Stakeholders,
 politický trh
 a sdělení POL510 Miloš Gregor 15. března 2018 ‣politický trh ‣stakeholders ‣sdělení (kampaně) volby jako směna mgregor@fss.muni.cz Pro úspěšnost každé strategie, při vymýšlení každého sdělení je třeba mít na paměti, že volba je směna. Vždy musíte voličům za jejich hlas něco nabídnout. Jinak utečou. komerční trh mgregor@fss.muni.cz peníze produkt politický trh mgregor@fss.muni.cz hlasy sliby ‣není zvolen ‣není ve vládě ‣vnější vlivy neumožní dodržení slibu politický trh mgregor@fss.muni.cz hlasy sliby ‣musí být zvolen ‣musí být ve vládě ‣vnější vlivy musejí být příznivé politický trh mgregor@fss.muni.cz voliči občané parlament vláda strany kandidáti parlamentní spolupráce parlamentní interakce vládníkom unikace naplňovánívládních nařízení volebním arketing volby (Ormrod 2014) politický trh - mikroprostředí mgregor@fss.muni.cz politická strana elektorát straníci, podporovatelé, dárci konkurence dodavatelé marketingoví
 zprostředkovatelé politický trh - makroprostředí mgregor@fss.muni.cz politická strana elektorát straníci, podporovatelé, dárci konkurence dodavatelé marketingoví
 zprostředkovatelé technologické ekonomické demografické přírodní politicko-právní kulturní a sociální pět trhů využívaných ve volebních kampaních mgregor@fss.muni.cz kandidát voliči dárci, sponzoři strategické organizace média zájmové
 skupiny,
 odbory (Kotler, Kotler 1999) skateholders mgregor@fss.muni.cz ‣osobní zájem na prosazení konkrétní legislativy ‣morální právo komentovat legislativu ‣morální právo ovlivňovat podobu legislativy … stakeholder je ten, co “do toho má co mluvit” skateholders mgregor@fss.muni.cz ‣patří ke straně nebo ne ‣primární vs. sekuntární cílovka ‣co mohou ovlivnit ‣kdy to mohou ovlivnit politické sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣centrální myšlenka, kterou kampaň komunikuje směrem k voličům ‣propojení kandidáta s jeho voliči a jejich problémy (či zájmy) ‣odlišuje kandidáta od ostatních politické sdělení mgregor@fss.muni.cz Proč? Proto! vlastnosti dobrého politického sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣srozumitelné ‣stručné (ale výstižné!) ‣silné ‣propojující ‣důvěryhodné ‣přesvědčivé ‣kontrastní ‣kredibilní ‣konsistentní ‣jednoduše komunikovatelné SMART message mgregor@fss.muni.cz ‣specific ‣measurable ‣attainable / acceptable ‣realistic ‣time-bound message box mgregor@fss.muni.cz co o sobě říká
 kandidát co kandidát říká
 o opozici co o sobě říká
 opozice co opozice říká
 o kandidátovi příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣analýza volebního obvodu ‣hlavní otázky/témata v kampani ‣SWOT sebe i protikandidátů ‣definování strategie ‣vytvoření sdělení ‣testovat sdělení příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz zdroj důvěry-
 hodnost příjemce relevance konkurence odlišnost message příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz silné a dobré sdělení? není takové, které se líbí politikovi a jeho poradcům. není takové, které nabízí odpovědi na hlavní otázky v kampani. příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz silné a dobré sdělení! má emotivní obsah, působí na naše city a přiměje voliče hlasovat pro našeho kandidáta. příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz výběr strany = podpora hodnot příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz úkol! týmová práce! příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz vzdělání nemocenská životní prostředí prosperující ekonomika rodina bezpečnost státní příslušnost dobrovolnická práce zdravotní pojištění penzijní pojištění sociální pojištění minimální mzda slevy na hypotéku sociální blahobyt jistoty respekt STABILITA příprava sdělení mgregor@fss.muni.cz ‣sociální blahobyt, jistoty, respekt 1.více sociálního blahobytu 2.jistoty pro každého 3.společnost, která respektuje každého jedince mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz co si z dnešní přednášky odnést mgregor@fss.muni.cz ‣prostředí, ve kterém se pohybujete ‣aktéři, které musíte brát v potaz ‣be SMART děkuji za pozornost. mgregor@fss.muni.cz