Silné stránky: (interní analýza) S Slabé stránky: (interní analýza) W * Zavedená organizace – dobrá pověst, kontakty * Specifické služby * Vstřícný, lidský přístup * Fundraiser * Zavedené akce a aktivity pro veřejnost * Položkový ceník služeb – variabilní ceny, levnější než konkurence * Umístění v centru krajského města – dobrá dostupnost i veřejnou a městskou dopravou * Zavedené facebookové stránky * Omezený rozpočet * Nevlastnění nemovitosti, stav budov * Nedostatečná podpora a spolupráce mezi vedoucími pracovníky * Omezené možnosti parkování * Ne mnoho zkušeností s evropskými fondy * Dvě samostatné webové stránky * Pesimistická náplň práce z pohledu veřejnosti Příležitosti: (externí analýza) O Hrozby: (externí analýza) T * Sestavit nový systém fungování domácího hospice * Navázání spolupráce s jinými hospici * Zavedení info systému dárců * Demografický vývoj – více klientů, Brno má nejvyšší počet obyvatel nad 65 let * Účast pracovníků v expertních skupinách, komunitním plánování * Podpora sociální péče z fondů EU v programovém období 2014–2020 * Spolupráce s místními médii * Využití nových technologií * Spolupráce se vzdělávacími instituty v oblasti sociální péče – dobrovolníci, praxe pro studenty, vzdělávání zaměstnanců * Otevření tématu domácího hospice veřejnosti * Spolupráce s konkurenčními Hospici * Konkurence (Hospic v Újezdu u Brna) * Pomluvy, negativní publicita * Technické opotřebení majetku * Snížení ochoty dárců a grantů * Fluktuace Karolína Oškerová, Gabriela Štvrtňová Tematický plán na období květen–září pro Hospic sv. Alžběty Květen 1) Newsfeature [JR1] (novinová zpráva s prvky osobního příběhu), jehož základem bude příběh nemocného člověka, který brněnský hospic využívá a který s ním má dobré zkušenosti. Dalšími zpravodajskými zdroji může být zdravotní sestra a jiní pracovníci hospicového oddělení, dobrovolník na oddělení. Nemělo by se opomenout vyjádření relevantního člověka ze zdravotní pojišťovny nebo ministra zdravotnictví. Cílem je upozornit veřejnost na to, jak služba hospic přínosná pro nemocné, případně jak z pohledu nemocného funguje. Newsfeature by se mohl objevit jak v tištěné, tak online verzi časopisu Týden.[JR2] 2) Krátká zpráva [JR3] o konané umělecké performanci Než umřu, chcu. V případě tohoto projektu by se více hodila pozvánka na konanou akci, nicméně na tu je pravděpodobně příliš pozdě. Téma i pozadí tohoto projektu je velmi zajímavé a bezpochyby by přilákalo mnoho lidí. Krátká informace o tomto projektu by přinejmenším zviditelnila jméno Hospice. Zprávu bychom doporučili regionální mutaci Mladé fronty Dnes[JR4] , v níž se články podobného rozsahu a obsahu běžně objevují. Tímto docílíme větší informovanosti prostřednictvím velkého deníku. Červen 1) Oznámení o konané události benefičního koncertu Evy [JR5] Pilarové pořádaný Hospicem sv. Alžběty. Sdělením veřejnost obeznámíme s budoucí akcí a zprostředkovat ji medializaci. Mediální sdělení bychom nabídli brněnským regionálním deníkům Metro a Deník Rovnost, [JR6] poněvadž jejich cílovou skupinou jsou lidé vyššího věku. 2) Následoval by publicistický rozhovor se zpěvačkou Evou Pilarovou[JR7] . Některé otázky by se však týkaly právě uplynulé akce a paliativní péče. Pomocí známé osobnosti bychom tak službu zpropagovali. Rozhovor by se otiskl v suplementu Mladé fronty Dnes Magazín +TV, kde je velká pravděpodobnost, že by Eva Pilarová rozhovor poskytla. Červenec 1) Shrnující zprávu o úrovni hospicové službě v České republice[JR8] , jejíž součástí by bylo i srovnání se sousedními státy, ze které by vyšel Hospic sv. Alžběty kladně. Lidé by o něm získali pozitivní mínění. Témata týkající se hospicové a paliativní péče jsou v poslední době již více diskutované, tudíž si tuto zprávu dokážeme představit i ve větším online médiu jako je iDnes.cz či Týden.cz[JR9] 2) Rozhovor s vedoucí lékařkou lůžkového Hospice sv. Alžběty Ilonou Burdovou [JR10] o tamní péči, povinnostech, které práce obnáší, i práci s pacienty. Čtenáři by nahlédli do interního prostředí hospice. Rozhovor bychom zařadily do zdravotnického či katolického média, jako je například Katolický týdeník.[JR11] Srpen 1) Propagační video na téma „Kdo se o nás postará, až budeme staří“ [JR12] by cílilo na mladší generaci (do 30 let), z tohoto důvodu je použít občanskou žurnalistiku a s tím související sociální sítě (youtube, facebook, twitter). Projekt bychom nechali natočit studenty Masarykovy univerzity. 2) Rozhovor s dobrovolníkem [JR13] (studentem) z brněnské hospicové služby, který se podílí na přímé péči o umírající. Otiskl by se v univerzitních novinách, tím by Hospic sv. Alžběty získal potenciální dobrovolníky. Článek by se otiskl ve studentském časopise Studenta.[JR14] Září 1) Krátká novinová zpráva o Zahradní slavnosti, opět je cílem o události informovat veřejnost a přilákat ji.[JR15] Otiskla by se v deníku Metro, nebo Deník Rovnost. 2) Krátká novinová zpráva o Mezinárodním dni hospicové a paliativní péči. [JR16] Kvůli součástí ekumenické mše za zemřelé a vzpomínkové akci je vhodné téma poslat do křesťanského rádia Proglas či Katolického týdeníku. ________________________________ [JR1]Jako název článku zkusme vymyslet něco konkrétního- např. nějaký pracovní název- „I v hospici je život“ [JR2]Zacílení je příliš malé. Tím bychom zbytečně přišli o další zajímavé mediální ohlasy. Tento typ zprávy bychom mohli nabídnout i ostatním zpravodajským online i tištěným médiím. Kromě toho by zpráva mohla být atraktivní i pro zdravotnická média. [JR3] Název zase zkonkretizujme- např. TZ- Umělci ztvárnili přání nemocných [JR4]Zase bychom neměli cílit pouze na jeden typ zpravodajského média- zaměřme se na všechny zpravodajská média + zdravotnická média [JR5]Tento typ zpráv není pro novináře příliš zajímavý [JR6]Rozšiřme zacílení na všechna zpravodajská média + zde se hodí i kulturní média (hudební) [JR7]To by samozřejmě mohlo být pro média zajímavé, nejen pro MF Dnes, ale i lifestylová média (např. Katka, Tina, Květy,..) [JR8]Perfektní zpravodajské téma, zaujalo by spoustu médií. Musí v něm být ale statistiky/čísla/data [JR9]Téma zase určené pro všechny zpravodajské a zdravotnické média [JR10]Dobré téma, novináře by mohlo zajímat J [JR11]Mohli bychom zaměřit i do zpravodajských médií [JR12]Dobrý nápad! J mohlo by být zajímavé, zejména pro mladší generaci [JR13]Zajímavé téma i jeho zacílení, určitě může být, dobrý nápad J [JR14]Mohli bychom zacílit i na další studentská média [JR15]Tento typ zpráv nemá velkou šanci na medializaci, nicméně, když by se hezky sepsala, mohli by si ji novináři využít na jedňák J [JR16]Do této TZ by bylo vhodné zařadit statistiky, nějaké zajímavé data, které by novináře zaujala