Strategie
 kampaně Miloš Gregor / POL510 / 10. března 2016 týmové práce. analýza No. I. mgregor@fss.muni.cz ‣legislativní rámec ‣volební štáb ‣průzkum veřejného mínění ‣strategie (vize –> strategie –> taktika) ‣finance ‣SWOT ‣sdělení ‣plán komunikace ‣harmonogram ‣dobrovolníci mgregor@fss.muni.cz cíle. plánu. strategie. implementace. mgregor@fss.muni.cz čeho se držet 1. měj úctu ke svému týmu 2. drž se sdělení 3. zacházej s penězi jako s vlastními 4. nelži. nikdy! 5. vyhraj přes srdce, ne rozum 6. začni včas 7. připrav se. na vše. 8. znej svoji pozici 9. znej svoji cenu 10. s nevěrou se to má stejně jako s lhaním mgregor@fss.muni.cz desatero úspěšné kampaně mgregor@fss.muni.cz strategie. volební strategie “Volební strategie je soubor metod, technik a rozhodovacích procedur, které slouží k racionální maximalizaci volebního výsledku v určitém místě, v určité době a v určitém prostředí, přičemž cílem je získat možnost realizace strategie a politického programu daného uskupení. Volební strategie rovněž zahrnuje taktické a operační pokyny a personální, organizační a programové podrobnosti.” Skrzypiński 2005 mgregor@fss.muni.cz volební strategie Stanovení cílů, řízení se jimi a ustálenou soustředěnost na ně. Lees-Marshment 2011 mgregor@fss.muni.cz čtyři školy mgregor@fss.muni.cz ‣svoboda rozhodování ‣formalizace strategie ‣formálnost strategie ‣těžiště strategie ‣tradiční (plánovací) ‣evoluční ‣poziční ‣zdroje a dovednosti mgregor@fss.muni.cz Řídí-li [vůdce] vojsko stále stejně, aniž znal jeho skutečný stav, vyvolá nejistotu v řadách velitelů. Nakládá-li na ně stále stejné úkoly, aniž znal jeho skutečné síly, vyvolá pochybnosti v řadách velitelů. mgregor@fss.muni.cz ‣SWOT ‣analýza trhu ‣analýza konkurence tři nutné kroky volební strategie mgregor@fss.muni.cz volební strategie personální
 strategie finanční
 strategie komunikační
 strategie strategie mezistranických
 vztahů volební
 program reklamní
 strategie strategie PR volební strategie mgregor@fss.muni.cz Pokud ji nedokážete sepsat, žádnou nemáte. Napolitan 2003 volební strategie mgregor@fss.muni.cz taktika? volební strategie mgregor@fss.muni.cz ‣politika je komunikace. ‣politika je marketing. ‣politici a politické strany musejí dbát o svoji image. ‣podporujeme to, čemu rozumíme. před přípravou strategie mgregor@fss.muni.cz ‣kdo jsme ‣na koho cílíme ‣kdo jsou voliči, podporovatelé, dobrovolníci, potenciální voliči ‣konkurence ‣jiné strany, aktivisté, organizace… mgregor@fss.muni.cz Hlavní je uchovat celistvost vlastních řad, až na druhém místě je zničit cizí řady. strategické umístění produktu mgregor@fss.muni.cz IDEOLOGIE propagandistický styl “PACKAGING” zaměřeno na voliče ‣nízká flexibilita ‣push strategy ‣nahodilé využívání
 jednotlivých
 marketingových
 nástrojů ‣vysoká flexibilita ‣pull strategy ‣marketingový koncept ‣koordinované využívání
 marketingových nástrojů typy strategií mgregor@fss.muni.cz ‣utvrzovací ‣rozšiřovací ‣neutralizující ‣obracecí (Pietraś 1998) typy strategií mgregor@fss.muni.cz ‣orientovaná na stranu ‣orientovaná na problém ‣orientovaná na image (Jabloński 2006) typy strategií mgregor@fss.muni.cz obhájce úřadu vs. vyzyvatel mgregor@fss.muni.cz Vojevůdce jenž se nebude řídit mou radou stejně jistě prohraje a bude smeten. svatá trojce marketingové strategie mgregor@fss.muni.cz ‣Segmentation (segmentace) ‣Targeting (zacílení) ‣Positioning (umístění) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz segmentace ‣měřitelné ‣lehce dostupné ‣dostatečné velké ‣stabilní ‣s obsahem svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz segmentace ‣geografická ‣demografická ‣sociologická ‣psychologická ‣behaviorální (Spiller, Bergner 2011) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz targeting ‣zacílení ‣přizpůsobení ‣primární + sekundární cílová skupina ‣budování vztahu ‣“wasteland segment” (Bannon 2004) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣zaujetí voliče ‣zapamatování kandidáta pro různé segmenty
 vyzdvihujeme různé kvality svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣soudržnost ‣zaujetí ‣odlišení ‣důvěryhodnost ‣jasnost ‣komunikovatelnost svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz positioning ‣lídr ‣vyzyvatel ‣následovník ‣specialista (nicher) (Collins, Butler 2002) svatá trojce marketingové strategie: mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz “To nejde.” mgregor@fss.muni.cz Vojevůdce znamená moudrost a inteligenci, důvěru a vztah, chrabrost a přísnost. děkuji za pozornost. mgregor@fss.muni.cz