"", není již možné napsat se do sloupce ""E"" a naopak." "Abytse mohli do tabulky vepsat své jméno, je třeba kliknout na ""Upravit v prohlížeči"" v zelené horní liště." Výběr hesel pro encyklopedii ID Téma Heslo Ekvivalent v ČJ "Autor (1. nebo 2. heslo) Příjmení, Jméno" "Autor (jako 3. heslo) Příjmení, Jméno" "Oponent (přiřazuje vyučující)" 1 Uvedení do psychologie práce Peer-rewied journals in work psychology "Kraus, Jakub" "Valášek, Štěpán" 2 Fitting the job to the man "Kraus, Jakub" "Keřkovská, Tereza" 3 Fitting the man to the job "Tofflová , Adéla" "Schmidtová, Lenka" 4 Pro-management bias "Látalová, Adéla" "Gottfried, Jaroslav" 5 Human relations tradition "Wimmerová, Zuzana" "Schmidtová, Lenka" 6 Výběr pracovníků - analýza pracovní pozice Selection interview: predictive validity Výběrový rozhovor: prediktivní validita "Schmidtová, Lenka" "Salibová, Dima" 7 Impression management "Tomášková, Zuzana" "Bednárová, Barbora" 8 Assessment center method: validity Metoda assessment centra: validita "Bachnová, Veronika " "Šebelová, Renata" 9 General mental ability: predictive validity GMA: prediktivní validita "Ammer, Jiří" "Janů, Kristýna" 10 Personality traits: predictive validity Osobnostní rysy: prediktivní validita "Ťápal, Adam" "Koňaříková, Anna" 11 Integrity: predictive validity Integrita: prediktivní validita "Bednárová, Barbora" "Volková, Michaela" 12 Validity of different selection procedures Validita různých metod výběru zaměstnanců "Ťápal, Adam" "Machová, Veronika" 13 Fairness of personnel selection procedure Spravedlnost výběrového procesu "Wimmerová, Zuzana" "Hranošová, Tereza" 14 Projective methods in empolyee selection Projektivní metody ve výběru zaměstnanců "Machová, Veronika" "Látalová, Adéla" 15 Person-environment fit "Motýl, Jiří" "Gottfried, Jaroslav" 16 Person-job fit "Motýl, Jiří" "Bachnová, Veronika " 17 ORCE "Bachnová, Veronika " "Wimmerová, Zuzana" 18 Pracovní motivace Stimulation vs. motivation "Valášek, Štěpán" "Motýl, Jiří" 19 Self-determination theory "Janů, Kristýna" "Koňaříková, Anna" 20 Maslow's hierarchy of needs Maslowova hierarchie potřeb "Kuba, Jan" "Tofflová, Adéla" 21 Intristic motivation Vnitřní motivace "Chovancová, Dita" "Bachnová, Veronika " 22 Job redesign and motivation "Šrámek, Vojtěch" "Kašpárková, Ludmila" 23 Money (as motivator) Peníze jako motivace "Bachnová, Veronika" "Machová, Veronika" 24 Temporal motivation theory "Kraus, Jakub" "Milotinský, Stanislav" 25 Two-factor theory of motivation (Herzberg's theory) Dvoufaktorová teorie motivace "Gottfried, Jaroslav" "Kuba, Jan" 26 Theory X and Theory Y (McGregor's theory of motivation) "Žáková, Alžběta" "Sýkorová, Linda" 27 ERG theory (Alderfer's motivation theory) "Žáková, Alžběta" "Ťápal, Adam" 28 Employee benefits Zaměstnanecké benefity "Chalcař, Dalibor" "Janů, Kristýna" 29 Integration of motivational theories Integrace teorií motivace "Táborský, Adam" "Nádvorníková, Magdaléna" 30 Hodnocení pracovní výkonnosti a její změna "Performance appraisal - advantages, disadvantages" Hodnoticí rozhovor - výhody a nevýhody "Wimmerová, Zuzana" "Kočicová, Eva" 31 Multisource Feedback - validity Vícezdrojová zpětná vazba - validita "Gottfried, Jaroslav" "Kočicová, Eva" 32 Job performance assessment - validity Hodnocení pracovního výkonu - validita "Bednárová, Barbora" "Látalová, Adéla" 33 Generic model of job performance Obecný model pracovního výkonu 34 Performance improvement - goal setting Zvyšování pracovního výkonu - nastavování cílů "Tomášková, Zuzana" "Ammer, Jiří" 35 Performance monitoring Sledování pracovního výkonu "Hrubšová, Michaela" "Salibová, Dima" 36 Behaviour modification Změna pracovního chování Hana Svobodová "Tomášková, Zuzana" 37 Plánování a řízení kariéry Self-promotion & networking "Kočicová, Eva" "Hrubšová, Michaela" 38 Changing skill requirements Proměnlivé požadavky na dovednosti "Hrubšová, Michaela" "Schmidtová, Lenka" 39 Delayering & downsizing Snižování počtu úrovní řízení & snižování stavu pracovníků (zeštíhlování) "Bednárová, Barbora" "Žitníková, Dominika" 40 Barriers to career development Bariéry v rozvoji kariéry "Žitníková, Dominika" "Hrubšová, Michaela" 41 Talent management "Řízení talentů, užívá se spíš AJ termín" "Žitníková, Dominika" "Chovancová, Dita" 42 Psychodiagnostické metody pro kariérní poradenství 43 Hollandova typologie "Chovancová, Dita" "Viktorin, Vojtěch" 44 Rozvoj pracovníků Training effectiveness Efektivita rozvoje "Keřkovská, Tereza" "Wimmerová, Zuzana" 45 Organizational analysis of human resources development Organizační analýza pro rozvoj lidských zdrojů "Sýkorová, Linda" "Chrudinová, Tereza" 46 Task and role analysis Úkolová a rolová analýza "Hranošová, Tereza" "Novák, Martin" 47 Person analysis Osobní úroveň analýzy pro rozvoj lidských zdrojů "Konečný, Stanislav" "Chalcař, Dalibor" 48 Knowledge management Řízení znalostí "Šrámek, Vojtěch" "Žáková, Alžběta" 49 Building of work habits Budování pracovních návyků "Barnat, Šimon" "Kraus, Jakub" 50 Behavioural change theories Teorie vysvětlující změny chování "Nesvadbová, Nikol" "Šrámek, Vojtěch" 51 Coaching Koučování "Salibová, Dima" "Motýl, Jiří" 52 Mentoring Mentorování "Jičínská, Anna Marie" "Hranošová, Tereza" 53 Development center "Salibová, Dima" "Žáková, Alžběta" 54 Stages of change model Stadiální model změny "Nesvadbová, Nikol" "Chalcař, Dalibor" 55 Technology and e-learning Technologie a e-learning "Táborský, Adam" "Viktorin, Vojtěch" 56 Postoje a chování lidí v organizaci Job satisfaction and job performance relationship Vztah mezi pracovní spokojeností a pracovním výkonem "Kašpárková, Ludmila" "Tofflová, Adéla" 57 Job satisfaction - measuring Měření pracovní spokojenosti Ludmila Kašpárková "Látalová, Adéla" 58 Organisational commitment and job performance relationship Vztah mezi závazkem k organizaci a pracovním výkonem Dominika Žitníková "Ťápal, Adam" 59 Organisational commitment - measuring Měření závazku k organizaci "Schmidtová, Lenka" "Jičínská, Anna Marie" 60 Work engagement and job performance relationship Vztah mezi pracovní anagažovaností a pracovním výkonem "Chrudinová, Tereza" "Sýkorová, Linda" 61 Work engagement - measuring Meření pracovní anagažovanosti "Chrudinová, Tereza" "Nádvorníková, Magdaléna" 62 Psychological contract and job performance relationship Vztah mezi psychologickou smlouvou a pracovním výkonem "Milotinský, Stanislav" "Konečný, Stanislav" 63 Work attitudes change Změna pracovních postojů "Kočicová, Eva" "Kraus, Jakub" 64 Interactional justice Interakční spravedlnost "Sýkorová, Linda" "Ammer, Jiří" 65 Job involvement "Novák, Martin" "Chovancová, Dita" 66 Perceived organizational support "Novák, Martin" "Keřkovská, Tereza" 67 Employee turnover Fluktuace zaměstnanců "Nádvorníková, Magdaléna" "Janů, Kristýna" 68 Counterproductive behaviour Neproduktivní pracovní chování "Koňaříková, Anna" "Valášek, Štěpán" 69 Týmy a týmová práce Indicators of effective teams "Tofflová, Adéla" "Táborský, Adam" 70 Effectiveness of team-building "Hranošová, Tereza" "Žitníková, Dominika" 71 Barriers to teamwork "Barnat, Šimon" "Svobodová, Hana" 72 Social identity "Valášek, Štěpán" "Konečný, Stanislav" 73 Group cohesion "Jičínská, Anna Marie" "Volková, Michaela" 74 Pseudoteam Pseudotýmy "Svobodová, Hana" "Barnat, Šimon" 75 Group decision-making Skupinové rozhodování "Šebelová, Renata" "Kočicová, Eva" 76 Groupthink Skupinářské myšlení "Koňaříková, Anna" "Tomášková, Zuzana" 77 Leadership Leadership "Volková, Michaela" "Machová, Veronika" 78 Leadership emergence "Milotinský, Stanislav" "Nesvadbová, Nikol" 79 Leader's charism Charisma leadera "Nádvorníková, Magdaléna" "Novák, Martin" 80 Laissez-faire leadership "Žáková, Alžběta" "Táborský, Adam" 81 Transactional leadership Transakční leadership "Tomášková, Zuzana" "Chrudinová, Tereza" 82 Multifactor leadership questionnaire (MLQ) "Ammer, Jiří" "Kuba, Jan" 83 Authentic leadership Autentický leadership "Janů, Kristýna" "Nesvadbová, Nikol" 84 Follower-centric approach to leadership "Tofflová, Adéla" "Šebelová, Renata" 85 Consideration and initiating structure "Šrámek, Vojtěch" "Motýl, Jiří" 86 Need for leadership "Milotinský, Stanislav" "Keřkovská, Tereza" 87 Gender in leadership "Chalcař, Dalibor" "Milotinský, Stanislav" 88 Intercultural leadership 89 Organizační kultura Emergent approach to organizational change Vynořující se přístup k organizační změně "Viktorin, Vojtěch" "Barnat, Šimon" 90 Planned approach to organizational change Plánovaný přístup k organizační změně "Viktorin, Vojtěch" "Šrámek, Vojtěch" 91 Learning organization Učící se organizace "Nádvorníková, Magdaléna" Ludmila Kašpárková 92 Change management Řízení změn "Volková, Michaela" "Ammer, Jiří" 93 Levels of analysis (of organizational culture) Úrovně analýzy (organizační kultury) "Sýkorová, Linda" Hana Svobodová 94 Competing values model "Viktorin, Vojtěch" "Gottfried, Jaroslav" 95 Stres na pracovišti a jeho konsekvence "Work demands, workload" "Pracovní nároky, pracovní zátěž" 96 Managerial & peer support Podpora od vedení a kolegů "Keřkovská, Tereza" "Konečný, Stanislav" 97 Relationships at work Vztahy v práci 98 Organizational health "Konečný, Stanislav" "Táborský, Adam" 99 Type A behavioural pattern Chování typu A "Chovancová, Dita" "Kašpárková, Ludmila" 100 Stress management "Řízení stresu, užívá se spíš AJ termín" "Machová, Veronika" "Chrudinová, Tereza" 101 Workaholism Workoholismus "Kuba, Jan" "Jičínská, Anna Marie" 102 Problem-focused coping Strategie zvládání zaměřené na problém "Látalová, Adéla" "Ťápal, Adam" 103 Emotion-focused coping Strategie zvládání zaměřené na emoce "Šebelová, Renata" "Bednárová, Barbora" Příhlášení se k oponování 3. hesla UČO "Příjmení, Jméno" 1 393127 "Gottfried, Jaroslav" 2 397921 "Ammer, Jiří" 3 385766 "Janů, Kristýna" 4 383853 "Kašpárková, Ludmila" 5 385505 "Kočicová, Eva" 6 397756 "Chrudinová, Tereza" 7 386213 "Schmidtová, Lenka" 8 397515 9 397844 "Keřkovská, Tereza" 10 357607 "Ťápal, Adam" 11 393284 "Látalová, Adéla" 12 386125 "Konečný, Stanislav" 13 386045 "Táborský, Adam" 14 372035 "Machová, Veronika" 15 363642 "Motýl, Jiří" 16 ##### Sheet/List 2 ##### "Zde vkládejte složení týmů (2 nebo 3 členové) a informace o mýtech, které budete vyvracet." "Abytse mohli do tabulky vepsat své jméno, je třeba kliknout na ""Upravit v prohlížeči"" v zelené horní liště." "Nevybírejte si mýty, které již byly zpracovány a publikovány na http://psych.fss.muni.cz/psychologie-prace/pro-verejnost/myty" Zadávání složení týmu a výměr mýtů pro vyvracení: ID Sem. skupina (A/B) Jméno týmu "Členové týmu (Příjmení, Jméno)" UČO "Zdroj mýtu (např. webová adresa, autor + název knihy, název a issue časopisu)" "Téma mýtu - stručně o co jde (např. Grafologické vyšetření umožňuje předpovídat budoucí výkon zaměstnance) " 1 C "Tomášková, Zuzana" 391124 http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/243657-trh-prace-neni-zadna-katastrofa-podpory-nezamestnane-nezachrani/ Zaměstnanci nad 50 let nejsou flexibilní a adaptabilní. ok "Nádvorníková, Magdaléna" 397599 "Chovancová, Dita" 385738 2 A Chhogori "Kašpárková, Ludmila" 383853 http://probyznysinfo.ihned.cz/lide-a-personalni-rizeni-manazerske-dovednosti/c1-59922940-vybrat-kvalitni-zamestnance-je-zasadni-poznate-ale-ty-problemove-jiz-pri-vyberu "Za projev neupřímnosti či nepravdivé výpovědi lze považovat i nadměrný sklon sahat si během rozhovoru do obličeje, především na nos. Časté spínání rukou do špičky napovídá, že uchazeč má sklon kategoricky prosazovat svůj pohled a není příliš ochoten akceptovat jiný názor. Tento projev může naznačovat i sklon ke konfliktnosti. Emocionální nevyrovnanost případně nejistotu uchazeče prozrazuje i nepřirozený tón hlasu (zpravidla v podobě k vyšší ostrosti a pronikavosti) nebo tendence činit si během rozhovoru nepřiměřené množství poznámek." "Doporučuji zaměřit se jen na jednu z uvedených věcí nebo obecně na to, že na základě nonverbální komunikace můžeme ""něco""." "Kočicová, Eva" 385505 3 A OMG "Kuba, Jan" 262240 http://www.hrkavarna.cz/stale-rubriky/hr-human-relations/doporuceni-zamestnance-zamestnancem/ Reference a doporučení jsou spolehlivým indikátorem vhodnosti pracovníka Dobrý zdroj a dobrý mýtus. "Hranošová, Tereza" 386115 "Dejte pozor, aby klíčovým argumentem proti nebylo, že když jsou za doporučování nabízeny peníze, může docházet k doporučování ""nezámých známých"" (to už je v textu napsáno)." 4 B "Janů, Kristýna" 385766 http://www.hrnews.cz/portal/template/EcNewsArticleDetail/id/1985754 MBTI je vhodným nástrojem pro zlepšení komunikace v týmu ok "Valášek, Štěpán" 385988 "Hrubšová, Michaela" 363957 5 A Mozková bouře "Kraus, Jakub" 397885 1. http://www.superkariera.cz/poradna/osobni-rozvoj/deset-technik-brainstormingu.html 2. http://www.jobs.cz/poradna/boure-napadu-jak-z-ni-vytezit-co-nejvic/ Technika skupinového brainstormingu přináší množství kvalitních a netradičních nápadů.  "Toto je dobrá volba - jak mýtu, tak zdroje." "Gottfried, Jaroslav" 393127 "Machová, Veronika" 372035 6 C Organizátorky Bachnova Veronika 388212 L. Koubek: Psychologie v řízení lidských zdrojů Test kresby stromu je vhodná metoda diagnostiky osobnosti při výběru zaměstnanců. "Ok. Ujistěte se, že zdroj metodu skutečně doporučuje jako vhodnou metodu a pouze ji neuvádí jako jednu z v praxi používaných metod." Salibova Dima 440346 "Látalová, Adéla" 393284 7 C Wimmerová Zuzana 397478 "M.Bureš, Jak úspěšně řídit prodejní tým" soutěživost zvyšuje zájem o práci "Text nemám k dispozici, takže k obsahu zdroje se nemohu vyjádřit (ale obecně je popularizační kniha vhodný zdroj)" Žitníková Dominika 397863 Také znění mýtu zní dobře. 8 A Brněnský výběr "Tofflová, Adéla" 363962 L. Koubek: Psychologie v řízení lidských zdrojů Test ruky jako vhodná metoda diagnostiky osobnosti při výběru zaměstnanců "Pokud z textu vyplývá, že je vhodné metodu používat, pak je to ok." "Viktorin, Vojtěch" 397955 "Jj tak to je, díky" "Ammer, Jiří" 397921 9 B Unicats "Bednárová, Barbora" 397515 L. Koubek: Psychologie v řízení lidských zdrojů Diagnostika podle tělesných rysů a typických pohybů je vhodný nástroj diagnostiky při výběru zaměstnanců. "Koňaříková, Anna" 383948 Ok. "Žáková, Alžběta" 371732 10 C Diverzanti "Ťápal, Adam" 357607 http://www.podnikatel.cz/clanky/dejte-do-vedeni-sve-firmy-gaye-budete-mit-lepsi-vysledky/ "Čím pestřejší je složení pracovního týmu, tím lepších výsledků firma dosahuje." ok "Konečný, Stanislav" 386125 "Sýkorová,Linda" 386046 11 B Motýl Jiří 363642 http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1302096/Men-best-bosses-Women-just-moody.html http://www.huffingtonpost.com/2013/11/11/male-boss-poll_n_4254598.html "muži, resp. ženy, jsou lepší manažeři než ženy, resp. muži" Ok. "Novák, Martin" 217637 Chalcař Dalibor 443330 12 C Ghost Busters "Táborský, Adam" 386045 http://www.workforce.com/articles/work-life-balance-becoming-a-key-tool-for-retention Work/Life Balance je klíč k udržení zaměstnanců "Ok. Vyvracejte prosím mýtus v kontextu textu článku, nejen ten nadpis. Tedy v kontextu toho, že jsou uváděny i jiné důležité faktory udržení zaměstnanců." "Keřkovská, Tereza" 397844 "Než vám po dnešku ten mýtus zůstane jako zadaný, ujistěte se, že máte dost zdrojů a argumentů na jeho vyvrácení. U tohoto mýtu by to nemuselo být tak snadné." Další zdroj mýtu: http://www.spolecenskaodpovednostfirem.cz/news/work-life-balance-je-in/ 13 A Karl Poppers' League of Myths Busters "Šrámek, Vojtěch" 370132 nový zdroj: http://www.lupa.cz/clanky/e-mail-moralka-a-produktivita-prace/) Využivání počítače v práci k nepracovním aktivitám snižuje produktivitu. "Možným zdrojem (jiného) mýtu je možná i předposlední odstavec, kde se předpokládá, že represivní opatření přinesou řešení problému." "Barnat, Šimon" 385871 "Mýtus, který podle mě vyplývá z článku zní ""Nadměrné využívání počátače k soukromým účelům v pracovní době snižuje produktivitu.""" "Milotinský, Stanislav" 385872 "Pokud je to ten mýtus, který chcete vyvracet, tak je to ok. Přiznám se, že se těším na argumenty, protože je to jeden z mála zde uvedených mýtů, kterým zatím osobně spíš věřím." 14 A "Schmidtová, Lenka" 386213 http://www.eudai.com/informacni-zdroje/clanky/role-emocni-inteligence-v-managementu/ "Míra emoční inteligence je u manažerů důležitější než míra IQ (manažeři musí mít vysokou emoční inteligenci, na IQ příliš nezáleží)." Ok. "Chrudinová, Tereza" 397756 15 B "Svobodová, Hana" 440315 http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/198650-absolventi-vysokych-skol-marne-hledaji-praci/ Zaměstnavatelé nemají o absolventy vysokých škol zájem. "Mýtus zní dobře a ČT je vhodný zdroj. Pozor, abyste při vyvracení zohlednili obsah reportáže a nevytrhávali jste nadpis z kontextu." 443330 "Volková, Michaela" 398990 "Nesvadbová, Nikol" 402022 16 B "Šebelová, Reneta" 386186 http://www.ovbjournal.cz/cs/clanky/183-tymova-prace-je-podminkou-uspechu.shtml Týmová práce je podmínkou úspěchu "Jičínská, Anna Marie " 385336 Mýtus je ok. 17 18