POLn6003 Miloš Gregor 7. května 2020 Fundraising,
 dobrovolníci
 a GOTV státní přímé státní nepřímé mgregor@fss.muni.cz 2 x 2 způsoby financování vlastní přímé vlastní nepřímé ‣rovnosti ‣svobody ‣veřejnosti ‣kontroly mgregor@fss.muni.cz principy financování financování předvoleních kampaní mgregor@fss.muni.cz ‣zcela nedotované státem ‣silná kontrola ‣z naprosté většiny závislé na státu příjmy politických stran mgregor@fss.muni.cz ‣strany mohou podnikat ‣tvorba zisku z povolené činnosti ‣podpora nadací ‣dary politickým stranám financování předvoleních kampaní mgregor@fss.muni.cz ‣volební kauce ‣kampaň ‣nákup médií co ještě? fundraising mgregor@fss.muni.cz ‣vytvořte výbor ‣připravte strategii ‣příklady možných aktivit ‣finanční cíl ‣rozdělení úkolů ‣zapojení všech kolegů ‣propagace ‣90 % výzkum ‣100% nasazení jak na fundraising? mgregor@fss.muni.cz ‣přispěje pouze ten, koho oslovíte ‣peníze se nedávají, peníze se získávají ‣peníze nejsou nabízeny, musíte je získat ‣peníze za vámi nepřijdou ‣největší zbraní fundraisera je otázka příprava fundraisingového eventu mgregor@fss.muni.cz ‣událost – co budete dělat a kde? ‣jsou zvolené místo a lokalita vhodné? ‣pronájem, ozvučení, osvětlení, catering… poměr cena X výkon? ‣parkování ‣místa k sezení ‣občerstvení ‣média ? ‣co lidé návštěvou získají? příprava fundraisingového eventu mgregor@fss.muni.cz fundraising <—> rozpočet mgregor@fss.muni.cz ‣veškeré fundraisingové aktivity musí souviset s rozpočtem ‣příprava rozpočtu ‣rozpočet kampaně – vyrovnaný ‣pozor na zákony upravující fundraising! ‣kontrola, plánování, flexibilita fundraising mgregor@fss.muni.cz ‣kolik do kampaně investujete vy sami? ‣kolik zdrojů mohu získat od rodiny a přátel? ‣kolik investují kandidáti? ‣straníci? ‣jaké jsou prostředky politické strany? fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz ‣equity for punks I: £750.000 ‣equity for punks II: £2.200.000 ‣equity for punks III: £4.250.000 EQUITY FOR PUNKS IV CLOSED ON 20TH APRIL 2016, HAVING RAISED £19M! ‣celkem: £67.000.000 fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz fundraising - případovky mgregor@fss.muni.cz mgregor@fss.muni.cz fundraising je nejméně oblíbená činnost. je potřeba si jej užívat! fundraising mgregor@fss.muni.cz trpělivost. fundraising mgregor@fss.muni.cz jak motivovat členy strany, aby pracovali pro kampaň? mgregor@fss.muni.cz ‣nemíchejte členy strany s dobrovolníky ‣zařiďte, aby se cítili důležití ‣informace = motivace -> sdílejte informace ‣na první pohled by mělo být jasné, co získá straník z práce v kampani ‣važte si jich – jsou ve straně, chtějí být ve straně, zajímají se!!! práce se straníky mgregor@fss.muni.cz ‣jak a kde získat dobrovolníky? ‣práce v malých skupinkách ‣jasné instrukce ‣určitá míra svobody rozhodovat ‣osobní přístup k dobrovolníkům – jak? práce s dobrovolníky mgregor@fss.muni.cz dobrovolníci vs. brigádníci? práce s dobrovolníky mgregor@fss.muni.cz ‣profil strany ‣životopis kandidáta ‣FAQ ‣plán kampaně informace pro dobrovolníky mgregor@fss.muni.cz trpělivost. fundraising get out the vote mgregor@fss.muni.cz ‣jak získat podporu těsně před volbami a přimět voliče jít volit ‣GOTV musí být jasně cílené ‣cílem identifikovat, kdo vás může volit, a přimět tyto skupiny skutečně jít volit get out the vote mgregor@fss.muni.cz ‣závěr kampaně ‣oslovují se jasní voliči ‣práce s databázemi ‣veškeré materiály psané na míru oslovované skupině ‣načasování a opakování textů ‣dvě fáze: identifikace a realizace ‣getting back to voters? get out the vote techniky mgregor@fss.muni.cz get out the vote techniky mgregor@fss.muni.cz get out the vote techniky mgregor@fss.muni.cz get out the vote techniky get out the vote techniky get out the vote techniky get out the vote techniky mgregor@fss.muni.cz ‣door to door ‣telefonáty ‣direct mail ‣letáky zanechané u dveří ‣video streaming mgregor@fss.muni.cz děkuji za pozornost.