Seznámení - kurs, vyučující a studenstvo se představují
Fanouškovská publika
fikčních obsahů
Anotace: Předmět je primárně věnovaný specializovaným příjemcům
(zejména fikčních) obsahů médií, a to v kontextu teorií publika, kulturálních
studií a studií fanouškovství. Specificky se pak předmět zaměřuje na
kategorizace fanoušků, na jejich typické aktivity a praktiky a na fanouškovskou
uměleckou kreativitu a fanouškovský aktivismus. Předmět zároveň zahrnuje
praktické aktivity, prostřednictvím kterých si samotní studenti a samotné
studentky vyzkoušejí, jak lze fanouškovské aktivity provozovat, a praktická cvičení,
v nichž bude možné společně navrhnout různé strategie a posléze designy výzkumu
(nejen) fanoušků. Kurs je určen zájemcům o tematiku a vyžaduje aktivní účast v
diskusích, čtení zadané literatury a práci v hodinách, kde budou výše zmiňované
aktivity realizovány.
Zakončení: zápočet formou prezentace projektu
Podoba projektu: Vymyslet fanouškovskou aktivistickou kampaň (charita, SOS, kritická kampaň apod.) k nějakému mediálnímu počinu (seriál, film, hudební skupina apod.) a odprezentovat na hodině Váš plán kampaně (tj. co je tématem, co je cílem, jak to provedete a proč je to důležité). Prezentace na max 10 minut, pořadník vizte v souborech v MS Teams.
Alternativní možnost - máte-li diplomovou práci zaměřenou na fanouškovství, můžete odprezentovat design výzkumu/obecně design diplomky, a to opět v intencích tématu diplomky, jejích cílů, metodologie a přínosu.