Fundraising, dobrovolníci a GOTV 2020 Election Spending Highest Ever Recorded Total spending on the U.S. congressional and presidential elections (in billion U.S. dollars) Spending by Democrats ■ Spending by Republicans 12 10.9 2000 2004 2008 2012 2016 2020* * All filings available as of Oct 25, 2020 Includes spending by presidential candidates, congressional candidates, parties and outside spending. Adjusted for inflation Source: Opensecrets.org ©0© |2#2# štatista Benoit, Marsh (2010) - Irsko USA Figure 1 First-Preference Votes by Total Candidate Spending (in euros) -i-1-1-1-1-1— o 10,000 MM m. I ■ Rozpočet • veškeré fundraisingové aktivity musí souviset s rozpočtem • příprava rozpočtu, kontrola, plánování, flexibilita • rozpočet kampaně -> vyrovnaný • KOLIK $? => typ voleb, množství voličů, naplánované aktivity Fundraising • vytvořte výbor • připravte strategii • příklady možných aktivit • finanční cíl • rozdělení úkolů • zapojení všech kolegů • 90% výzkum • 100 % nasazení „My practice is to go first to those who may be counted upon tho be favourable, who know the cause and believe in it, and ask them to give as generously as possible. When they have done so, I go next to those who may be presumed to have a favourable opinion and tho be disposed to listening, and secure their adherence. Lastly, I go to those who know little of the matter or have no known predilection for it and influence them by presentation of the names of those who have already given." -Benjamin Franklin Fundraising • jaké jsou prostředky politické strany (straníků)? • kolik investují kandidáti? • kolik zdrojů mohu získat od rodiny a přátel? • kolik do kampaně investujete vy sami? Další zdroje? Jak na fundi aising • přispěje pouze ten, koho oslovíte • peníze se nedávají, peníze se získávají • peníze nejsou nabízeny, musíte je získat • peníze za vámi nepřijdou • neprosíš o peníze => realizuješ lidem sny • early money = double money...ale Příprava fundraisingového eventu • plánuj, propaguj, uskutečni • událost - co budete dělat a kde? • jsou zvolené místo a lokalita vhodné? • pronájem, ozvučení, osvětlení, catering... poměr cena X výkon? • co lidé návštěvou získají? Příprava fundraisingového eventu Kavárna/ stánek na České položka předpoklad reál rozdíl pronájem stánku 110.000 110.000 — polepy 25.000 25.000 — regály na knihy (2ks) 3.000 1.780 m 1.220 knihy 5.000 1.900 m 3.100 kávovar, káva, barista 90.000 kelímky na kávu 10.000 stoly, židle 15.000 6.870 m 8.130 2x školní tabule + křídy/fixy 7.000 500 m 6.500 amaratura (reproduktory) 10.000 0 m 10.000 hudebníci 35.000 24.000 m 11.000 drobné vybavení (odpaďák...) 2.000 pití pro dobrovolníky 1.000 0 m 1.000 další náklady 2.000 300 m 1.700 CELKEM 315.000 m 42.650 Pf ipadovka - fundraising MOVEMBER Arbour, B. 2020. Tiny Donations, Big Impact: How Small-Dollar Donors are Eroding the Power of Party Insiders. Soc 57,496-506. Obama'08 CHANGE JOIN THE Email Address Zip Code MOVEMENT Hey Jakub! Thanks for signing up for: Get Out the Early Vote Rally in the Bay Area with Bernie Sanders How was your experience? We'd love to hear your feedback. DIDN'T ATTEND Thanks, Bernie 2020 PAID FOR BY BERNIE 2020 (NOT THE BILLIONAIRES) fundraising je nejméně oblíbená činnost, je potřeba si jej užívat! Práce se straníky • nemíchejte členy strany s dobrovolníky • zařiďte, aby se cítili důležití • informace = motivace -> sdílejte informace • na první pohled by mělo být jasné, co získá straník z práce v kampani • važte si jich - jsou ve straně, chtějí být ve straně, zajímají se!!! Práce s dobrovolníky • jak a kde získat dobrovolníky? • práce v malých skupinkách • jasné instrukce • určitá míra svobody rozhodovat • osobní přístup k dobrovolníkům -> dělají rozdíl v kampaních! (Fisher, Fieldhouse a Cutts 2014) Práce s dobrovolníky dobrovolníci vs. brigádníci? Informace pro dobrovolníky • profil strany • životopis kandidáta • FAQ • plán kampaně • nabízené aktivity: phone banks, canvassing, rozdávání letáků,... Lamare (2013) - efekt pocasi na efektivitu dobrovolnikü Table i GEE Logistic Regressions (Mean Temperature) ALL CONTACTS («=39,769) PERSONAL VISITS ONLY («=18,835) PHONE CALLS ONLY («=17,464) VARIABLE Coeff. (Std. Error) Odds Ratio Coeff. (Std. Error) Odds Ratio Coeff. (Std. Error) Odds Ratio Mean Temperature -.012** (.005) .988 -.019** (.008) .981 .006 (.010) 1.006 Personal Visit -.054 (.058) .947 — — — — Phone Call -.025 (.053) 975 — — — Date Difference 000 (.001) 999 (002) .000 (.001) .999 Age .009*** (.001) 1.009 .012**» (.001) 1012 (.001) .006*** 1.006 Male 004 (026) 1.004 -.008 (.037) .992 .015 (.039) 1.016 Republican -.211**» (.061) .810 -.197** (.086) .821 -.185** (.093) 831 Other Party -.235*** (.084) 790 -.137 (.116) .872 -.440*** (.131) .644 Table 4 GEE Logistic Regressions (Precipitation) ALL CONTACTS («=39,769) PERSONAL VISITS ONLY («=18,835) PHONE CALLS ONLY («=17,464) VARIABLE Coeff. (Std.Error) Odds Ratio Coeff. (Std. Error) Odds Ratio Coeff. (Std. Error) Odds Ratio Precipitation -.070 (048) .932 -.110 (.067) .896 -.154** (072) .857 Personal Visit -.086 (.057) .918 — — — — Phone Call -.047 (052) 954 — — — — Date Difference -.001 (001) .999 -.005** (.002) 995 -001 (.001) .999 Age .009*** (001) 1.009 .012**» (.001) 1.012 .006*** (.001) 1.006 Male .003 (026) 1.003 -.008 (.037) .992 .016 (.039) 1.016 Republican -.212*** (.061) .809 -.195** (.086) .823 -.187** (.093) .829 Other Party -.235**» (.084) .790 -.138 (.116) .871 -.440*** (.131) 644 Get out the vote • jak získat podporu těsně před volbami a přimět voliče jít volit • GOTV musí být jasně cílené • cílem identifikovat, kdo vás může volit a přimět tyto skupiny skutečně jít volit • určitá část voličů je nerozhodnuta (10-25 %) Get out the vote • závěr kampaně • oslovují se (ne)jasní voliči • práce s databázemi, agregovanými daty • veškeré materiály psané na míru oslovované skupině • načasování a opakování textů • dvě fáze: identifikace a realizace NALOĎTE SE NA PALUBU! Ceníte si svobody a demokracie? Chcete se zapojit do dění na české politické scéně? Připojte se k nám! Členům, příznivcům i podporovatelům nabízí "Nalodění" snadný vstup. REGISTRUJTE SE POMOCÍ PIRÁTSKÉ IDENTITY... (g) Piráti Přihlášením přes pirátskou identitu nebo pomocí e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů v rozsahu nezbytném pro poskytování požadovaných funkcí a služeb. Pirátská strana funguje na principu dobrovolnosti. Pokud něco chceš dělat, nečekej na ostatní a zapoj se. Samozřejmě respektuj ostatní dobrovolníky a pravidla netikety. ... NEBO ZADANÍM E-MAILU E-mailová adresa: Registrovat se e-mailem Get out the vote techniky (Gerber a Green 2017, Green et al. 2013) • door to door => navýšení 2,54 p.b. • telefonáty => navýšení 0,16-0,98 p.b. • direct mail + letáky zanechané u dveří => navýšení 0,76 p.b. • video streaming Get out the vote argumenty • vděčnost • deskriptívni normy • sociální tlak THANK YOU FOR VOTING! We realize voting takes time and effort. Official voter records indicate that you voted in the last midterm election in November 2006, and we just wanted to say "thank you." Our democracy depends on people like you exercising their right to vote. We appreciate the fact that you made it a priority to cast a ballot. We also remind you that the primary elections in Georgia will take place on Tuesday, July 20, 2010. You are eligible to vote. • argumenty spojené s teorii racionální volby (náklady, benefity, občanská povinnost) Reference • Arbour, B. 2020. Tiny Donations, Big Impact: How Small-Dollar Donors are Eroding the Power of Party Insiders. Soc 57, 496-506. • Benoit, Kenneth a Marsh, Michael. 2008. Incumbent and Challenger Campaign Spending Effects in Proportional Electoral Systems: The Irish Elections of 2002. Political Research Quarterly. • Fisher, J., Fieldhouse, E., a Cutts, D. 2014. Members Are Not the Only Fruit: Volunteer Activity in British Political Parties at the 2010 General Election. British Journal of Politics and International Relations, 16(1), 75-95. • Donald P. Green, Mary C. McGrath & Peter M. Aronow. 2013. Field Experiments and the Study of Voter Turnout, Journal of Elections, Public Opinion and Parties, 23:1, 27-48 • Gerber, A.S., a Green, D. P. 2017. Field Experiments on Voter Mobilization: An Overview of a Burgeoning Literature. In: Benerjee, A., and Duflo, E. (Eds). Handbook of Economic Field Experiments. Oxford: Elsevier, 395 - 438. • Lamare, Ryan. (2013). Mobilization and Voter Turnout: Should Canvassers Worry about the Weather?. PS: Political Science & Politics. • Lees-Marshment, J. 2009. Political Marketing: Principles and Applications. New York: Routledge, str. 141 -148. • Shaw, C. 2004. The Campaign Manager. Running and Winning Local Elections. Oxford: Westview Press, str. 53 -118, 321 - 348. • Skuhrovec, J., Titl, V, and Palanský M. 2014. Analýza darů právnických osob politickým stranám. [CZ] EconLab, Prague. • https: //fivethirtyeight.com/features/money-and-elections-a-complicated-love-story/ YOU MUGGLES AREN'T VHfÍNGP MY FATHER WILL BE HEARING ABOUT THIS. rockthevote.com/register Děkuji za pozornost. jakub.jusko@fss.muni.cz