Zpracování témat a jazyk
žánry všude víceméně stejné
Bulvarizace
odklon od hard news k soft news, personifikace zpráv, hravější obraz, více emocí, chybí analýzy, hledání skandálů, místo popisu reality je upřednostněn atraktivní příběh
Infotainment (INFOrmation meets enterTAINMENT)
informace zábavnou formou, zprávy nejsou důležité, ale baví
stejné postupy používají v menší míře i veřejnoprávní média
postupy, které fungují, od sebe média navzájem přebírají
Stopáže
TN (40 min.) a Velké/Hlavní zprávy (41 min) kratší než Události (52 min)
každá vteřina se počítá – dá se prodat inzerentům
stopáže reportáží soukromých televizí kolem 1:30, veřejnoprání 1:50
kratší synchrony i živáky
Jazyk
„jsme vám blíž“ soukromých médií – hovorový, často až slangový jazyk
Kodex ČT – dbát na vysokou úroveň jazykového projevu
Analýza jazyka zpravodajství ČT
analýza jazykové úrovně pořadů ČT – Ústav pro jazyk český AV ČR – Události začátek 2018
"nižší stylové varianty spisovných prostředků" - "lidi" místo "lidé", "přeju" místo "přeji", "nejmíň" místo "nejméně"