Vize Bezpečný, respektující a svobodný svět, kde jsou práva všecch bytostí, a planety země nadrřazena ziskem hnané ekonomice, kde se moc nekoncetnruje v rukou institucí a několika nejbohatších. Svět, kde se aktivně hledají způsoby, jak umožnit všem jednotlivcům co nejvíc se přímo podíle t na informovaném a zodpovědném rozhodování. Svět, ve tkterém každý může vlastnit právě tolik, kolik mu umožní důstojné žít s ohledem na zem i lid okolo. Svět vyudovaný na rovnosti a solidaritě a někonečné zábavě Mise Společně provozujme podnik“, který umožňuje: - spoluvlastnit a spolurozhodovat, - poskytovat důstojnou práci, která přispívá k porkytí důležitých životních potřeb - pomáhat potřebným a spolupracovat – síŤovat se s hodnotově spřízněnými celky - nabízet inspriaci a být laboratoří různých přístupů - získávat slvo ve veřejném porostoru -aktivně reagovat na problémy kolem nás - vzdělávat (Se) a reflektovat naši činnost Coda: to vše s ohledem na planetu a bytosti okolo nás, i ty na druhé straně světa a nás samotné Hodnoty _ autonomie konzistence, integrita DIY, udělej si sám= soběstačnost sebereflexe zodpovědnost proti ideologiím kolektivní nadřeazenosti dialog respetk k druhým lidem a jiným bytostem solidarita spavedlnost rovnost subsidiarita „Earth is First“ Aktivní nenásilí dobrovolná skromnost nehierarchie informovanost a kritické myšlení Svoboda spolupráce hledání řešení: neinformované rozhodování - návrh na podklady na pošušu - představení na pošušu – návrhy na rozdělení kompetencí – co se rozhopduje na pošušu (vyjasnit statut pošušu) a co rozhodují skupiny – Džestr připravuje kompetence plus ostatní co připravují komeptence – dodat aktuálnímu vedoucímu pošušu; - zachycování špatných rozhodnutí a poučení – jak se to stalo; koupí se černá knížka (Arny) - urgentní situace o finanční skupiny – rozhodujeme na základě neexistujících informací – apel na finanční skupinku - neuvědomování si a nedistribuce zodpovědnosti - sepsali jsme zodpovědnost pracovníka a družstevníka – rozpracováno - je třeba mít přístup k vizi družstva - dotazník – anketa za účelem – zda družstevníci chtějí mít zodpovědnost a za co?“ (řeší Zuzka, Aňa) - kodex - jak motivovat lidi: nabídnout jim povinnou krátkodobou praxi – za něco důležitýho – ke všemu se sejdeme (Zuzka, Aňa) nenaplněné potřeby + nerovná dostupnost zdrojů - zodpověděli jsme jaké potřeby (neuzavřený výčet) lze naplnit a jakou cestou se vydat - další postup: zjistit minimum co lidi co jsou uvnitř od družstva chtějí dostat – lze spojit s anketou o zodpovědnostech (viz výše) –anketu řeší Elulál; podnět od Aňi – jak zajistit bezpečí – aby si všichni opravdu řekli o to,, co chtějí ? (např. Anonymita – ta ale spíše prohlubuje nedůvěru) - provést analýzu – co je možné, do jaké míry lze potřeby naplnit – (už probíhá) - cesty k hledání zdrojů nových peněz – rozpracováno – např. výjezdní„kapitalistický víkend“ k hledání nových zdrojů – (bude se odvozovat od analýzy) (ne)bezpečný prostor - definovali jsme co to je bezpečný prostor (vnitřní – vnější) - odpovídali jsme si zda je ten náš prosto bezpečný - - navrhli jsme různá řešení: celé téma probrat na supervizi workshop na zpětnou vazbu – Radky návrh bezpečnostní a krizový plán – zabezpečit náš prostor další kroky: bezpečný prostor na supervizi (Soňa) , zpětná vazba (Buchta, Radka), bezpečností a krizový plán (Katka) enviro-faily - řešili jsme – šetření vodou, kompostování, samozásoitelství - našli jsme možná řešení - další kroky: nemáme konkrétní věci které třeba řešit napošušu; u vody zvážit gastromyčku – to možno třeba schvalovat (řeší JIndřiška) - úkoly: školení o mytí nádobí (kuchyň i bar) – Zuzička a Džestr kompostování – zjistí na městě – dotaz na radnici (Zdeni); částečné řešení – odvoz bioodpadu zemědělci atd. (skupina se domluví) Samozásobitelství – Jindřiška + Zuzička jednorázové nádobí atd. ? (Buchta – už to řeší – bude schůzka) podnět Džestra – a) analýza – mapování enviroprůserů + b) efektivity nabízených řešení/alternativ (i např. technologie), souvisí se vzděláváním, zvyšováním povědomí Jára – nabízí nastudovat řešení – pokud se stane bod a) další kroky – VIZE/MISE - dát na wiki (Zuzička) - otevřít jako téma na pošušu – co s tím chceme dělat a jak to chceme používat; co dělat, když přijde nový člověk (pepek) aktivity/činnosti - jedna skupina došla ke shodě, mají vytřízeno - od dalších skupin sběr - možná by bylo užitečné se činnostmi zabývat znovu- hledat priority našich činností (může nám pomoci, když jsme zahlcení) (Jindřiška uschová papírky – není jasný záměr) další otázky k řešení (ty kromě těch 5, které jsme řešili) zapsat a dohodnout se jak se k nim postavíme + dopsat další palčivé otázky např. Kdo je družstevník/družstevnice? Otevřené otázky - nedostatok sebarelfexie - nerovnosť prístupu k informáciám - nevzdelávanie sa - nehierarchické fungovanie – zlepšenie - nekonečné enviro – faily - prepracovanosť - kto družstevník vlastne je? - skutočne družstvo toleruje rozmanitosť? - málo zábavná, vyčerpávajúca práca - málo peňazí na pokrytie dústojnej mzdy - neautonomia: závislosť na systéme, závislosť na ľuďoch, ktorí majú peniaze - sme proti ziskom hnanej ekonomike v prípade, že usilujeme o zisk? - a čo vy štyria, máte jasno v tom, čo sa očakáva od družstevníkov /čo osobne očakávate vy/?