Úkol č. 1: anketa - téma libovolné, ale pokud možno natolik nosné, aby se něco podobného skutečně dalo vysílat. Optimálně zvolit téma související s tématem finálního úkolu celého předmětu – tedy reportáže, protože anketa se pak může stát její součástí - počet respondentů v příspěvku alespoň pět, stopáž do 1  min. (standardně bývá tak max. 25.-30), není potřeba dávat celou odpověď na anketní otázku, stačí vždy to nejzajímavější, obsahující jádro názoru, s výjimkou poslední odpovědi ani nemusí končit tečkou. Pokud budete natáčet jednotivé v respondenty v různém prostředí (doporučeno), hlídejte při natáčení i zpracování, aby to prostředí nebylo příliš výrazné (resp. změna prostředí ve finálním zvuku nebyla příliš rušivá). Samotnou anketní otázku nedávejte do zvuku (maximálně v případě, že anketa obsahuje více souvisejících témat, je nějaká zajímavá reakce bezprostředně související s položenou otázkou etc.) ale napište ji do ohlášení – anketa by měla mít podobu, jak by vypadala v nějakém proudovém vysílání (tedy proč se ptáme zrovna nyní zrovna na tuto věc+stručné přiblížení tématu, jehož součástí anketní otázka je). I pokud v anketě otázka/otázky jsou, nikdy ne hned na začátku, ale až po několika odpovědích (třeba aby si posluchač připomněl, jak přesně je otázka formulována, zejména tam, kde to z odpovědi není zcela jasné). Do Odevzdávárny tradičně do 20.03. 9:00. Název zvuku (ve wav či mp3) a ohlášení (v textovém formátu) označte (prijmeni-anketa) Anketa – je specifickým typem zprávy, většinou ani nebývá jako zpráva ve vlastním slova smyslu chápána. Obvykle nepřináší žádná fakta (ta jsou pouze v ohlášení, nikoliv ve zvuku), ale mapuje názory a postoje veřejnosti (či určité skupiny, která má vztah k dané problematice). Přestože nejde o klasický průzkum veřejného mínění, musí co nejvěrnější odrážet zjištěný postoj k dané otázce. Tzn. jestliže například na nějakou otázku polarizující společnost dostanu při natáčení přibližně dvakrát více odpovědí kladných, než záporných, musí být tento poměr zachován i ve výsledné podobě ankety, i když nebudou použity všechny odpovědi. Anketa by měla působit živě – tzn. Podle natočeného materiálu střídáme reakce pozitivní, negativní a neutrální, různě obsáhlé odpovědi (nemusíme dávat celé vyjádření respondenta, jen klíčovou a nejzajímavější část), hlasy podle pohlaví, stáří atd.