Seminář 7: Mediální průmysl
Pátek 23.4. 2021 10:00 – 11:40 ZOOM
Mediální průmysl je důležitým ekonomickým odvětvím, které má specifické charakteristiky a je silně ovlivněný veřejným zájmem. Mediální společnosti operují na takzvaném duálním trhu a soutěží mezi sebou o finance a čas publika. Nežádoucí koncentrace vlastnictví je obzvlášť častá v mediálním průmyslu. Kromě charakteristik mediálního průmyslu se také obeznámíme s nejdůležitějšími regulačními přístupy.
Povinná četba:
Doyle, G. Chapter 1 ”Introduction to Media Economics.” In Doyle, G. (2005) Understanding media economics.London: Sage.
Doporučená četba:
Picard, R. (2005) ‘Unique Characteristics and Business Dynamics of Media Products’, Journal of Media Business Studies, 2(2), 61–9.
Napoli, P. (2001) “The audience product and the new media environment: Implications for the economics of media industries,” International Journal on Media Management, 3(2), 66-73, DOI: 10.1080/14241270109389949
Neheli, N. B. (2018) “News by Numbers”, Digital Journalism, 6(8), 1041-1051, DOI: 10.1080/21670811.2018.1504626
Gill, R. and Pratt, A. (2008) “In the Social Factory?: Immaterial Labour, Precariousness and Cultural Work”, Theory, Culture & Society, 25(7–8), pp. 1–30. doi: 10.1177/0263276408097794.