Úvodní hodina BSS405, 22.2. 2017 Vyučující Mgr. Peter Spáč, PhD. spac.peter@gmail.com Mgr. Jakub Drmola jdrmola@mail.muni.cz Mgr. Jan Hanzelka jan.hanzelka@mail.muni.cz Mgr. Vendula Divišová vendula.divisova@mail.muni.cz Hodnocení a ukončení A: 56 – 60 B: 51 – 55 C: 46 – 50 D: 41 – 45 E: 36 – 40 F: 0 – 35 1) práce v průběhu semestru - 4 úkoly po 5 bodech 2) návrh výzkumu - maximum 20 bodů 3) závěrečný test - maximum 20 bodů datum téma vyučující 22.2. Úvodní hodina Drmola 1.3. (Ne)Bezpečnost jako předmět výzkumu Hanzelka 8.3. Plánování a strategie 1 Spáč 15.3. Plánování a strategie 2 Spáč 22.3. Plánování a strategie 3 Spáč 29.3. Designy výzkumu Hanzelka 5.4. Dotazníky - přednáška Drmola 12.4. Dotazníky - seminář Drmola 19.4. Výzkumný rozhovor Divišová 26.4 Obsahová analýza Divišová 3.5. Úvod do kvantitativní analýzy dat Hanzelka 10.5. Modely a systémy - přednáška Drmola 17.5. Modely a systémy - seminář Drmola 1) práce v průběhu semestru a) K dotazníkovému semináři mají dvojice studentů za úkol vymyslet a připravit vlastní návrh dotazníku, který nahrají do odevzdávárny do 11.4. b) Studenti ve dvojicích provedou praktické dotazníkové šetření. Vyplněné dotazníky odevzdají Mgr. Hanzelkovi do 28.4. c) Studenti na základě poznatků získaných na semináři o obsahové analýze nakódují zadaný text a nahrají do odevzdávárny do 3. 5. d) Týmy studentů vymyslí, stvoří a obhájí vlastní kvalitativní diagram komplexního sociálního systému se zpětnými vazbami (CLD) na semináři 17.5. 2) návrh výzkumu - Studenti mají za úkol vypracovat vlastní, originální návrh výzkumu - je možné (nikoliv nutné) a pro studenty výhodné využít své plánované magisterské práce - očekávaná struktura: a. popis problému, motivace, relevance b. aplikovaná teorie, výzkumné otázky a cíle, případně hypotézy c. přehled dosavadního výzkumu k tématu d. volba a odůvodnění výzkumných strategií a metod e. výběr "vzorku" a „terénu“ pro sběr dat f. úvaha o praktických, etických problémech výzkumu - 5.4. - odevzdání předběžného návrhu výzkumu - 4 normostrany - nebude hodnocen, slouží jako základ pro zpětnou vazbu a doporučení - 17.5. - odevzdání finálního a hodnoceného návrhu - 10 normostran 3) závěrečný test - Závěrečný zkouškový test na 20 bodů bude pokrývat: - odpřednášenou látku - procvičenou látku - zadanou četbu. - Z testu je nutné získat alespoň 7 bodů k úspěšnému absolvování předmětu. datum téma vyučující 22.2. Úvodní hodina Drmola 1.3. (Ne)Bezpečnost jako předmět výzkumu Hanzelka 8.3. Plánování a strategie 1 Spáč 15.3. Plánování a strategie 2 Spáč 22.3. Plánování a strategie 3 Spáč 29.3. Designy výzkumu Hanzelka 5.4. Dotazníky - přednáška Drmola 12.4. Dotazníky - seminář Drmola 19.4. Výzkumný rozhovor Divišová 26.4 Obsahová analýza Divišová 3.5. Úvod do kvantitativní analýzy dat Hanzelka 10.5. Modely a systémy - přednáška Drmola 17.5. Modely a systémy - seminář Drmola 5.4. předběžný návrh výzkumu 11.4. návrh dotazníku 28.4. odevzdání dotazníků 3.5. nakódovaný text 17.5. finální návrh výzkumu