PSY465 Assessment centrum[MV1] INDIVIDUÁLNÍ ZPRÁVA PRACOVIŠTĚ Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií PŘEDMĚT PSY465 Assessment centrum TYP STUDIA magisterské studium AUTOR Klikněte sem a zadejte text. Celkové hodnocení Text celkového hodnocení[MV2] Silné stránky[MV3] Slabé stránky § Silné stránky v bodech § § § § Slabé stránky v bodech § § § Doporučení k rozvoji[MV4] Název tématu rozvoje Text doporučení Tabulka 1. Hodnocení kompetencí v modelových situacích KOMPETENCE ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ KOMPETENCE SEBEŘÍZENÍ VZTAHOVÉ KOMPETENCE Orientace na výsledky Práce s informacemi Integrita Sociální citlivost Vliv Název modelové situace Název modelové situace Popis chování v modelových situacích Název modelové situace[MV5] text popisu chování Název modelové situace text popisu chování ________________________________ Technika poznámka 1. [MV1] Veškeré komentáře uvedené v této zprávě před jejím vložením do ISu smažte. 2. Neměňte prosím formátování textu, tj. typ a velikost písma, řádkování atd. [MV2] 1. Zpráva je anonymní. Neobjevují se v ní žádná jména - ani toho, o kom zpráva je, ani členů týmu. 2. Tato část obsahuje souvislý text, ve kterém jsou popsány závěry o schopnostech a dovednostech účastníka (o tom, co umí, dokáže, co se mu daří). 3. Hodnocení obsahuje závěry o všech sledovaných kompetencích. 4. Součástí textu jsou jak silné stránky účastníka (těmi je dobré začít), tak rezervy. 5. Text je příběhem, jednotlivé části na sebe navazují 6. Text je srozumitelný i pro laika (neobsahuje odborné pojmy ani zbytečně složité formulace). 7. Text je prost pravopisných chyb a překlepů. [MV2] Závěry o schopnostech a dovednostech člověka Celkové hodnocení, silné / slabé stránky i hodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby závěrů o schopnostech a dovednostech člověka (účastník umí, dokáže, má takové předpoklady a rezervy) nikoliv jako závěr o chování v modelové situaci (v modelové situaci se účastník nějak choval). Příklad závěru o schopnostech a dovednostech člověka: Na svěřený úkol se dokáže plně soustředit a k jejich plnění přistupuje aktivně. Příklad na závěr o chování v modelové situaci: Při práci byl celou dobu aktivní, její soustředění nepolevovalo. Tvrdé a citlivé formulace Doporučuji psát zprávu citlivě. Naším cílem je, aby účastník informace přijal a ne se jim bránil. Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2). Příklad 1 Nezajímá se o názory ostatních. Příklad 2 Projevuje malý zájem o pohled druhé strany. [MV3] 1. V této části jsou shrnuty hlavní silné a slabé stránky účastníka v bodech. 2. Měly by být formulovány stručně a „úderně“. 3. Na prvních místech by se vždy měly objevit hlavní silné/slabé stránky. 4. Silných stránek by mělo být o něco více než slabých. [MV4] 1. Tato část obsahuje téma pro práci na sobě a osobní rozvoj. Může zde být uvedeno i více témat. 2. Téma rozvoje by mělo vyplývat z rezerv, které jsme během AC identifikovali. 3. Popis rozvojové oblasti by měl obsahovat cíl (na co se zaměřit) a případně důvody toho, proč je posílení této oblasti důležité. [MV5] [MV5] [MV5] 1. Tato část obsahuje popis chování účastníka v MS. 2. Popis obsahuje konkrétní chování. To může být doplněno přímou řečí tam, kde je to nutné. 3. Popis je přehledný, srozumitelný a na jeho základě je možné si představit, jak MS probíhala. 4. Na závěr každého popisu chování v MS je zařazen odstavec, který obsahuje hodnocení kompetencí v MS. Je psán v minulém čase. Přímá řeč [MV5]Přímou řeč lze do popisu zakomponovat různými způsoby. Příklad 1 Po přečtení zadání se ptá ostatních: „víte, jak vypadá Káča?“ [MV5] Příklad 2 Po přečtení zadání se ptá ostatních, jak vypadá Káča. Naším cílem je, aby byl popis přehledný, srozumitelný a dobře se četl. Proto doporučuji využít variantu 2. Citovat přímou řeč doporučuji v situaci, kdy je nutné jí dokreslit uvedený popis. Příklad Ostatní pobízí k aktivitě („Tak dělejte!“). Úsporné uvádění myšlenek Popis je psán úsporně. Stejné věci lze říct složitě (příklad 1) nebo jednoduše (příklad 2). Příklad 1 Reaguje na jinou členku skupiny ohledně jejích nejasností poukázáním na formulaci použitou v zadání („Tady je v zadání, že mohou přežít tři.“). [MV5] Příklad 2 [MV5]Člence týmu vyjasňuje zadání („Tady je uvedeno, že mohou přežít tři.“). Spisovná čeština Do zprávy patří spisovná čeština. To platí i pro případ, kdy účastník mluví hovorově (za předpokladu, že se úpravou do spisovné češtiny nezmění význam řečeného).