Hodnocení úkolů ZUR163 – jaro 2015
Nejčastější chyby
· necituje se podle ČSN ISO 690, vždy je nutné řídit se pokyny zadavatele, pokud citační
styl není stanoven, lze používat jakýkoliv, ale jednotně v celém dokumentu, pokud přebíráte citaci
přímo z databáze, vygenerujte si ji nebo přepište do stejného stylu
o Smith, B. 2000: Viral Marketing, What’s That? In: Social Marketing Quarterly, vol. 6, p. 4-7.
(v tomto případě to není ČSN ISO690, ale student používal důsledně jeden druh citací, takže lze
uznat)
o K. Hazel Kwon, Michael A. Stefanone and George A. Barnett American Behavioral Scientist,
September 2014; vol. 58, 10: pp. 1345-1360., first published on March 28, 2014; dostupné z:
http://abs.sagepub.com.ezproxy.muni.cz/content/58/10/1345.full.pdf+html (v tomto případě student
používal různé citační styly v rámci jedné práce, což je špatně)
o Facebook Use and Texting Among African American and Hispanic Teenagers: An Implication for
Academic Performance vydaný v Journal of Black Studies vydáno v lednu 2014. Autor: E. Bun Lee.
Elektronická verze dostupná na internetové adrese WWW:
http://jbs.sagepub.com/content/45/2/83.full.pdf+html (zajímavý způsob citování, jaký je to styl???,
zřejmě vlastní, opět platí, že pokud by nebyl žádný styl definován, tak můžete použít jiný nebo i
svůj, ale používat ho jednotně, což zde nebylo dodrženo)
· příjmení autora se zapisuje velkými písmeny
o Kužvart Jan, Jak hodnotit přínosnost sociální sítě [online]. 2014 [cit. 2015-03-06]. Newton
Media; dostupná z:
http://www.newtonmedia.cz/cs/mediainfo-cz/komentare/jak-hodnotit-prinosnost-socialni-site/detail
* v invertované podobě je jen první autor (PŘÍJMENÍ, Jméno, Jméno PŘÍJMENÍ,…), špatné pořadí
údajů v citaci, název časopisu se nepíše tučně, ale kurzívou, název článku (části) nikdy kurzívou
není!!!
o Liang, Chii-Hwa, Chiu, Chin-Hsin, Ho, Li-Hsing, Advances in Information Sciences and Service
Sciences, February 2013, vol. 5, 3: p. 776-783, The Effects of Facebook for Parents and Children on
Primary Education dostupné z
http://search.proquest.com.ezproxy.muni.cz/docview/1539451222/abstract/27A0EBF01F434C75PQ/1?account
id=16531
· Nejprve bych dal název článku a teprve poté název časopisu (ten je navíc kurzívou),
vynechal bych slovo datum, číslo lze zkrátit na č. a strany se zkracují na s.
o KOPŘIVA, Michal. Hospodářské noviny: Facebook uspěl s videem a chystá agresivní
investice.Datum: 30.1.2015, číslo: 21, strana: 3. Dostupné také na: http://archiv.ihned.cz
* rok se dává na začátek citace pouze v případě, že používáte v textu author-date system, pokud
používáte citaci bez vazby na text, pak by mělo být: Zlín, 2014, navíc zápis roku není stejný u
všech citací v textu.
o ŠKODÍKOVÁ, Pavla, 2014. Reklama na Internetu. Zlín. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve
Zlíně. Fakulta aplikované informatiky. Vedoucí Ing. Jiří VOJTĚŠEK, Ph.D. Dostupné z:
https://theses.cz/id/d6g6t9
· do citace nedáváme označení obchodních společností (a.s., s.r.o., GmBh.,...)
o CHUCHMA, Josef. Nezbývá prý než se s tím smířit. Lidové noviny. Praha: MAFRA a.s., 2013, vol.
295, s. 10.
· toto není citace:
o
http://eds.a.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=3&sid=04dade85-3881-45f7-beef-ce7aeb971a7a%40sessi
onmgr4004&hid=4205&bdata=JkF1dGhUeXBlPWlwLGNvb2tpZSx1aWQmbGFuZz1jcyZzaXRlPWVkcy1saXZlJnNjb3BlPXNpdG
U%3d#db=bwh&AN=bizwire.c59690043
o jak text dohledám podle URL, když přestane fungovat???
· pozor na překlepy (socálních), URL se nedává do ostrých závorek (citování dle staré
normy):
o HANUSOVÁ, Hana. Negativní a pozitivní působení socálních sítí na mládež (facebook) [online].
2012 [cit. 2015-03-06]. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce
Jiří Strach. Dostupné z: .
· příjmení autora není velkými písmeny, citace není tučně, url bych zkrátil na: Dostupné z:
Theses.cz, adresa pak nebude takto dlouhá:
o Crnko, Michaela: Moderní nástroje internetového marketingu, jejich vliv na úspěšnost prodeje.
Praha, 2014. Diplomová práce. Vysoká škola finanční a správní.
http://theses.cz/id/7hb2wi?info=1;isshlret=Modern%C3%AD%3B;zpet=%2Fvyhledavani%2F%3Fsea4rch%3DModer
n%C3%AD%20n%C3%A1stroje%20internetov%C3%A9ho%20marketingu,%
o Reklama a její vliv na adolescenty a jejich chování [online]. Masarykova Univerzita, 2014 [cit.
2015-03-06]. Dostupné z:
https://is.muni.cz/auth/th/391671/pedf_b/BP_Dolezalova_Reklama_a_jeji_vliv_na_adolescenty_a_jejich_
chovani.pdf?fakulta=1423;obdobi=6265;info=1;zpet=%2Fauth%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3Dsoci%C3%A1ln%C
3%AD%20s%C3%ADt%C4%9B%20d%C4%9Bti%20marketing%20chov%C3%A1n%C3%AD%20reklama%26start%3D1. Bakalářská
práce. Masarykova Univerzita.
· [online] se už nepíše kurzívou
o LATIF, Hasan, C. Gazi UÇKUN a Barış DEMIR. Examining the Relationship Between E-Social
Networks and the Communication Behaviors of Generation 2000 (Millennials) in Turkey [online]. 2014,
s. 43-60 [cit. 2015-03-06]. Dostupné z: http://ssc.sagepub.com/
· název není kurzívou
o RAMSANRAN-FOWDAR, Rooma Roshnee a FOWDAR Sooraj. The Implications of Facebook Marketing for
Organizations. Contemporary Management Research. Central Queensland University, 2013, vol. 9, issue
2, s. 73-84.
· vedoucí práce se píše až do poznámky za dostupnost, URL není v ostrých závorkách, za
citací není tečka, pokud končí URL
o DUŠEK, Jakub. Úloha a role sociální sítě a její vliv na volební preference [online]. 2013.
[cit. 2015-03-04]. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze. Vedoucí práce Zdenka
Vostrovská. Dostupné z: .
Na co dalšího si dát pozor
· In: se nedává u článků, ale jen u příspěvků, názvy článků nejsou v uvozovkách
· vydání je povinné (jen 1. vyd. se uvádět nemusí), zadává se stejně, jako je zapsáno v
dokumentu
· kombinace různých citačních stylů v jedné práci (pokud chcete použít citace ucvedené v
databázi, pak je potřeba je sjednotit a použít doporučený styl)
· URL adresa se už nepíše do ostrých závorek <> a nepíše se za ní tečka, pokud citace
nepokračuje poznámkou
· poznámka se píše až za dostupnost
· u akademických prací se neuvádí škola jako vydavatel, protože práce není oficiálně
vydána, dal bych na konec citace do poznámky
· u akademických prací se objevuje druh práce za místem a rokem vydání nebo hned za názvem,
má být v poznámce a dostupnost (URL) má být správně ještě před poznámkami.
· u článků se zapisuje: rok, ročník, číslo, pokud některý údaj chybí, vynechává se
· Vol. 71, 6:pp 619-660 – špatný zápis, pokud chcete zkrácenou podobu, tak použijete:
* 71(6): 619-660
* vol. 71, n. 6, pp. 619-660
pokud citujete elektronické dokumenty, pak musí být v záznamu [online], datum citování a URL
(Dostupné z:)
Alba, J. – Stay, J. (2008): I'm on Facebook--now What???...
* špatný zápis autorů, rok se v ČSN ISO 690 nepíše do závorek a za rokem je tečka.
pokud používáte v textu author-date system, pak se rok přesunuje na začátek za první údaj citace