Assessment centrum

Požadavky na ukončení

Účast v předmětu

  • Účast v předmětu je povinná a přítomnost ve výuce je kontrolována.
  • Na studijních setkáních jsou možné dvě neúčasti – jedna neomluvená a druhá omluvená ze zdravotních důvodů doložená omluvenkou od lékaře řádně zapsanou v ISu. Studijní setkání jsou nenahraditelná, protože při nich studenti procvičují řadu důležitých dovedností.

Průběžná práce v semestru

  • COVID-19 informace: Požadavky na průběžnou práci v semestru budou upravovány dle aktuálního stavu pandemické situace. Případné úpravy nepovedou k výraznému nárůstu požadavků, který by zabraňoval studentům v ukončení předmětu.
  • V průběhu semestru pracují studenti na uvedených písemných úkolech. Jejich 100% realizace a odevzdání v určených termínech je předpokladem k tomu, aby se student mohl přihlásit ke zkoušce.
  • Neodevzdání jakéhokoliv úkolu v požadovaných parametrech znamená nesplnění podmínek pro úspěšné ukončení předmětu. V takovém případě je předmět studentovi ukončen hodnocením „-“ .
  • Písemné úkoly jsou bodově hodnoceny. Body za písemné úkoly jsou součástí výsledného hodnocení.
  • Všechny písemné úkoly musí být vytvořeny výhradně pro předmět PSYn4650. Text jakéhokoliv písemného úkolu se nesmí shodovat s textem nebo nápadně podobat textu, který vznikl pro účely jiného předmětu. Odevzdáním každého písemného úkolu student stvrzuje, že je výhradním autorem textu, respektuje řádné způsoby citace, bere na vědomí, že práce bude uložena v elektronickém archívu předmětu a původnost práce bude prověřena systémy pro odhalování plagiátu.

        Bodové hodnocení průběžné práce v semestru

        Úkol

        maximální počet bodů

        Modelové situace

        15

        Individuální zpráva

        15

        Zkouška

        20

        Σ

        50

        Modelové situace

        • Tento úkol zpracovávají studenti v týmech. Týmy tvoří 4 – 5 studentů.
        • Úkolem je připravit tři modelové situace (dvě skupinové situace, jedna individuální situace). V každé modelové situaci je možné měřit 3 – 4 kompetence. Každou kompetenci je třeba měřit minimálně dvakrát. Projevy chování kompetencí jsou operacionalizovány pro každou modelovou situaci.
        • Obsah úkolu tvoří: zadání modelových situací, operacionalizace kompetencí v modelových situacích, použitá literatura
        • Úkol je hodnocen maximálně 15 body. Každá modelová situace je hodnocena 5 body.
        Kritéria hodnocení
        • Obsah modelové situace
          • text zadání modelové situace je srozumitelný a jasný
          • obsah modelové situace musí umožňovat projevit měřené chování (kompetence)
        • Operacionalizace kompetencí
          • jsou popsány projevy chování kompetence v modelové situaci
          • popis chování je konkrétní a týká se modelové situace
          • popis chování patří do sledované kompetence

        Termín pro složení týmů:

        viz Harmonogram výuky

        Termín odevzdání:

        viz Harmonogram výuky

        Forma odevzdání:

        soubor pojmenovaný příjmením jednoho ze členů týmu ve formátu dokumentu Word

        Místo odevzdání:

        studijní materiály předmětu PSYn4650, složka s názvem Modelové situace

        Body:

        maximální počet: 15

          Individuální zpráva

          • Tento úkol je zpracováván individuálně.
          • Student má za úkol připravit část individuální zprávy jednoho člověka. Zpráva obsahuje popis chování ve dvou modelových situacích. Kvalitativní a kvantitativní hodnocení kompetencí, souhrnné hodnocení účastníka a doporučení k rozvoji.
          • Tento úkol je hodnocen maximálně 15 body – 10 bodů za souhrnné hodnocení a doporučení k rozvoji, 5 bodů za popis chování.

            Kritéria hodnocení

            • Srozumitelnost textu
              • Text zprávy je srozumitelný také laikovi, neobsahuje žádné odborné termíny, myšlenky jsou formulovány jednoduše a text (zejména popis chování) je psán úsporně.
            • Obsahová správnost
              • Každá část zprávy (popis chování, souhrnné hodnocení, doporučení) obsahuje to, co obsahovat má.
              • Popis chování obsahuje skutečný popis, neobsahuje interpretace pozorovaného chování. Závěrečný odstavec popisu obsahuje hodnocení kompetencí v modelové situaci.
              • Celkové hodnocení obsahuje závěry o schopnostech a dovednostech člověka, které jsou uspořádány do logického celku. Jeho součástí je také doporučení pro rozvoj, tj. na čem a jak by měl člověk pracovat.
              • Pravopis: text je prost pravopisných chyb a překlepů

                Termín odevzdání:

                viz Harmonogram výuky (termín bude potvrzen podle aktuálního průběhu výuky)

                Forma odevzdání:

                soubor pojmenovaný příjmením autora ve formátu dokumentu Word

                Místo odevzdání:

                studijní materiály předmětu PSYn4650, složka s názvem Individuální zpráva

                Body:

                maximální počet bodů: 15

                Zkouška

                • Ke zkoušce se může přihlásit student, který splnil všechny požadavky pro ukončení předmětu PSYn4650.
                • Zkouška má podobu písemného testu, který tvoří cca 15 otázek a úkolů. Otázky v textu jsou uzavřené i otevřené. Jsou vědomostní, ověřující základní poznatky, termíny, pravidla, teorie, včetně jejich autorů. Směřují také k aplikaci poznání na reálné situace související s metodou assessment centra. Zkouší se v rozsahu témat, který je dán obsahem předmětu PSYn4650.
                • Maximální počet bodů je 20, minimální počet bodů je 10.

                Celkové hodnocení předmětu

                Celkové hodnocení studenta je dáno výsledky za průběžnou práci v semestru. Bodové hodnocení je převedeno na známky podle následujícího klíče: A (50 – 46 bodů), B (45 – 41 bodů), C (40 – 36 bodů), D (35 – 31 bodů), E (30 – 25 bodů), F (24 bodů a méně).