07.04.2021 Komunikacej^BH environmentálních témat s veřejností! PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D. 1. dubna 2021 Propagační minimum 2 i 07.04.2021 INTEREST Something is used to attract the reader's or viewer's attention. In a print ad, it might be a photograph or illustration, bold type, white space around the art and words of the ad, or the ad's size. In a commercial, it might be images, sounds and voiceovers on the screen. Some information, such as details, price or availability, is provided to create interest in the product being advertised. Something is used to make you desire the product. A celebrity may appear in the ad/commercial. The images and language of the ad/commercial may suggest that you will benefit from the product. Something is done to urge you to act now. There may be a time limit on a sale price or a limited supply of the product. Andrew Kelsall: How 10 Fantastic Poster Designs Conform 3 4 2 07.04.2021 "PROMIŇTE. 1 MOHLI JSME NASTARTOVAT SILNOU A CHYTROU EKONOMIKU. í 5 3 07.04.2021 4 > výběr jedné cílové skupiny > časový plán kampaně > výběr kanálů > vyhodnocení kampaně > situační analýza > formulace obecného cíle (goal) > realizace kampaně > identifikace možných cílových skupin (segmentace) > formulování základního sdělení > popis problému, který chce kampaň řešit > pilotní testování kampaně > formulace konkrétních cílů (objectives) 1. popis problému, který chce kampaň řešit 2. situační analýza 3. formulace obecného cíle (goal) 4. identifikace možných cílových skupin (segmentace) 5. výběr jedné cílové skupiny 6. formulace konkrétních cílů (objectives) 7. formulování základního sdělení 8. pilotní testování kampaně 9. výběr kanálů 10. časový plán kampaně 11. realizace kampaně 12. vyhodnocení kampaně 07.04.2021 6 ľroblcm Statement Media Choice and Design linuli.'.-! constraint) I mid me (budget const mi nil ()u iconic iiiul bnpM evaluation Project budget Jurin, Roush, Danter (2013) Environmental Communication CILE CÍLOVÁ SKUPINA ZDROJE SDĚLENÍ 07.04.2021 problémy obecné cíle goals konkrétní cíle objectives 8 07.04.2021 Objectives Behavior Impact (pounds of C02/household/year) Penetration Probability Weight High-efficiency showerheacl 400 .40 2.2 352 Install five compact fluorescent lightbulbs (CFLs) 100 .20 3.4 68 McKenzie-Mohr (2011) 17 Table 1.2 Passible campaign aims anil objectives Aim World peace Protect ancient forests Save the climate Long-term Nuclear campaign objective disarmament Current campaign objective Project-level objective Sub-objective (project level) Nuclear test ban treaty Sign up country X to support it Mobilize supporters of Stop destructive logging Stop illegal logging in the Amazon Stop illegal mahogany exports Stop such exports into Y key politicians the US End use of fossil fuels Stop further development of reserves Stop new oil exploration Stop exploration at the UK Atlantic frontier Rose (2005) 18 9