masmédia a TV debaty pol 510 | 26/4/18 mgregor@fss.muni.cz co jsou to masmédia? mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz „Média ve většině zemí nevytvářejí jednotný ‚systém‘ s  jedním účelem nebo filozofií, ale jsou složena z  mnoha jednotlivých, překrývajících se  často nesourodých prvků s  rozdíly z  hlediska normativních požadavků a uplatňování regulace.“
 Denis McQuail mgregor@fss.muni.cz (mas)média informují, ovlivňují i manipulují... ‣neúmyslnými chybami ‣usnadňováním si práce ‣dramaturgií a postoji autorů ‣záměrnou manipulací mgregor@fss.muni.cz objektivita ! mgregor@fss.muni.cz objektivita v ČR je zakotvena v zákonech = VŠECHNA
 média mají být objektivní vyváženost ? zpravodajství a publicistika mgregor@fss.muni.cz X žurnalistika neutrální angažovaná ? mgregor@fss.muni.cz jak je to v ČR mgregor@fss.muni.cz realita vnímání reality veřejností mediální
 realita výběr novináři PR přímé vnímání agenda setting (McCombs, Shaw 1972) agenda setting mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing “Svět je kaleidoskopem různých realit a záleží jen na nás, jak svůj pohled na dané téma nebo událost nastavíme (zarámujeme).” Edelman 1993 mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing ‣sjednocení publika ‣“posun objektivity” ‣porozumění obsahu ‣nastolování témat mgregor@fss.muni.cz agenda setting priming framing Experiment Kahnemana a Twerskyho (1984) c) jistota, že zemře 400 osob d) 33% šance, že nezemře nikdo a 66%, že zemřou všichni x ‣600 lidí a) jistota záchrany (přesně) 200 osob b) 33% šance záchrany všech a 66% šance záchrany nikoho mgregor@fss.muni.cz infotainment agenda setting priming framing Obama between two ferns mgregor@fss.muni.cz proměna masmédií ? mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz průzkumy veřejného mínění “horserace journalism” mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz televizní debaty ‣jak připravit kandidáta na televizní debatu ‣řeč těla vs. obsah ‣jaké podklady jsou potřeba ‣kdo co připravuje mgregor@fss.muni.cz televizní debaty - z pohledu kandidáta ‣mám jít do televize? ‣jak se připravit? ‣jaký je formát? ‣co tím mohu získat? ‣do jakého pořadu mne zvou? ‣do jakého pořadu chci? mgregor@fss.muni.cz televizní debaty - příprava ‣studio ‣oblečení ‣kamera ‣formát mgregor@fss.muni.cz TV tipy - před natáčením ‣pohodlné oblečení (stání, sezení) ‣zeptejte se producenta, co na sebe (barvy, styl…) ‣pozor na vzory! ‣pozor na příliš nápadnou bižuterii a šperky ‣vyfoťte se, než půjdete ‣make up ‣vlasy ‣ponožky, účes, muži sako, ženy výrazné líčení … slaďte se s message mgregor@fss.muni.cz ve studiu ‣umírněná gesta ‣nezačínejte mluvit, dokud nebudete vyzváni ‣mluvte na moderátora (ne do kamery) ‣oční kontakt! … slaďte se s message mgregor@fss.muni.cz nikdy. Nikdy. NIKDY!!! ‣neříkejte moderátorovi, o čem nemá mluvit ‣“no comment” ‣pokud o tématu nesmíte mluvit nebo opravdu nemáte informace, přiznejte to mgregor@fss.muni.cz Představte si, že jdete udělat rozhovor do novin/televize a zastupujete vašeho kandidáta. Co byste řekli k vašemu tématu, když: úkol: ‣můžete použít jedno slovo ‣můžete použít tři slova ‣12 slov (cca 5 vteřin vysílacího času) ‣65 slov (30 sec.) ‣125 slov (60 sec.) ‣7 minut ‣30 minut ‣1 hodinu děkuji za pozornost mgregor@fss.muni.cz