Seminář 10: Vzestup prozumerů: Demokratizace výroby obsahu nebo práce zadarmo?
Pátek 14.5. 2021 10:00 – 11:40 ZOOM
V průběhu kurzu se naše diskuse částečně dotkly produkce mediálních obsahů. Nové technologie a nové typy firem – především sociální sítě – ale mění charakter produkce a vlastnictví mediálních obsahů. Vzestup prozumerů (hybridní producent a konzument) je diskutovaný ve vztahu ke „krizi“ žurnalistiky a klíčovou otázkou je jestli se jedná o demokratizaci žurnalistiky nebo pouze o ušetření financí. Zamyslíme se také nad sociálními sítěmi a způsoby jakými se produkce/práce uživatelů mění ve finanční zisky pro firmy.
Povinná četba:
Wall, M. (2015) “Citizen Journalism”, Digital Journalism, 3(6), 797-813, DOI:
10.1080/21670811.2014.1002513
Doporučená četba:
Kperogi, F. (2011) “Cooperation with the corporation? CNN and the hegemonic cooptation of citizen journalism through iReport.com.” New Media and Society, 13(2).
Farinosi, M and Treré, E. (2014) “Challenging mainstream media, documenting real life and sharing with the community: An analysis of the motivations for producing citizen journalism in a post-disaster city,” Global Media and Communication, 10(1), pp. 73-92.
Splichal, S. and Dahlgren, P. (2016) “Journalism between de-professionalisation and democratisation”, European Journal of Communication, 31(1), pp. 5–18. doi: 10.1177/0267323115614196.
Goode, L. (2009) “Social news, citizen journalism and democracy,” New Media and Society, 11(8).