Politická ekonomie médií

Seminář 8: Mediální vlastnictví

Pátek 30.4. 2021 10:00 – 11:40 ZOOM

Asi není potřeba dlouze vysvětlovat proč je vlastnictví médií klíčové – kromě ekonomické moci s sebou často nese také moc politickou a nesmíme zapomenout ani na moc symbolickou. Jak různé společnosti regulují vlastnictví médií? Jak regulátoři reagují na nové hráče – jako Facebook nebo Twitter? Jsou trhy a hospodářská soutěž nejlepší zárukou pro společensky přínosné fungování médií?  


Povinná četba:

Freedman, D. (2014) “Metrics, models and the meaning of media ownership,” International Journal of Cultural Policy, 20(2), 170-185, DOI: 10.1080/10286632.2012.752821

 

Doporučená četba:

“A Propaganda Model” In Herman, E. a Chomsky, N.: Manufacturing Consent. Pantheon 1988.

J. Curran (May 2002) ‘Global Media Concentration: Shifting the Argument’, Open Democracy, https://www.opendemocracy.net/media-globalmediaownership/article_37.jsp accessed 16 February 2020.  

Warren, E. (2019) “Here is How We Can Break Up Big Tech.“ Mediumhttps://medium.com/@teamwarren/heres-how-we-can-break-up-big-tech-9ad9e0da324c

Svantesson, D. J. B. and van Caenegem, W. (2017) “Is it time for an offence of ‘dishonest algorithmic manipulation for electoral gain’?”, Alternative Law Journal, 42(3), pp. 184–189. doi: 10.1177/1037969X17730192.