Příprava kampaně POLn6003 Miloš Gregor 11. března 2021 volební kampaň fi nancován í výzkum y plán kampan ě tým ! BONUS !
 desatero úspěšné kampaně I. 
 volební kampaň Kampaň je organizovaná snaha informovat, přesvědčovat a mobilizovat. Pippa Norris Volební kampaň pak je organizované úsilí kandidujících jednotlivců s cílem pomocí přesvědčování voličů zajistit dostatečnou podporu kandidujícímu. Jan Spousta de fi nice mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ „Volební kampaní se rozumí jakákoliv propagace kandidující politické strany, politického hnutí nebo koalice, jejich kandidáta anebo nezávislého kandidáta nebo volební agitace ve prospěch kandidující politické strany, politického hnutí nebo koalice, jejich kandidáta nebo nezávislého kandidáta, zejména veřejné oznámení určené na jejich podporu anebo sloužící v jejich prospěch, včetně jakékoliv doprovodné akce, za které se poskytne nebo obvykle poskytuje úplata. Za  volební kampaň se považuje i sdělení v neprospěch jiné kandidující politické strany, politického hnutí, koalice, jejich kandidáta nebo nezávislého kandidáta.” Zákon č. 322/2016, Sb. de fi nice mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ vymezení kampaně mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ ‣vytvořit trh s novým zbožím ‣zlepšit image ‣zvětšit povědomí o značce ‣udržet dosavadní příznivce ‣nabídnout konkrétní výhody produktu cíle, charakteristiky a funkce mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ David T. Danver & H. T. Gordon Hands ‣ informování ‣ přesvědčení ‣posílit stávající podporu ‣ mobilizování …voličů cíle, charakteristiky a funkce mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ ‣kandidáta ‣politickou stranu ‣tvorbu image ‣obsahová kampaň orientace kampaně na: mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ mgregor@fss.muni.cz ‣historické hledisko ‣náročnost ‣organizace ‣komunikace klasi fi kace mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ II. fi nancování zákony / pravidla v ČR mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ fi nancování politických stran & kampaní ‣ příspěvek za hlas (>1,5 %) ‣ příspěvek na činnost (> 3 %) za každých dalších 0,1 % ‣ příspěvek na mandát: poslanec / senátor kraj / Praha 100 Kč / hlas 6 000 000 Kč ročně 200 000 Kč ročně 900 000 Kč ročně 250 000 Kč ročně mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ fi nancování politických stran & kampaní ‣UDHPSH ‣registrovaná třetí osoba ‣transparentní volební účet ‣limity mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ novinky od 2017 ‣Volby do Poslanecké sněmovny: 90 mio Kč ‣ Prezident: 40 mio Kč / 50 mio Kč ‣Evropský parlament: 50 mio Kč ‣Krajské volby: 7 mio Kč / kraj ‣ Senát: 2 mio Kč / 2,5 mio Kč ‣na příjmu: mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ limity? mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ kolik a za co? ‣ČSSD: 85,4 mio Kč ‣ANO: 84,5 mio Kč ‣ODS: 82,7 mio Kč ‣TOP 09: 74,8 mio Kč ‣STAN: 56,7 mio Kč ‣KDU-ČSL: 55,6 mio Kč ‣KSČM 35,4 mio Kč ‣SPD: 33,2 mio Kč ‣Piráti: 16,3 mio Kč mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ výdaje na kampaň výdaje & výnosy ‣rovnosti ‣svobody ‣veřejnosti ‣kontroly (Outlý 2001) mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ principyfi nancování proč to všechno? mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ mgregor@fss.muni.cz ‣možnost svobodně se účastnit politické soutěže ‣hmotně zabezpečit fungování politické strany mezi volbami ‣komunikace s voliči ‣možnost pro příznivce strany podpořit názory a záměry hmotnými prostředky ‣zamezit střetu zájmů a korupci ‣omezit státní náklady na reprezentanty demokracie mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ cíle fi nancování státní přímé státní nepřímé vlastní přímé vlastní nepřímé mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ 2x2 způsoby fi nancování jak začít? mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ III. plán kampaně mgregor@fss.muni.cz ‣timing ‣celkový rámec kampaně ‣plán po měsících ‣po týdnech ‣po dnech ‣po hodinách mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ plán kampaně úspěšná kampaň je naplánovaná kampaň. mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ nad čím se zamyslet před začátkem kampaně? mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ získejte co možná nejvíc informací. mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ kvantitativní kvalitativní mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ výzkumy ‣benchmark polls ‣focus groups ‣analýza volebního obvodu ‣SWOT ‣analýza konkurence mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ výzkumy mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ IV. volební tým mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ „… ten správnej tým!” volební manažér šéf volebního štábutiskové oddělení fi nanční oddělení analytici
 a další pracovníci dobrovolníci externí
 poradci sponzoři KANDIDÁT celostátní vs. centralizovaná vs. horizontální vs. regionální decentralizovaná vertikální členění mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ struktura a organizace volebního týmu ‣po kandidátovi nejdůležitější osoba v kampani ‣vybraný buď kandidátem, nebo poradci ‣ fi nanční zodpovědnost ‣kontroluje celý tým a průběh celé kampaně ‣24/7 Volební manažer mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ struktura a organizace volebního týmu Šéf volebního štábu ‣u nás často zastává volební manažer ‣logistika a koordinace celé kampaně ‣administrativní práce ‣rychlá rozhodnutí ‣information fl ow mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ struktura a organizace volebního týmu ‣fundraising, sponsoring, partneři ‣ fi nancování kampaně ‣ fi nanční strategie ‣poptávání, zakázky, fakturování Pokladník mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ struktura a organizace volebního týmu ‣musí vždy mluvit za kandidáta ! ‣vždy na straně kandidáta ‣mediálně exponovaný ‣krizový management ‣ fl exibilita ‣improvizace Tiskový mluvčí mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ struktura a organizace volebního týmu mgregor@fss.muni.cz takže co je potřeba do začátku? mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ ‣legislativní rámec ‣volební štáb ‣průzkum veřejného mínění ‣strategie (vize –> strategie –> taktika) ‣ fi nance ‣SWOT ‣sdělení ‣plán komunikace ‣harmonogram ‣dobrovolníci mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ cíle. plánu. strategie. implementace. mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ čeho se držet 1. měj úctu ke svému týmu 2. drž se sdělení 3. zacházej s penězi jako s vlastními 4. nelži. nikdy! 5. vyhraj přes srdce, ne rozum 6. začni včas 7. připrav se. na vše. 8. znej svoji pozici 9. znej svoji cenu 10. s nevěrou se to má stejně jako s lhaním mgregor@fss.muni.cz/ Miloš Gregor /AnselmoCZ desatero úspěšné kampaně mgregor@fss.muni.cz děkuji za pozornost.