Analýza komunikační strategie tématu s veřejností rodičů, kteří preferují selektivní způsob fungování vzdělávací soustavy. Snahy o inkluzi v českém školství často narážejí na rodičovské ambice umístit děti do spíše elitních zařízení či se alespoň zbavit potenciálně problémových žákyň a žáků (např. úsilí neromských rodičů zbavit se ve třídách romských spolužáků svých dětí). Co hraje roli v rodičovském rozhodování o umístění dětí do výběrových tříd? Co musíme vzít v potaz, když přemýšlíme, jak komunikovat výhody a potřebnost inkluzivního vzdělávání? Jaké jsou limity a jaká rizika takové strategie? Studentů (max. 5): 1. Bc. Barbora Hávová, učo 385933, FSS N-SO SO [sem 4] 2. Bc. Veronika Jeřábková, učo 380420, FF M-PS PS [sem 8, cyk 2] Česká republika a rozvojová pomoc Zmapujte angažovanost České republiky (v rámci oficiální zahraniční rozvojové spolupráce ČR i aktivit českých neziskových organizací) v oblasti naplňování Rozvojových cílů tisíciletí s důrazem na cíl č. 2 - Základní vzdělání pro všechny. Kde a jak by mohla ČR své snažení zintenzivnit? Reflektují nějak tyto aktivity genderovou dimenzi? Studentů (max. 5): 1. Bc. Vitalia Hin, učo 381645, FSS N-SO SO [sem 1] 2. Bc. Monika Laurincová, učo 362558, FSS N-SO SO [sem 2] 3. Bc. Dominika Přikrylová, učo 397940, FSS N-SO SO [sem 1] Dětská práce a školní docházka Zmapujte míru dětské práce a docházky do školy ve vybrané zemi Afriky, Asie či Latinské Ameriky, a to ve vztahu k tamním sociálním a etnickým menšinám a k genderu. Studentů (max. 5): 1. Bc. Katarína Teplická, učo 385979, FSS N-SO SO [sem 2] Homofobie ve škole Zpracujte zprávu na téma, proč by školy měly do své činnosti zahrnout prevenci homofobie. Hledejte, jak lze toto téma propojit s RVP a s minimálním preventivním programem, který jsou školy povinny vypracovat. Snažte se téma představit jako potřebné a zároveň jako něco, co pro školy nutně neznamená práci navíc, neboť je to součástí širších témat, které školy již dnes řeší, jako např. šikana. 1. Bc. Marie Bedrošová, učo 386205, FSS N-SO SO [sem 2] 2. Bc. Martina Měřičková, učo 363743, FSS N-SP VPLZ (PM) [sem 4] Rámcové vzdělávací programy a téma volba povolání Zpracujte analýzu vybraného RVP (např. RVP ZV) z hlediska genderu a tématu volba povolání. V analýze se pokuste identifikovat místa, která tematizují gender a kde by gender mohl být tematizován. Pojednejte o tom, zda je RVP v této otázce dostatečně návodné či zda jsou v něm obsažena rizika genderové reprodukce. Studenti (max. 3): 1. Bc. Tereza Kyselová, učo 397965, FSS N-SO SO [sem 2] 2. Bc. Hana Morávková, učo 440289, FSS N-SO SO [sem 2] 3. Bc. Silvia Zaťková, učo 397968, FSS N-SO SO [sem 1]