Tematický plán: Studentské Brno ZUR 228 Public Relations Vypracoval: Adam Fogl Zadání: Připravte plán 10 témat, která médiím nabídnete. Každý měsíc nabídněte novinářům dvě témata. V potaz vezměte sezónnost a také vhodnou různorodost. Novináři nechtějí komerční prezentaci, zajímají je relevantní informace, vaším cílem je usnadnit jejich práci. Připravte témata pro zpravodajská, lifestylová, regionální i studentská média (a další). Téma stručně popište, představte jeho obsah a navrhněte také jeho zacílení. Měsíc Téma Popis a zdůvodnění Oslovená média Duben Odpadkobraní[ÚM1] 20. dubna budou studenti všech tří univerzit čistit již podruhé lokalitu Hády od odpadků. Kromě pozvání novinářů na samotnou akci je vhodné informovat média po skončení akce o jejím průběhu. Mimo fotografií budou média zajímat například čísla - počty účastníků, množství odklizených odpadků. Vzhledem k očišťované lokalitě se nabízí připomenout, jaké plány Studentské Brno s Hády má.[ÚM2] Regionální média Regionální mutace celostátních médií Více než polovině lidem se nechce do podchodu, studenti to chtějí změnit[ÚM3] Studenti zpracovali návrh na revitalizaci podchodu v třídě Generála Píky. Pro regionální média budou určitě zajímavá čísla ze sčítání přecházejících chodců (dvě třetiny lidí přebíhají čtyřproudou silnici) [ÚM4] a grafické návrhy revitalizace. Regionální média Květen Park Hády - Studenti navrhují park, blíží se uzávěrka architektonické soutěže[ÚM5] Do 30. června můžou studenti předkládat návrhy na podobu budoucího volnočasového návrhu Hády. Regionální média by v této fázi mohl zajímat dosavadní počet přihlášených, v tiskové zprávě je vhodné zmínit i finanční odměny pro oceněné studenty a renomovaná jména, která budou návrhy hodnotit. Součástí informací pro novináře by mohl být profil a historie celé lokality, včetně fotografií.[ÚM6] Regionální média Regionální mutace celostátních médií Kandidáti na krále Majálesu představí nový projekt V souvislosti s měsícem studentstva a pořádáním Majálesu může být médium představen nový projekt[ÚM7] , na kterém letošní kandidáti na krále Majálesu pracují. Regionální média[ÚM8] Studentská média Červen Wifi do parků – studenti už rok pracují na pokrytí brněnských parků[ÚM9] Vrcholí zkouškové období, ale zároveň je venku už pravděpodobně velmi pěkné počasí. Ideální doba pro představení dalšího z projektů Studentského Brna, který využijí ti, kteří chtějí skloubit pobyt venku s učením či prací. Studentské Brno na projektu navíc pracuje od konce května, médiím tak bude poskytnut aktuální stav ročního snažení Studentského Brna včetně výsledků průzkumu mezi studenty.[ÚM10] Regionální média[ÚM11] Studentská média Čeho Studentské Brno dosáhlo v uplynulém roce[ÚM12] Bilanční shrnutí činnosti Studentského Brna s přehledem dosažených úspěchů v jednotlivých projektech. Nabídka rozhovoru s některým z ambasadorů.[ÚM13] Studentská média Červenec[ÚM14] Park Hády - Jsou známy výsledky architektonické soutěže Na konci července by měly být známy výsledky architektonické soutěže na budoucí podobu volnočasového areálu Hády. Médiím by měly být poskytnuty vizuály všech tří oceněných projektů, ale zejména detailní popis vítězného návrhu s informacemi o jeho následné realizaci. Součástí informace pro novináře by měly být komentáře odborných porotců a také krátký rozhovor s vítězem či vítězkou soutěže. Regionální média Celostátní zpravodajská média Srpen Pítka na vodu v ulicích Brna[ÚM15] V letních měsících se dá očekávat častý výskyt dnů s nadprůměrnou teplotou. [ÚM16] Pokud teploty opravdu stoupnou, jeví se jako ideální téma připravováné umístění pítek s pitnou vodou do brněnských ulic a parků. Regionální média[ÚM17] Září Začíná nový akademický rok, připravuje se na něj i Studentské Brno S počátkem akademického roku 2017/2018 je vhodné obnovit a případně rozšířit povědomí o Studentském Brnu. Samozřejmostí je informování o dosažených úspěších a rozpracovaných projektech Studentského Brna, stejně jako plány do budoucího akademického roku. Vzhledem k oslovovaným médiím studentského charakteru je důležité zmínit, jakým způsobem se mohou noví i současní studenti zapojit do činnosti Studentského Brna a představit zástupce jednotlivých univerzit[ÚM18] . Studentská média Vzhledem k vývoji jednotlivých projektů je zatím pro měsíce červenec až září vytyčeno jen jedno téma. Plán by měl být aktualizován v závislosti na míře posunu v realizacích jednotlivých projektů. Přehled médií · Regionální média – Brněnský deník, Brněnská drbna, · Regionální mutace celostátních médií – MF DNES, Právo · Studentská média - MUNI, MUNI TV, Radio R, Atrium, Halas, Studenta, Mendel Green, Události… ________________________________ [ÚM1] Témata jsou navržena příliš obecně. Ideální je vždy napsat konkrétní např. pracovní titulek J Např. Pozvánka na Odpadkobraní. Studenti očistí Hády od odpadků TZ- Brněnští studenti vysbírali z lomu Hády xx kilogramů odpadků, zapojilo se jich více než loni [ÚM2] Dobrá úvaha J Téma „odpadkobraní“ je vhodné rozpracovat do dvou materiálů. Jako první by bylo vhodné vydat krátké avízo/pozvánku pro novináře na akci Odpadkobraní. Regionální média by si akci mohla přijet nafotit a udělat z toho „fotorámy“. Za druhé by bylo dobré vydat tiskovou zprávu (ihned po skončení akce), která by obsahovala statistiky- kolik studentů se zúčastnilo, kolik odpadů se vysbíralo- co se s vysbíranými odpadky bude dál dít apod.) [ÚM3] Toto téma je již více konkrétní J přesto by to chtělo ještě více zkonkretizovat J Např. Více než polovina Brňanů nepoužívá podchody. Jsou zastaralé a smrdí J [ÚM4] Toto je super, u každého zpravodajského tématu je fajn zmínit jakékoliv statistiky/čísla/trendy. K tomuto tématu by byla super vypracovat i anketa. [ÚM5] Do titulku by bylo dobré dát konkrétní návrhy např. Z parku Hády vznikne obří sportoviště nebo aquapark. Architektonická soutěž studentů končí [ÚM6] Super, určitě nesmí v TZ chybět J [ÚM7] Pokud budeme představovat nový projekt, součástí musí určitě být co je cílem projektu apod. [ÚM8]Regionální média toto téma příliš zajímat nebude, jedině by muselo jít o velmi zajímavý projekt J [ÚM9] Stále více Brňanů chce skloubit pobyt venku s prací nebo učením. Pomůže projekt Wifi do parků [ÚM10]Super, součástí TZ by byly průzkumy/ankety, které by pak mohly být zpracovány do zajímavých infografik [ÚM11] Téma bychom mohli komunikovat i do celostátních zpravodajských médií [ÚM12] TZ- Výsledky projektu Studentké Brno v uplynulém školním roce [ÚM13] super [ÚM14] K PR a propagaci Studentkého Brna nepotřebujeme vždy nějaké akce/projekty. Často žádné nové informace nemáme, a i přesto musíme nějaké téma vymyslet J V červenci i v srpnu bychom mohli zpracovat např. lifestylovější témata, která bychom cílili na lifestylová online i tištěná média. Například: Tipy- Kam studenti nejčastěji jezdí na dovolenou? Kde studenti nejčastěji tráví léto? Tipy- Jaké jsou nejoblíbenější letní brigády? (i do těchto témat se dá nenápadně zakomponovat zmínka o Studentkém Brně J [ÚM15] Letošní léto je extrémně teplé. Brno umisťuje pítka do ulic a parků [ÚM16] Součástí TZ by bylo vyjádření ČMÚ- jaké jsou průměrné letní teploty, zda výrazně stoupají…. Pak by mohl promluvit i nějaký lékař, který potvrdí, že pitný režím je během letních měsíců extrémně důležitý. [ÚM17] Můžeme zacílit i na celostátní zpravodajská média [ÚM18] Jasně, je to fajn + super, že přemýšlíte o náborové kampani J