Silné stránky: (interní analýza) S Slabé́ stránky: (interní́ analýza) W * Výhoda zaměření na specifickou službu * Zavedená organizace s dobrou pověstí * Vybudovaná síť kontaktů * Pomoc dobrovolníků * Dobrá dostupnost veřejnou i městkou dopravou * Vstřícný, lidský přístup * Fundraiser * Praktický přehled služeb na webu a položkový́ ceník služeb – variabilní́ ceny, levnější než konkurence * Zavedené́ facebookové́ stránky * Zavedené́ akce a aktivity pro veřejnost * Omezený financování * Budova hospice není ve vlastnictví * Nedostatečné zázemí z hlediska kvality budov * Omezené́ moznosti parkování * Špatná kooperace vedení hospice * Málo zkušeností se získáváním dotací v evropských fondů nebo z jiných zahraničních rozvojových programů (Norské fondy) * Dvě samostatné webové stránky * Nepříjemné téma z pohledu veřejnosti Příležitosti: (externí́ analýza) O Hrozby: (externí́ analýza) T * Zlepšit povědomí veřejnosti o domácí hospicové péči * Navázaní́ spolupráce s jinými hospici * Zavedení info systému dárců̊ * Demografický vývoj – více klientů skrze stárnutí populace * Spolupráce se vzdělávacími institucemi - v oblasti sociální́ péče – dobrovolníci, praxe pro studenty, vzdělávání zaměstnanců̊ * Podpora sociální́ péče z fondů EU v programovém období́ 2014–2020 * Spolupráce s regionálními médii * Využití́ nových technologií * Spolupráce s konkurenčními Hospici při lobování za příspěvky na domácí hospicovou péči ze zdravotního pojištění * Snížení́ ochoty dárců a grantů * Konkurence (Hospic v Újezdu u Brna) * Fluktuace * Technické́ opotřebení́ majetku * Pomluvy, negativní́ publicita Tematický plán: Hospic Sv. Alžběty ZUR 228 Public Relations Vypracoval: Aleš Ligas Zadání: Připravte plán 10 témat, která médiím nabídnete. Každý měsíc nabídněte novinářům dvě témata. V potaz vezměte sezónnost a také vhodnou různorodost. Novináři nechtějí komerční prezentaci, zajímají je relevantní informace, vaším cílem je usnadnit jejich práci. Připravte témata pro zpravodajská, lifestylová, regionální i zdravotnická média (a další). Téma stručně popište, představte jeho obsah a navrhněte také jeho zacílení. Měsíc Téma Popis a zdůvodnění Oslovená média Červen Kdybych ještě mohl žít, chtěl bych.[JR1] Kampaň na sociálních sítích. Videa s pacienty hospice, kteří vypráví, co by ještě chtěli udělat, kdyby mohli dále žít. Videa s pozitivním nádechem nadhledu nad životem. Cílem přitáhnout pozornost mladší část populace k tématu hospicové péče (nebát se o umírání bavit, smrt je součástí života). Regionální média Regionální mutace celostátních médií Výstava fotografií: Jindřich Štreit – Radostné odcházení[JR2] Výstava jednoho z neuznávanějších českých fotografů Jindřicha Štreita by se uskutečnila přímo v areálu hospice. Fotograf by se svým typickým rukopisem pokusil měsíc před vernisáží zachytit na fotografie pacienty v domácím prostředí se svými blízkými. Výstava by byla součástí kampaně na podporu domácí hospicové péče. Vernisáž by se uskutečnila k 17. červnu. Několik dní před událostí by se vydala tisková zpráva. Regionální média Celostátní média Červenec Benefiční koncert Marty Kubišové na podporu domácí paliativní péče[JR3] Oznámení o konané události benefičního koncertu Marty Kubišové pořádaný Hospicem sv. Alžběty. Koncert by se uskutečnil na nádvoří hospice a pozvání by bylo kromě místních mecenášů, odesláno také na brněnským politikům, jihomoravským senátorům a poslancům, kteří se tímto tématem zabývají. Včetně zástupců ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva zdravotnictví. Mediální sdělení bychom nabídli brněnským regionálním deníkům, jejichž cílovou skupinou jsou starší lidé. Regionální média Rozhovor s Martou Kubišovou [JR4] jako patronkou podpory domácí hospicové péči Rozhovor o koncertu a paliativní péči. Využití známé osobnosti k propagaci domácí paliativní péče (cíleno na věkovou skupinu 50+). Zkusit oslovit suplementy celostátních médií nebo lifestylové magazíny a magazíny pro ženy Srpen Zpráva o úrovni hospicové péče v ČR s důrazem na domácí paliativní péči [JR5] Zpráva o úrovni hospicové službě v České republice, jejíž součástí by bylo srovnání se sousedními státy, ze které by vyšel Hospic sv. Alžběty kladně. Především by bylo akcentována potřeba podpory rozšiřování domácí hospicové péče. Témata týkající se hospicové a paliativní péče jsou v poslední době již více diskutované, tudíž si tuto zprávu dokážu představit i ve větším online médiu. Online celostátní média (iDnes.cz, aktuálně.cz)[JR6] Zpráva o tom, kolik se investuje do paliativní péče u nás a v okolních státech (jak funguje systém domácí paliativní péče v zahraničí)[JR7] Bilanční shrnutí ekonomických a legislativních aspektu paliativní péče v ČR. Důraz na možná zlepšení v oblasti financování. Citování představitelů hospice povede k jeho zviditelnění. Snaha vyvinout tlak v médiích na politiky. (využít prázdnin jako „okurkové“ sezóny a pokusit se téma protlačit do Hospodářských novin – rubrika Panorama) Celostátní média Září Rozhovor s dobrovolníkem (studentem)[JR8] Rozhovor s dobrovolníkem, který se podílí na péči o umírající. Zároveň by tam bylo zmíněno, že dobrovolníci jsou potřeba i pro jiné potřeby hospice než jen pro přímou péči. V rozhovoru bude rovněž popsáno, jak se dobrovolníkem stát. Článek by se šířil po sociálních sítích a cílil by na další potenciální dobrovolníky. Student, co se jako dobrovolník stará o umírající, je člověk zasluhující uznání. Každý chce být jako on! The Student Times[JR9] Alžbětinská zahradní slavnost[JR10] Setkání pacientů s řádem sester alžbětinek na zahradní slavnosti na nádvoří hospice. Na nádvoří zároveň vystoupí Dětský pěvecký sbor Brno, následovaný koncertem souboru klasické hudby. Na setkání promluví katolický kněz a filosof Tomáš Halík. Další příležitost oslovit dárce o finanční pomoc a politiky o legislativní podporu. Křesťanský týdeník, rádio Proglas, Deník Rovnost, Metro Říjen Běhej za ty, kteří již nemohou![JR11] První ročník nového dobročinného běhu na hrad Špilberk na podporu domácí paliativní péče. Výtěžek bude použit na rozvoj domácí paliativní péče a jako finanční pomoc potřebným umírajícím. Akce by byla zároveň happeningem, kde by se veřejnosti vysvětlovalo, v čem je domácí paliativní péče prospěšná, jak funguje a jaké služby hospic sv. Alžběty poskytuje. Regionální média (Deník rovnost, Metro) Konference organizací domácí [JR12] paliativní péče Konference, na kterou budou pozváni všechny organizace, které se v ČR paliativní péčí zabývají. Ústředním tématem bude problematika domácí paliativní péče a její financování. Konferenci bude hostit hospic sv. Alžběty, což mu pomůže se zviditelnit. Regionální média, online média (Deník Rovnost, Metro) ________________________________ [JR1]Dobrý nápad, určitě by zaujala sociální média a mladší generaci [JR2]Tento typ zpráv zpravodajská média příliš nezajímají- spíše vhodné do kulturních rubrik/kulturních médií [JR3]Podobné jako výše- média se mohou krátce zmínit o benefičním koncertu, není to ale pro ně natolik atraktivní, aby dále rozpracovali či tomu věnovali velký prostor [JR4]To by samozřejmě mohlo být pro média zajímavé, ideální pro lifestylová žensky orientovaná média, přesně, jak píšete J [JR5]Perfektní zpravodajské téma, zaujalo by spoustu médií. Musí v něm být ale statistiky/čísla/data. [JR6] Téma by byo vhodné nabídnout všem zpravodajským (i tištěným) a zdravotnickým médiím [JR7]Super téma, v médich má určitě místo J [JR8]Dobrý nápad J [JR9]Bylo by dobré nabídnout i ostatním studentským médiím, nejen jednomu [JR10]Téma ne příliš atraktivní pro zpravodajská média, nicméně některá regionální média by mohlo přitáhnout J [JR11]Dobré téma, vhodné spíše jen pro regionální média. Do celostátu nemám význam komunikovat [JR12]Ano, téma určené zase pro regionální média. Skvělé by bylo po konferenci odkomunikovat nějaké závěry, výsledky, novinky, ke kterým došli, které se na konferenci řešily.