On-line kampaně POL354 Kampaně v České republice 19. dubna 2017 / Miloš Gregor mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / web 1.0 web 2.0 internet jako masové médium web jako zdroj informací osobní stránky čtení statičnost obsahu obsah utvářen vlastníkem návštěvník pasivní příjemce převážně jednosměrná komunikace komunikace one-to-many + one-to-one interakce jen v nezbytné míře internet jako decentralizovaná síť web jako participační platforma blogy, sociální sítě, wiki atd. utváření dynamika obsahu sdílené utváření obsahů návštěvník aktivní uživatel obousměrná komunikace komunikace many-to-many interakce je vítaná (chaty, diskuze) mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣interaktivita ‣ne na hierarchii založená komunikace ‣“nízká cena”, rychlost, stírání hranic mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.cz web Miloš Gregor / ‣cílem je přesvědčit uživatele, aby si řekli o informace ‣už jim je zkrátka nemůžete nutit mgregor@fss.muni.cz uživatelé Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.cz sociální média Miloš Gregor / ‣blogy ‣online sociální sítě ‣dokumentové a zálohovací servery ‣multimediální sdílecí služby Tradiční marketing (rádio, televize) nenabízí způsob, jak odpovídat. mgregor@fss.muni.cz sociální média Miloš Gregor / “It now takes only 140 characters to damage your image and whole communication.” Smith 2010 mgregor@fss.muni.cz co chceme od sociálních médií? Miloš Gregor / zvýšit povědomí? prodat? udržet si přízeň? různé strategie mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣komplexní návod pro efektivní využití sociálních sítí ‣psána politické straně na míru ‣obsahuje ‣obecná doporučení (např. na fcb se postuje v 9 ráno) ‣konkrétní příklady (dobré i špatné) ‣konkrétní doporučení mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / ‣máte přehled o tom, co děláte ‣máte přehled o tom, co neděláte ‣můžete plánovat - máte přehled, co budete dělat ‣můžete se přizpůsobovat aktuální situaci ‣můžete měřit mgregor@fss.muni.cz obsah strategie Miloš Gregor / ‣co je cílem strategie? ‣co chcete (awareness / sales / loyalty)? ‣je to první strategie nebo na něco navazujete? ‣kdo je cílová skupina? ‣liší se cílová skupina v realitě a na sociální síti? ‣právní náležitosti 1/ rozjezd mgregor@fss.muni.cz obsah strategie Miloš Gregor / ‣příležitosti a výzvy pro jednotlivé oblasti (policies) ‣příklady ze světa ‣příležitosti a výzvy pro vaši stranu ‣ brainstorming & diskuze 2/ příležitosti a výzvy mgregor@fss.muni.cz obsah strategie Miloš Gregor / ‣kdo je za co zodpovědný ‣customer care (ať chcete nebo ne) ‣identifikovat problematické oblasti ‣jak postupovat v případě krize ‣reakční čas ‣kdo může jednat s médii ‣skrývání a mazání příspěvků (?) ‣odklon na jiné kanály 3/ krizový manuál mgregor@fss.muni.cz obsah strategie Miloš Gregor / ‣Facebook insights ‣interní (facebooková) skupina 4/ monitoring a vyhodnocení mgregor@fss.muni.cz obsah strategie Miloš Gregor / ‣kdo spravuje (kolik lidí, inhouse vs. outsourcing) ‣schvalovací proces ‣nutnost sdílení 5/ správa mgregor@fss.muni.cz proč mít strategii? Miloš Gregor / “Strategie (nebo aspoň koncept) vás osvobodí.” Marek Prchal mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / ‣přitažlivý obsah vs. tematická nuda ‣autentičnost, transparentnost ‣(ne)interaktivita ‣experimentujte ‣pozor na ironii a sarkasmus ‣formálnost ? s čím české politické strany bojují nejčastěji? mgregor@fss.muni.cz trolling, antikampaně Miloš Gregor / mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / trolling, antikampaně mgregor@fss.muni.cz další sítě Miloš Gregor / Je tam vaše cílovka? mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣Virtuální demonstrace (ODS) ‣osobní profily čelních představitelů (TOP 09) ‣app poštovní známka (TOP 09) ‣superhrdinská profilovka (SZ) mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 Přemluv bábu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 The Great Schlep mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2010 ‣www.cssdprotivam.cz ‣www.tojesila.cz ‣www.letostopolankem.cz ‣Vyměňte politiky (>100k fans) ‣Čtyři zezadu mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2013 mgregor@fss.muni.czMiloš Gregor / 2013 ‣#volim_pravici (ODS) ‣“Zítra asi něco koupím.” (Babiš) ‣LIKE pro topku (TOP 09) ‣“zazelenání” profilovky (SZ) ‣aplikace (TOP 09 hru pro smartphony, ODS Listy, seznamka ANO) příště (26.4.) nás čekají
 předvolební videa díky za pozornost! mgregor@fss.muni.cz