Video žurnalistika
Týden 4
Téma:
Jak funguje redakce zpravodajství vs. redakce publicistiky: role a pozice; porady, plánování; bodový scénář; rutiny rozdílné i společné
Definice zpravodajství a publicistiky
"Zpravodajství ... má především funkci informační a definiční, snaží se aktuální události bez prodlení zachytit, popsat ... Doménou publicistiky ... je hledání příčin a následků, vyslovování stanovisek, komentářů, mínění a souvislostí k většinou již známým faktům a pomoc v orientaci a utváření názoru."
Osvaldová, B. (2020). Zpravodajství v médiích (Vydání třetí, revidované.). Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum. s. 15
"Co je publicistika? Rychlá a drsná odpověď na tuto otázku je: všechno, co nejsou zprávy."
Wheeler, S. (2009) Feature Writing for Journalists. New York: Routledge. s. 2
Porady
- začátek a konec práce redakce
- porady plánovací, kontrolní a hodnotící
- přítomní všichni, kdo se podílejí na vysílání - vzdálené spojení s dalšími součástmi redakce
- zpravodajství (Události v regionech - Brno) 3 porady denně + porady s Prahou
- publicistika (168 hodin) 2-3 porady týdně