Audiovizuální žurnalistika

Zpracování témat a jazyk

žánry všude víceméně stejné

Bulvarizace

odklon od hard news k soft news, personifikace zpráv, hravější obraz, více emocí, chybí analýzy, hledání skandálů, místo popisu reality je upřednostněn atraktivní příběh

Infotainment (INFOrmation meets enterTAINMENT)

informace zábavnou formou, zprávy nejsou důležité, ale baví

stejné postupy používají v menší míře i veřejnoprávní média

postupy, které fungují, od sebe média navzájem přebírají

Stopáže

TN (40 min.) a Velké/Hlavní zprávy (41 min) kratší než Události (52 min)

každá vteřina se počítá – dá se prodat inzerentům

stopáže reportáží soukromých televizí kolem 1:30, veřejnoprání 1:50

kratší synchrony i živáky

Jazyk

„jsme vám blíž“ soukromých médií – hovorový, často až slangový jazyk

Kodex ČT – dbát na vysokou úroveň jazykového projevu

Analýza jazyka zpravodajství ČT

analýza jazykové úrovně pořadů ČT – Ústav pro jazyk český AV ČR – Události začátek 2018

"nižší stylové varianty spisovných prostředků" - "lidi" místo "lidé", "přeju" místo "přeji", "nejmíň" místo "nejméně"

Jazyk soukromých médií - vykřičníky na webu i v mluveném projevu