Stakeholders,
 politický trh
 a sdělení POL510 Miloš Gregor 16. března 2017 volby jako směna mgregor@fss.muni.cz Pro úspěšnost každé strategie, při vymýšlení každého sdělení je třeba mít na paměti, že volba je směna. Vždy musíte voličům za jejich hlas něco nabídnout. Jinak utečou. komerční trh mgregor@fss.muni.cz peníze produkt politický trh mgregor@fss.muni.cz hlasy sliby politický trh mgregor@fss.muni.cz hlasy sliby ‣není zvolen ‣není ve vládě ‣vnější vlivy neumožní dodržení slibu politický trh mgregor@fss.muni.cz hlasy sliby ‣musí být zvolen ‣musí být ve vládě ‣vnější vlivy musejí být příznivé politický trh mgregor@fss.muni.cz voliči občané parlament vláda strany kandidáti parlamentní spolupráce parlamentní interakce vládníkom unikace naplňovánívládních nařízení volebním arketing volby (Ormrod 2014) politický trh - mikroprostředí mgregor@fss.muni.cz politická strana elektorát straníci, podporovatelé, dárci konkurence dodavatelé marketingoví
 zprostředkovatelé politický trh - makroprostředí mgregor@fss.muni.cz politická strana elektorát straníci, podporovatelé, dárci konkurence dodavatelé marketingoví
 zprostředkovatelé technologické ekonomické demografické přírodní politicko-právní kulturní a sociální pět trhů využívaných ve volebních kampaních mgregor@fss.muni.cz kandidát voliči dárci, sponzoři strategické organizace média zájmové
 skupiny,
 odbory (Kotler, Kotler 1999) ‣benchmark polls ‣focus groups ‣analýza volebního obvodu ‣SWOT ‣analýza konkurence mgregor@fss.muni.cz výzkumy skateholders mgregor@fss.muni.cz ‣osobní zájem na prosazení konkrétní legislativy ‣morální právo komentovat legislativu ‣morální právo ovlivňovat podobu legislativy … stakeholder je ten, co “do toho má co mluvit” skateholders mgregor@fss.muni.cz ‣patří ke straně nebo ne ‣primární vs. sekuntární cílovka ‣co mohou ovlivnit ‣kdy to mohou ovlivnit politické sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣centrální myšlenka, kterou kampaň komunikuje směrem k voličům ‣propojení kandidáta s jeho voliči a jejich problémy (či zájmy) ‣odlišuje kandidáta od ostatních vlastnosti dobrého politického sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣srozumitelné ‣stručné (ale výstižné!) ‣silné ‣propojující ‣důvěryhodné ‣přesvědčivé ‣kontrastní ‣kredibilní ‣konsistentní ‣jednoduše komunikovatelné SMART message mgregor@fss.muni.cz ‣specific ‣measurable ‣attainable / acceptable ‣realistic ‣time-bound message box mgregor@fss.muni.cz co o sobě říká
 kandidát co kandidát říká
 o opozici co o sobě říká
 opozice co opozice říká
 o kandidátovi příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣analýza volebního obvodu ‣hlavní otázky/témata v kampani ‣SWOT sebe i protikandidátů ‣definování strategie ‣vytvoření sdělení ‣testovat sdělení příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz zdroj důvěry-
 hodnost příjemce relevance konkurence odlišnost message příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz silné a dobré sdělení? není takové, které se líbí politikovi a jeho poradcům. není takové, které nabízí odpovědi na hlavní otázky v kampani. příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz silné a dobré sdělení! má emotivní obsah, působí na naše city a přiměje voliče hlasovat pro našeho kandidáta. příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz výběr strany = podpora hodnot co si z dnešní přednášky odnést mgregor@fss.muni.cz ‣prostředí, ve kterém se pohybujete ‣aktéři, které musíte brát v potaz ‣be SMART děkuji za pozornost. mgregor@fss.muni.cz