ZUR228: Public Relations Úkol č. 2 Zpracovali: Markéta Jakicová, Richard Kuczinský SWOT analýza: · Silné stránky: Vliv osobnosti Barbory Antonové; existence, stabilita a aktuálnost FB a webových stránek · Slabé stránky: Duplikace informací na webových stránkách dvou projektů, rozptýlení laiků na Facebooku z důvodu existence dvou stránek, nevýrazné logo domácího hospice · Příležitosti: Expanze na nové sociální sítě, sloučení dvou webových a dvou FB stránek, získání dobrovolníků · Hrozby: Nezájem mladých lidí o budoucnost, pasivita, přetížení kapacity hospice, nedostatek zaměstnanců, ztráta financí Hlavním cílem této kampaně je snaha rozšířit povědomí obecně o hospicích, přičemž primárně se zaměřit se na službu Domácího hospice Hospice sv. Alžběty.[L1] Strategie by byla na první pohled formovaná jako sociální kampaň podporující sbližování studentů se seniory. Na ni by v druhé fázi navazovala propagace hospice/domácího hospice. Jako originální možnost vedení sociální kampaně nabízíme komunikaci skrze pohádky, příběhy, které sbližují lidi napříč generacemi. Ilustrujme například na příběhu Červené karkulky, která šla navštívit svou babičku. Z tohoto by měl/mohl vycházet hlavní slogan mířený na studenty: „Karkulka šla navštívit svou babičku, a co ty?“ „Karkulka šla navštívit babičku, ty můžeš i dědečka.“ „Babičko, proč máš tak velké oči? Protože jsem se na tebe moc těšila.“ „Kdy jsi viděl naposled svou babičku? Nesežral ji vlk?“ „Nesežral ti babičku/dědečka vlk?“ „Nespoléhej na myslivce, jdi zachránit babičku sám.“ Tyto slogany by měly doplňovat ilustrativními obrázky, které ovšem nesmí být infantilní, měly by být spíše seriózní. [L2] Dále navrhujeme organizaci soutěže, kde by se mladí lidé fotili se seniory a fotky následně sdíleli na sociálních sítích (FB, Instagram). K fotkám by umisťovali hasthagy jako „zababickousKarkulkou“. [L3] Tento projekt by souvisel se zavedením nové sociální sítě Instagram a s tím, jak k němu přilákat uživatele. Otázkou je, jak dostat kampaň do povědomí uživatelů sociálních sítí. Bylo by třeba oslovit na internetu známé osobnosti jako: Ladislav Zibura, Dominik Feri nebo Barbora Antonová, Tomáš Bábek, popřípadě jiní známí sportovci či další celebrity z okolí Brna. Ti by mohli sdílet příspěvky kampaně nebo v lepším případě se sami se seniory vyfotit. Další částí komunikace by měla za cíl oslovení dobrovolníků. Primární by měla být snaha o oslovení studentů sociální práce a lidí, kteří se již podílejí na aktivitách v sociálních službách. Zde by mohly být využity nástěnky na školách s podobným zaměřením (Katedra sociální politiky a sociální práce, Střední škola sociálních a zdravotnických služeb apod.) K propagaci by se dala využít i spolupráce se studentskými spolky (propagace v Halasu, Lemuru, Radiu R, MUNI TV, popřípadě i ve středoškolských periodikách).[L4] Výhoda výše popsané kampaně spočívá v tom, že čerpá z lidského potenciálu, nikoliv z finančních prostředků. Zajisté by bylo možné využít i placených, ve většině případů asi tištěných, propagačních materiálů, ovšem komunikace se studenty neshledáváme natolik podstatnou, aby zde byly vyčerpány finanční zdroje, jež by bylo možné využít lépe jinde. ________________________________ [L1]Pokud je cílem zvýšit obecné povědomí o hospicích, chybí mi zasoustředění i na další cílové skupiny. [L2]Zajímavý koncept, jen mám pochyby o tom, jaký je vlastně cíl této kampaně – upozornit studenty na to, že tráví málo času se svými prarodiči? Nešlo by to trochu proti myšlence hospice? Nebo má přimět studenty, aby šli navštívit cizí babičky a dědečky do hospice? V tomto případě mi spojení s Karkulkou nedává smysl… Jakou formou by bylo prezentováno? Pomocí jakých kanálů? [L3]Stejný problem, jako výše – co je cílem? Pokud zvýšit povědomí o hospici, zřejmě bych zvolila jiný hastag, celou akci spojila s nějakým významným dnem (např. Světový den paliativní péče) a vice propojila s problematikou hospice…. [L4]Hezký nápad