id @1481PSY117_1601_1 @1481PSY117_1602_1 @1481PSY117_1603_1 @1481PSY117_1604_1 @1481PSY117_1605_1 @1481PSY117_1606_1 @1481PSY117_1607_1 @1481PSY117_1608_1 @1481PSY117_1609_1 @1481PSY117_1610_1 @1481PSY117_1610_2 @1481PSY117_1611_1 @1481PSY117_1611_2 @1481PSY117_1612_1 @1481PSY117_1613_1 @1481PSY117_1614_1 @1481PSY117_1615_1 @1481PSY117_1616_1 @1481PSY117_1617_1 @1481PSY117_1618_1 @1481PSY117_1619_1 @1481PSY117_1620_1 @1481PSY117_1621_1 @1481PSY117_1622_1 @1481PSY117_1623_1 @1481PSY117_1624_1 @1481PSY117_1625_1 @1481PSY117_1625_2 @1481PSY117_1626_1 @1481PSY117_1627_1 68863 2 5000 1 7 1 1 2 1 2 44.0 48.0 14.0 10.0 5 100 47 2 5 3 3 3 2 3 4 3 2 Aby se lidé orientovali ve výsledcích průzkumů a byli případně je schopni i sami tvořit. K možnosti vytvářet vlastní výzkumu a rozumět datům z výzkumů jiných. 4 4 68864 2 1200 2 3 1 1 2 1 1 5.5 6.2 50.0 50.0 5 100 12 1 4 4 3 1 3 3 3 5 5 9 3 68865 2 1000 4 5 3 3 1 2 2 7.3 7.3 20.0 40.0 5 5 minut 47 dní 2 5 1 5 3 4 4 3 2 5 Zorientování se ve velkém množství informací a zjištění jejich věrohodnosti Pochopení statistických dat uvedených v publikacích různého druhu "Možnost porozumět výzkumům, schopnost vytvořit svůj výzkum" 2 5 68867 2 10000 3 6 4 1 2 1 2 8.0 8.1 20.0 20.0 10 nebo 5 5 minut 1 4 2 3 2 3 2 4 6 4 Ke zhodnocení výsledků studií. Bez studií by nemohlo dojít k rozvoji vědy. "Statistika a metodologie jsou podle mě nejdůležitější předměty. Díky výzkumům získáváme poznatky a abychom měli z těchto výzkumů výstup, tak vetšinou jsou potřeba statistické metody." 3 4 68868 1 12000 5 8 3 2 1 1 1 8.5 8.6 20.0 10.0 5 100 47 2 2 3 2 3 1 1 2 4 5 Rozvoj analytického myšlení. "Schopnost interpretovat výzkumy, tvořit vlastní a získat určitou samostatnost – nemuset být závislý na interpretacích jiných." 2 5 68869 2 4000 3 3 1 2 1 1 2 8.0 8.0 5.0 1.0 0 100 47 2 2 2 2 2 2 5 2 2 2 Aby se nenechal oklamat médii a rozuměl předkládaným článkům. K získávání informací. Pro výzkumy a publikování jejich výsledků. 3 4 68870 1 1500 7 4 1 2 1 1 2 8.0 7.0 1.0 1.0 10 100 47 2 2 5 3 2 1 2 3 2 3 Aby měl člověk nějaké jistoty (alespoň zdánlivé). Ke zobecnění závěrů na širší spektrum klientů. 3 4 68871 2 10 000 2 8 3 1 2 2 2 7.3 7.0 68872 2 100 000 5 6 1 1 2 1 1 7.5 7.1 50.0 50.0 5 5 minut 47 2 2 4 1 1 1 3 2 3 2 "při zjišťování poptávky; pro přehled rozložení, vlastností populace" Je prospěšná pro přehledné zpracování velkého množství nasbíraných dat při výzkumu a jejich porovnání a jejich interpretaci 1 3 68873 2 10 000 2 8 3 1 2 2 2 7.3 7.0 30.0 20.0 5 5 minut 47 2 5 1 4 3 3 6 6 6 6 2 3 68874 1 12000 5 8 4 4 2 1 3 7.4 7.8 12.0 8.0 5 5 47 2 4 3 3 4 2 4 2 2 5 práce s daty - sběr dat a jejich vyhodnocení. Statistický přehled o dějích v okolí "možnost tvořit vlastní experimenty, interpretovat výsledky. Zjišťování nových informací, porozumění informací od ostatních" 2 5 68875 1 10 000 4 4 3 3 2 2 1 7.5 8.0 10.0 8.0 5 5 47 2 5 2 3 3 3 2 4 4 4 68877 1 150000 0 8 4 3 1 1 3 7.0 7.5 20.0 10.0 5 5 47 2 2 5 3 3 3 4 4 1 3 3 2 68878 1 35000 2 8 3 3 2 1 1 8.1 7.9 30.0 20.0 5 5 47 2 2 2 1 3 1 1 4 3 5 Pro shraňování kvantitativních údajů a hledáním vztahů mezi nimi. Na základě nalezených vztahů poskytuje statistika také určení nejlepšího řešení daného problému. "Pro určování vztahů např. kvantifikovanou mírou schopností či dovedností, pro měření osobnostních charakteristik, proč určování vztahů mezi těmito veličinami." 2 3 68880 2 80000 20 3 1 3 2 1 1 6.6 6.6 30.0 65.0 5 2000 2 2 5 1 1 1 1 2 1 1 68881 1 50000 2 2 3 3 1 1 2 7.4 8.0 20.0 19.0 5 100 24 2 5 3 3 2 3 4 4 3 3 "K zobecnění velkého množství získaných dat, k tvorbě prakticky užitečných poznatků." "K zobecnění velkého množství získaných dat, k tvorbě prakticky užitečných poznatků v psychologii" 2 2 68882 1 17000 2 8 1 3 1 2 2 6.5 6.0 10.0 5.0 5 1 47 2 2 2 3 4 4 5 6 5 5 2 2 68884 2 1385 2 6 3 1 1 2 1 7.7 7.3 38.0 36.0 5 100 47 2 3 3 1 1 1 2 3 1 3 "Vypovídá o světě v číslech, kterým lze rozumět, pomáhá určovat normálnost a v jejím rámci předvídat." "K porozumění jednotlivým testům, které psychologové používají, k porozumění jejich fungování, k lepšímu porozumění pacientům." 3 5 68885 1 2000 4 4 2 4 1 1 1 7.5 7.0 20.0 12.0 10 100 47 2 1 5 3 2 1 2 2 2 3 2 3 68886 1 10 000 4 4 3 3 2 2 1 7.5 8.0 10.0 8.0 5 5 47 2 4 3 3 3 4 3 3 3 3 "K tomu, aby si na spoustu věcí mohl udělat lepší a přesnější názor. Aby se více orientoval ve světě, měl přesnější poznání. Některé věci se těžko vyjadřují v něčem jiném než v číslech. Někdo nám například může vylíčit ošklivou dopravní nehodu na některé silnici. Z toho však ještě nemusíme uvěřit, že silnice, na které se nehoda stala je něčím nebezpečná. Když ale vidíme statistické porovnání které nám říká, že na této silnici se ročně stane o 500 nehod více než na silnici vedlejší, už nám to začne být podezřelé." "V psychologii je statistika důležitá kvůli tomu, že psycholog často zjišťuje pravdu o nějaké skutečnosti, která není vůbec zřejmá (například určitá zákonitost ve fungování psychiky...) a o které se dozvídá pouze například z výpovědi nějakého člověka. Z výpovědi jednoho člověka samozřejmě nemůže udělat nějaký obecný závěr. Lidé se mezi sebou totiž velmi liší a často se také stává, že jejich výpověď nemusí odpovídat jejich skutečnému prožívání. Má-li však psycholog přístup k početnému vzorku lidí, jeho závěr se stává pravděpodobnější. Korigují se tím odchylky jednotlivců, možné chyby v jejich sebereflexi atd." 2 3 68887 1 5000 1 8 2 2 2 1 1 0.5 0.1 10 100 68888 2 5 5 2 2 1 1 3 7.0 7.3 60.0 70.0 5 100 minut 47 dní 2 1 4 1 1 1 2 3 3 3 2 2 68889 1 10000 6 4 2 3 1 1 1 7.7 7.5 5.0 2.0 5 1 47 2 4 3 3 2 3 3 2 3 3 2 5 68890 1 9999 1 7 3 2 1 2 2 8.4 8.4 30.0 50.0 5 5 47 2 5 2 1 1 1 1 2 2 2 určuje rozloženie obyvateľstva k zaradeniu jednotlivca do škály 1 2 68891 1 50000 1 5 4 2 1 1 1 6.8 7.4 5.0 1.0 5 100 24 1 1 4 1 3 3 3 2 3 1 "Lépe definujte otázku. K čemu je dobré statistice rozumět a umět s ní pracovat? K práci, zábavě, vědění. K čemu je člověku banda statistiků v ústavu, když si žije svůj život? K lepšímu pocitu při jízdě autem, k ještě lepšímu pocitu při letu letadlem a k tvrdému procitnutí při šťastných-deset." "K tomu, aby věděli, jak je pravděpodobné, že zrovna před nimi sedí v křesílku Hannibal Lecter, a nenechali se vyděsit někým, kdo chce být jenom zajímavý." 2 4 68892 2 10000 12 3 1 4 1 1 1 6.8 6.9 10 100 68893 2 10000 12 3 1 4 1 1 1 6.8 6.9 10 100 minut 47 dní 2 3 2 1 2 1 4 2 1 4 2 3 68894 1 12500 3 8 3 2 2 1 3 8.7 8.6 2.0 1.0 5 33 36 2 1 5 3 2 1 3 4 4 3 Ověření skutečnosti dat. Obecný zdroj informací s kterými můžeme pracovat. Jako výchozí bod pro teze či jako ověření pravdivosti teze. 2 5 68895 2 3000 2 6 3 3 1 1 2 9.0 8.5 20.0 35.0 10 100 8 2 4 2 3 2 2 4 5 4 3 Získávání informací přehledně. "Přidává psychologii jako vědě na vážnosti, exaktnosti." 2 3 68896 2 15000 2 7 1 4 2 1 2 7.5 7.1 50.0 25.0 5 5 12 2 2 2 3 1 1 4 4 3 4 2 5 68897 2 3 000 2 4 3 3 2 1 2 7.8 7.8 20.0 5.0 5 5 47 2 4 1 3 2 3 5 4 2 4 "Například aby věděl, jakým způsobem chápat nové informace - zda se jedná o běžný či mimořádný jev." "Domnívám se, že asi nejdůležitější je statistika v oblasti výzkumu - je důležité vědět, jaká data získávat a jak s nimi pracovat." 2 3 68898 2 6000 0 6 3 3 1 1 2 6.8 6.8 20.0 20.0 5 5 47 2 3 3 3 3 2 2 3 3 3 "Ke zjišťování faktů o společnosti, přírodě a obecně o světě." "K objevování různých fenoménů a zjišťování faktů o lidském myšlení, k zařazování lidí do různých ""skupin""" 2 3 68899 2 2000 5 5 1 1 2 1 2 6.0 6.3 50.0 65.0 0 68902 1 5000 0 4 3 2 2 1 2 7.0 7.5 5.0 1.0 10 5 minut to netuším 2 3 4 5 3 4 2 5 4 5 K pochopení světa. K pochopení psychologie. 4 2 68904 2 10 000 7 4 2 1 1 1 2 68905 2 10000 8 6 2 1 2 2 2 6.4 7.0 10.0 60.0 5 5 minut 47 2 2 2 1 1 1 3 3 2 2 aby měl přehled o vývoji a složení společnosti a jejích trendech aby byli schopní adekvátně interpretovat výzkumy 2 3 68906 2 10000 2 2 2 2 2 1 2 6.9 7.0 10.0 60.0 10 100 12 2 3 1 1 1 1 3 3 1 3 "Aby se rychleji a lépe orientoval v nějakých datech, hodnotách, které právě potřebuje a jsou statisticky vyjádřeny." Při výzkumech psychologických metod a veškerých dat týkajících se psychologie. 3 3 68907 2 5000 7 3 1 3 2 1 1 7.9 7.8 20.0 30.0 0 100 minut 24 2 3 4 2 1 1 2 4 1 3 "k porovnání, zhodnocení informací" "k zhodnocení dat, které získali ve svém výzkumu" 9 3 68908 1 5000 2 5 2 3 2 1 3 68909 1 5743 2 5 3 2 2 1 1 8.0 8.6 1.0 0.0 5 5 47 2 6 2 4 4 5 6 2 6 5 1 1 68910 2 8000 6 6 2 3 2 1 1 7.6 7.4 50.0 25.0 5 100 47 2 1 5 3 3 1 2 3 2 5 "K přehlednému prezentování výsledků výzkumů, přispívá k lepší informovanosti společnosti" "K zobecnění a znázornění konkrétních výsledků do jednodušší formy, z které lze rychleji vyčíst výsledek zkoumání" 3 3 68911 2 3500 2 4 1 2 1 1 1 6.5 5.0 55.0 80.0 10 100 47 dní 2 1 4 4 2 3 1 3 2 4 """Obyčejnému"" člověku, co nedělá ve výzkumu úplně nevím. Může si potom takový výzkum se znalostí statistiky asi lépe interpretovat, a ne se spoléhat jenom na interpretaci cizí. Díky statistice se dá pravděpodobně předvídat docela dost věcí a tak člověku může pomoct možná s financemi... přiznávám, že si to neumím tak úplně v běžném životě představit, přestože můj kamarád statistik si nějakým způsobem dokáže dělat statistiku naprosto všeho." "Aby mohli správně interpretovat výsledky výzkumů, ať už cizích nebo jejich vlastních, popř. aby tyto svoje výsledky zapsali podle nějaké normy / vytvořili správně graf - aby jejich výsledky byly srozumitelné taky ostatním." 3 4 68913 2 1500 2 3 1 2 2 1 2 6.7 7.3 80.0 70.0 10 1 minutu 36 dní 2 5 6 5 3 2 6 5 5 5 "Aby vědci dokázali udělat závěr ze svých měření a výzkumů, a tedy aby jejich práce k něčemu vedla. Lidé spíše uvěří ""vědeckým číslům"" než čemukoli jinému. Reklama tvrdící ""9 z 10 zákazníků by doporučilo náš produkt"" má na nakupujícího velký vliv." "Aby psycholog dokázal pracovat s daty, která získá z výzkumu nebo přímo ve své práci - psycholog práce, personalista,..." 3 4 68914 2 25000 1 3 3 4 2 1 1 7.6 7.8 5.0 10.0 5 1 minutu 24 dnů 2 3 4 2 2 2 3 3 3 4 "Umožňuje získat data, o něž se mohou vědci opírat. Jsou to empirické důkazy jejich zkoumání." Psychologie se jako každá věda musí opírat o empirická data. Právě tato data nám umožňuje získat statistika. 3 3 68917 2 10000 3 3 3 2 2 1 1 8.0 7.9 50.0 50.0 10 5 minut 47 2 1 5 3 2 1 1 1 1 2 68918 2 10000 7 4 2 3 1 1 1 7.2 7.1 10.0 35.0 5 Kč 100 minut 47 dní 2 6 2 2 2 2 4 3 4 4 "K interpretaci dat a informací, ve vědě, k interpretaci výzkumů." "K vyhodnocení dat získaných prostřednictvím testů, dotazníku. V psychodiagnostice a při interpretaci nových výzkumů." 2 3 68919 2 50000 20 3 2 3 2 1 1 6.5 6.5 30.0 50.0 5 5 1 2 6 1 1 1 1 2 2 2 "Poskytuje nám přesné výsledky, které nejsou zkreslené např. výkladem." "Díky statistickému šetření pak můžeme zjistit funkčnost některý psychologických metod, nebo co je nejúčinější např. při teambuildingu" 2 5 68920 1 30000 5 3 2 3 1 1 1 8.4 8.3 10.0 5.0 5 5min. 47 1 2 3 2 3 2 3 3 2 3 "Podporuje kritické myšlení běžného života, umožnuje přesnější odhad a dovolí nám nahlédnout a pochopit jak se tvoří." "Největší uplatnění je nejspíše v oblasti psychologického výzkumu, ale je nepochybně prospěšná i pro terapeutickou či jinou praxi, neboť nás nutí brát v potaz pravděpodobnost, což se může stát velice prospěšné pro diagnostická hodnocení." 2 3