KOFI-KOFI [A1] TISKOVÁ ZPRÁVA 11.5. 2017 V jedenáct hodin jedenáct minut káva zdarma. KOFI-KOFI oslaví vyhnání Švédů Brno – Jedenáct vozíků KOFI-KOFI projede na výročí významné události třicetileté války v jedenáct hodin dopoledne Brnem. [A2] Průvod zamíří na Petrov, kde budou baristé připravovat jedenáct minut kávu zdarma. KOFI-KOFI [A3] tak připomene konec obléhání města Švédy dne 23. srpna[A4] . „ Naše vozíky s kávou pocházejí z Brna, ve svém logu proto mají hodiny odbíjející jedenáct hodin,“ [A5] řekl majitel KOFI-KOFI Igor Slavík. Právě toho času využili Brňané k lesti na ukončení obléhání města Švédy. Trasa vozíků povede skrz centrum města. „Z[A6] ačneme na Moravském náměstí, pak přes Českou zamíříme na náměstí Svobody,“ uvedla vedoucí dopravy Kofi Kofi Ladislava Langášková. Průvod bude dál pokračovat na Zelný trh a zastaví se na Petrově. Tam baristé ze všech jedenácti vozíků od jedenácti hodin nabídnou lidem symbolicky po jedenáct minut kávu zdarma. Podle p[A7] ověsti švédské vojsko město obléhalo více než tři měsíce a jeho velitel Torstenson dal příkaz k poslednímu útoku. V případě, že Brno do dvanácti hodin toho dne nepadne, odtáhnou. Brňané se o ultimátu doslechli a zazvonili poledne v jedenáct hodin. Švédové léčku nepoznali a skončili s obléháním. Tuto událost připomínají každý den zvony v katedrále sv. Petra a Pavla, které od té doby zvoní poledne o hodinu dříve.[A8] Příloha:[A9] Logo KOFI-KOFI, které zobrazuje hodiny odbíjející jedenáct hodin. Vypracovali: Marie Majdičová, Vojtěch Labuda, Martin Horák ________________________________ [A1]Tisková zpráva je správně rozvržena na jediné straně. Lze s navíc pohrát s layoutem textu, je možné využívat více grafických prvků, používat záhlaví a podomně. Často vzhled tiskové zprávy vychází ze zvyklostí u firemních tiskovin klienta. [A2]První věta textu by měla být čtivá a snadno srozumitelná. Doporučuji proto sdělení rozdělit do více vět, bude pro čtenáře přístupnější. [A3]v textu chybí stručné představení společnosti. [A4]doporučuji vynechat. není pro zprávu relevantní. Navíc více dat může být zavádějící a mohlo by být chápáno, že se akce uskuteční až 23. srpna. Ale právě datum konání akce v TZ musí zaznít. [A5]Citace jsou v každé TZ klíčovým prvkem. Jsou to první, na co se u návrhu textu klient podívá. A často jsou i jediným textem, který média převezmou do zprávy. Obsah citace tedy musí být vybroušený. Doporučuji první citaci více vztáhnout k samotné akci, Komentář k logu pak může být zajímavým vysvětlujícím dovětkem. [A6]Vzhledem k tomu, že novinář často vytrhne citaci z původního textu, měla by být navržena tak, aby mohla stát sama o sobě. Stačí přidat Průvod začneme... [A7]Odstavec je vhodné lépe provázat s předchozím textem. Například Akce společnosti KOFI-KOFI vychází z brněnské pověsti, podle které.... [A8]Tiskovou zprávu je vhodné doplnit na závěr kontaktem na tiskového mluvčího či oprávněného zástupce společnosti (kontakt pro média) a stručným medailonkem společnosti. [A9]grafické přílohy nedoporučuji vkládat přímo do textu, zbytečně zvětšují velikost souboru. Vhodnější je nabídnout stažení z vybraného úložiště.