Fanouškovská publika fikčních obsahů

Seznámení - kurs, vyučující a studenstvo se představují


Fanouškovská publika fikčních obsahů

Anotace: Předmět je primárně věnovaný specializovaným příjemcům (zejména fikčních) obsahů médií, a to v kontextu teorií publika, kulturálních studií a studií fanouškovství. Specificky se pak předmět zaměřuje na kategorizace fanoušků, na jejich typické aktivity a praktiky a na fanouškovskou uměleckou kreativitu a fanouškovský aktivismus. Předmět zároveň zahrnuje praktické aktivity, prostřednictvím kterých si samotní studenti a samotné studentky vyzkoušejí, jak lze fanouškovské aktivity provozovat, a praktická cvičení, v nichž bude možné společně navrhnout různé strategie a posléze designy výzkumu (nejen) fanoušků. Kurs je určen zájemcům o tematiku a vyžaduje aktivní účast v diskusích, čtení zadané literatury a práci v hodinách, kde budou výše zmiňované aktivity realizovány.

Zakončení: zápočet formou prezentace projektu

Podoba projektu: Vymyslet fanouškovskou aktivistickou kampaň (charita, SOS, kritická kampaň apod.) k nějakému mediálnímu počinu (seriál, film, hudební skupina apod.) a odprezentovat na hodině Váš plán kampaně (tj. co je tématem, co je cílem, jak to provedete a proč je to důležité). Prezentace na max 10 minut, pořadník vizte v souborech v MS Teams.

Alternativní možnost - máte-li diplomovou práci zaměřenou na fanouškovství, můžete odprezentovat design výzkumu/obecně design diplomky, a to opět v intencích tématu diplomky, jejích cílů, metodologie a přínosu.