vybrané (komunikační) nástroje v kampani Miloš Gregor 12.4.2018 POL510 direct (mail) marketing mgregor@fss.muni.cz ‣brožury, letáky, zkrácené
 programy a jiné dokumenty ‣geograficky zacílení ‣velmi efektivní ‣telemarketing guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz ‣nekonvenčnost ‣maximalizace efektu ‣minimalizace nákladů ‣geografické zacílení mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz guerilla marketing mgregor@fss.muni.cz negativní reklama mgregor@fss.muni.cz ‣útočná ‣srovnávací negativní reklama mgregor@fss.muni.cz Sally Hemings negativní reklama mgregor@fss.muni.cz ‣akce -> reakce ‣ne lživé ‣ověřené sdělení ‣kandidát, ne tým ‣načasování negativní reklama - obrana mgregor@fss.muni.cz ‣předcházet útoku ‣okamžitá reakce ‣zpochybnění protivníkovy důvěryhodnosti ‣protiútok ‣přesné zacílení na konkrétní osoby ‣různá sdělení pro různé příjemce ‣levný? ‣velmi vágní legislativa ‣e-maily, blogy, vlogy, sociální sítě, reklamy… e-marketing mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz “tradiční” vs. e-marketing? ‣uživatelé? ‣k čemu je používají politici? ‣k čemu opravdu vedou? sociální sítě mgregor@fss.muni.cz message? mgregor@fss.muni.cz virální komunikace mgregor@fss.muni.cz virální komunikace ‣kontroverzní ‣šíří se sama od sebe ‣reakce a protireakce Přemluv bábu! mgregor@fss.muni.cz virální komunikace mgregor@fss.muni.cz virální komunikace The Great Schlep mgregor@fss.muni.cz virální komunikace Tea Party mgregor@fss.muni.cz virální komunikace Vyměňte politiky mgregor@fss.muni.cz virální komunikace Kráska a blbecDožeňme Botswanu mgregor@fss.muni.cz virální komunikace ‣vytváří a udržuje vzájemné porozumění mezi stranou a veřejností ‣tlumočí pozitivní myšlenky, transformuje negativní dojmy a názory v pozitivní; snaží se dosáhnout porozumění na základě faktů a znalostí ‣proces komplexně plánované komunikace, který zahrnuje řízení image strany a její pověsti ‣řídí jak pověst, tak vnímání organizace, značky a jednotlivců public relations ‣vnitřní, tzn. interní komunikace ‣vnější, tzn. vztahy s veřejností ‣vztahy s médii mgregor@fss.muni.cz rozdělení komunikace a PR ‣přímo (s občany, spolky, sdruženími, reklama, vlastní média, atd.) ‣nepřímo přes média - vždy dojde ke zkreslení; těžké odhadovat; mají větší kredibilitu mgregor@fss.muni.cz jak komunikovat sdělení ‣podle periodicity ‣podle zamření ‣podle nákladu/ čtenosti ‣podle vlastníka mgregor@fss.muni.cz rozdělení médií ‣tisková zpráva ‣tiskové sdělení, prohlášení, reakce, komuniké ‣tisková konference, briefing ‣osobní setkání (formální vs. neformální) ‣rozhovor, exkluzivní info ‣expertní články JAKÉKOLIV VEŘEJNÉ VYSTOUPENÍ mgregor@fss.muni.cz nástroje komunikace s médii ‣na záznam (on the record) - plná citace všeho i se zdrojem ‣bez zdroje (unattributable) - plná citace všeho bez uvedení zdroje ‣mimo záznam (off the record) - informace není určená k uveřejnění, jen pro novináře …terminologické zmatení mgregor@fss.muni.cz zdroje a utajení mgregor@fss.muni.cz narativ děkuji za pozornost. mgregor@fss.muni.cz