ZURb1116 Technologické kompetence novináře

Sekvence záběrů

Jeden záběr – jedna myšlenka. Ale určitě ne jeden záběr na celou jednu akci. Když točíte akci (jak někdo něco dělá), rozkouskujte si ji do více různě velkých záběrů – natočte to jako sekvenci.

Například když si někdo kupuje kafe v automatu. První záběr bude celek na člověka přicházejícího k automatu. V tento okamžik si vyberete, na které straně osy mezi člověkem a automatem budete stát, a nebudete ji dál už překračovat.

Další záběr bude detail v protipohledu na obličej člověka, který si vybírá, co si dá. Následují dva rychlé velké detaily – vhození mince a zmáčknutí tlačítka pro vybranou kávu.

Dál detail z výrazného podhledu na to, jak to kelímku nateče káva. A polocelek nebo celek na osobu odcházející od automatu s kelímkem u úst.

Jedna akce, šest záběrů.

Všechny tyto věci budou důležité, až přijdete na střižnu. Je potřeba na ně myslet už při natáčení, protože pak už bude pozdě.