Metoda AC a hodnocení chování
a.
Základní východiska hodnocení v assessment
centru – klinický přístup, behaviorální diagnostika.
b.
Pořizování vzorků chování – kompetence a kompetenční
model, kritéria hodnocení.
c.
Hodnocení chování v assessment centru –
model ORCE (pozorování chování, záznam pozorovaného chování, klasifikace
pozorovaného chování, hodnocení pozorovaného chování).
d.
Integrace pozorování z assessment centra –
integrace prostřednictvím skupinové diskuse
e.
Hodnocení chování v assessment centru jako součást
interpersonálního poznávání, chyby v interpersonálním poznávání a
atribuční tendence, které ovlivňují validitu výsledků assessment centra.
Literatura
zdroj |
strany |
počet stran |
Ballantyne, I., Povah, N. (2004). Assessment and Development Centres (2nd edition). Hants: Gower
Publishing Company, kapitola Assessor Training. |
82 – 103 |
22 |
Groth–Marnat, G. (2003). Hanbook of psychological assessment (4. edition). New Yersey:
John Willey & Sons, Inc, kapitola Behavioral assessment. |
103 – 128 |
26 |
Kolk, N. J., Born, Ph. M., Van der Flier, H., Olman, J.
M. (2002). Assessment Center Procedures: Cognitive Load During the
Observation Phase. International
Journal of Selection and Assessment, 10, 4, 271 – 278. |
|
8 |
Gaugler, B. B., Thornton, G. C. (1989). Number of
assessment center dimensions as a determinant of assessor accuracy. Journal of Applied Psychology, 74, 4,
611 – 618. |
|
8 |
Lowry, P. E. (1993). The Assessment Center: An Examination
of the Effects of Assessor Characteristics on Assessor Scores. Public Personnel Management, 22, 3,
487 – 499. |
|
13 |