Politická ekonomie médií

Seminář 6: Feministická politická ekonomie médií

Pátek 16.4. 2021 10:00 – 11:40 ZOOM

Micky Lee (2011) charakterizuje feministickou politickou ekonomii jako „studium genderované produkce, distribuce a konzumace zboží a zdrojů a odkrývání způsobů jakým je používaná ideologie na stabilizaci nerovných vztahů.“ V tomto semináři  se seznámíme 

s relativně novou - feministickou - větví politické ekonomie médií a komunikace.  


Povinná četba:

Lee, M. (2011) “A Feminist Political Economy of Communication,” Feminist Media Studies, 11(01), 83-87, DOI: 10.1080/14680777.2011.537032

 

Doporučená četba:

van Zoonen, L.: “Feminist Perspectives on the Media.” In Curran, J. a Gurevitch, M.: Mass Media and Society.London: Arnold 1996.

DeBruin, M. (2000) “Gender, organizational and professional identities in journalism,” Journalism,  1(2). 

Awad, I. (2011) „Latinas/os and the Mainstream Press: The Exclusions of Professional Diversity“, Journalism, 12(5), 515–32.

Fernandez, R. M. and Campero, S. (2017) “Gender Sorting and the Glass Ceiling in High-Tech Firms”, ILR Review, 70(1), pp. 73–104. doi: 10.1177/0019793916668875.