PSYn4650 Assessment centrum[A1] INDIVIDUÁLNÍ ZPRÁVA PRACOVIŠTĚ Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií PŘEDMĚT PSYn4650 Assessment centrum TYP STUDIA magisterské studium HODNOCENÝ[A2] AUTOR Klikněte sem a zadejte text. HODNOCENÍ[A3] KOMPETENCÍ[A4] Název kompetence číselné hodnocení Slovní hodnocení kompetence. Popis chování[A5] Název kompetence číselné hodnocení Slovní zhodnocení kompetence. Popis chování Název kompetence číselné hodnocení Slovní zhodnocení kompetence. Popis chování Název kompetence číselné hodnocení Slovní zhodnocení kompetence. Popis chování SILNÉ STRÁNKY[A6] SLABÉ STRÁNKY § Silné stránky v bodech § § § § Slabé stránky v bodech § § § DOPORUČENÍ K ROZVOJI[A7] Název tématu rozvoje Text doporučení ________________________________ Technická poznámka 1. [A1] Veškeré komentáře uvedené v této zprávě před jejím vložením do ISu smažte. 2. Neměňte prosím formátování textu, tj. typ a velikost písma, řádkování atd. [A2] Doplňte kód hodnocené postavy: pacmu20001: Nelson Mandela (Morgan Freeman) pacmu20002: muž č. 3 (Lee J. Cobb) pacmu20003: Zdeněk Pohlreich [A3] 1. Zpráva je anonymní. Neobjevuje se v ní jméno postavy. 2. Všechny části jsou srozumitelné i pro laika (neobsahují odborné pojmy ani zbytečně složité formulace). 3. Text je prost pravopisných chyb a překlepů a je psán spisovnou češtinou (i v případě přímé řeči – pokud to nezmění její význam). 4. Doporučujeme vyzkoušet si napsat zprávu citlivě. Cílem je, aby účastník informace přijal, a ne se jim bránil. Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2). Příklad 1 Nezajímá se o názory ostatních. Příklad 2 Projevuje malý zájem o názor druhé strany. [A4] 1. V této části se vyjádříte ke všem kompetencím, které jste měli za úkol u dané postavy sledovat. 2. U každé kompetence v části Slovní hodnocení kompetence uvedete zhodnocení kompetence (tj. vyjádříte se ke kompetenci celkově – ke kvalitám a rezervám v ní). V části Popis chování uvedete důkazy, na kterých je vašeho hodnocení založeno (tj. popis chování hodnoceného – detailnější informace viz další komentář). A úroveň kompetence vyjádříte i číslem na stupnici 0-4. 3. Část Slovní hodnocení kompetence tvoří souvislý text, ve kterém jsou popsány závěry o schopnostech a dovednostech účastníka (o tom, co umí, dokáže, co se mu daří). 4. Závěry jsou psány jazykem kompetencí, tj. takovým jazykem, jakým jsou kompetence definovány. Závěry o schopnostech a dovednostech člověka Zhodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby závěrů o schopnostech a dovednostech postavy (umí, dokáže, má takové předpoklady a rezervy) nikoliv jen jako popis jeho chování (postava se nějak chovala). Příklad hodnocení kompetence sociální citlivost (Henry Fonda ve filmu Dvanáct rozhněvaných mužů) S druhými lidmi dokáže jednat vlídně a trpělivě. Klidně umí jednat i v konfliktních situacích, kdy s ním druzí jednají s despektem. Je vnímavý k pocitům druhých lidí, dokáže se na situace podívat očima druhých lidí a vyjádřit jim pochopení. Druhým lidem projevuje respekt – dokáže jim dát prostor a naslouchat jim. Umí druhé lidi ocenit a podpořit. [A5] [A5]Tato část obsahuje důkazy o chování postavy, na kterých zakládáte hodnocení kompetence. Popis uvádějte v bodech jako konkrétní příklady z filmu. Doporučujeme uvádět přímou řeč zejména v situaci, kdy je nutné jí dokreslit uvedený popis. Některé důkazy (popis chování) k příkladu uvedenému v předchozím komentáři: Vlídně jednal s mužem č. 1 (vedoucí diskuze), který mu u okna vyprávěl o fotbalovém zápase a o tom, že se málem rozplakal – usmíval se na něj. Díval se na situaci očima obviněného chlapce („…tento chlapec dostával rány ze všech stran celý svůj život. Narodil se v chudinské čtvrti, matka mu zemřela… Je to divoké dítě…“). Projevil pochopení muži č. 10, který měl předsudky, poté, co se od něj všichni odvrátili – vstali od stolu („Udržet osobní předsudky stranou v takové situaci je vždy obtížné.“). Pochopení projevil i muži č. 3, když mu na konci podal sako. Respekt projevil, když muži č. 9 nabízel vodu, když na záchodě muž č. 6 mluvil o tom, že je to pěkná sebranka, reagoval: „Nejsou o nic horší než ostatní…“. Ocenil nápad druhého, když se ptal, za jak dlouho mine tramvaj určitý bod („To je dobrý odhad.“). Neverbálně ocenil muže č. 9, který na konci upozornil na otlaky od brýlí (stiskl mu ruku, usmál se na něj a řekl: „Nás je tu 12 a nikoho to nenapadlo!“). Podpořil muže č. 11 – poté, co změnil hlas na nevinen, povzbudivě se na něj usmál. [A6] 1. V této části shrňte hlavní silné a slabé stránky postavy v bodech. 2. Měly by být formulovány stručně a „úderně“. 3. Na prvních místech by se vždy měly objevit hlavní silné/slabé stránky. 4. Silných stránek by mělo být o něco více než slabých. [A7] 1. Tato část obsahuje téma pro práci na sobě a osobní rozvoj. Může zde být uvedeno i více témat. 2. Téma rozvoje by mělo vyplývat z rezerv, které jste u postavy identifikovali. 3. Popis rozvojové oblasti by měl obsahovat cíl (na co se zaměřit), jak na rozvoji pracovat a důvody toho, proč je posílení této oblasti důležité.