Assessment centrum

Metoda AC a hodnocení chování

a.     Základní východiska hodnocení v assessment centru – klinický přístup, behaviorální diagnostika.

b.     Pořizování vzorků chování – kompetence a kompetenční model, kritéria hodnocení.

c.     Hodnocení chování v assessment centru – model ORCE (pozorování chování, záznam pozorovaného chování, klasifikace pozorovaného chování, hodnocení pozorovaného chování).

d.     Integrace pozorování z assessment centra – integrace prostřednictvím skupinové diskuse

e.     Hodnocení chování v assessment centru jako součást interpersonálního poznávání, chyby v interpersonálním poznávání a atribuční tendence, které ovlivňují validitu výsledků assessment centra.

Literatura

zdroj

strany

počet stran

Ballantyne, I., Povah, N. (2004). Assessment and Development Centres (2nd edition). Hants: Gower Publishing Company, kapitola Assessor Training.

82 – 103

22

Groth–Marnat, G. (2003). Hanbook of psychological assessment (4. edition). New Yersey: John Willey & Sons, Inc, kapitola Behavioral assessment.

103 – 128

26

Kolk, N. J., Born, Ph. M., Van der Flier, H., Olman, J. M. (2002). Assessment Center Procedures: Cognitive Load During the Observation Phase. International Journal of Selection and Assessment, 10, 4, 271 – 278.

 

8

Gaugler, B. B., Thornton, G. C. (1989). Number of assessment center dimensions as a determinant of assessor accuracy. Journal of Applied Psychology, 74, 4, 611 – 618.

 

8

Lowry, P. E. (1993). The Assessment Center: An Examination of the Effects of Assessor Characteristics on Assessor Scores. Public Personnel Management, 22, 3, 487 – 499.

 

13