Úvod - obsah, zakončení a formality, úvod do problematiky
1.
Úvod,
seznámení s obsahem, úkoly (případové studie – oslovení hostů) a
zakončením předmětu. (Iveta Jansová, Jan Motal)
2.
Úvod
do problematiky (klíčové pojmy): Mediální komunikace. Funkce médií. Mediální
trh. Editoriální politika. Cílové publikum. Mediální projekt a mediální
produkt. Žánry a formáty. Mediální organizace +
projektové práce – jejich logika, cíle a podoba (Iveta Jansová, Jan Motal)
Zásobník možných případových studií:
1. Forbes: Časopis pro bohaté a
úspěšné? (Petr Šimůnek)
2. Vinohradská 12: Zpravodajský podcast serveru irozhlas.cz
(Lenka Kabrhelová)
3. Reportér magazín: Nezávislý měsíčník pro vás (Robert
Čásenský)
4. Hlídací pes: Žurnalistika ve
veřejném zájmu (Ondřej Neumann)
5. Echo24: Názorový deník
(Dalibor Balšínek)
6. Voxpot: Ukazujeme svět v českém kontextu (Vojtěch
Boháč/Aneta Václavíková/Veronika Siková)
7. Rádio Proglas: Rádio pro
vlídný domov (Pavel Mikšů)
8. A2larm: Squatujeme v mediální
prostoru od roku 2013 (Jaroslav Fiala)
9. Deník N: Nezávislé noviny (Ján
Simkanič/Pavel Tomášek)
10. Seznam Zprávy: Přinášíme vám
čerstvé zpravodajství z domova i ze světa. (Jakub Unger)
11. Denník N: Nezávislé Noviny (Tomáš Bella)
12. iRozhlas.cz: Spolehlivé a
rychlé zprávy (Radek Kedroň)
13. Forum24: Internetový deník
pro šíření svobodných informací (Pavel Šafr)
14. Deník Referendum (Jakub
Patočka)
15. Ekonomicky orientované malé
projekty: Zdopravy.cz, týdeník Hrot
16. Drbna: lokální zpravodajské
weby
17. FlashNews: agregátor
zpravodajství (Filip Horký, Livesport)
18. Investigativní weby:
Neovlivní.cz, MotejlekSkočdopole.com
19. Serial Killer: Mezinárodní festival TV a web seriálů (Kamila Zlatušková)
20. AFO (Academia Film Olomouc): Mezinárodní festival populárně-vědeckých filmů (Ondřej Kazík, Jana Jedličková)
21. Nepodařené a zaniklé projekty:
Tablet Media, Naše adresa (PPF), Insider (produkt z dílny Slonkové a Aktuálně.cz)
...
Prezentace případových studií v podobě výkladu a diskuse s hosty - bylo by dobré s každým z hostů dohodnout třeba nějaké stěžejní/profilové téma. Pracujete v týmech (po dvou, jeden tým po 3).
- Ideální podoba obsahová - pozvání hosta/hostky, domluva stěžejního tématu, které představí, studenstvo (tým) pak hosta/hostku rámuje svým výkladem (př. představení celého projektu, z nějž bude host/hostka mluvit pouze o nějakém aspektu).
- Délka představení případové studie - teoreticky máte k dispozici celých 100 minut, 1 případová studie bude vždy začínat v celé hodiny, tj. ve 14:00 a v 16:00. Nicméně to pravděpodobně vyjde tak na cca 60 minut. Počítejte s tím, že Vaše představení bude cca 20 minut, hosté hovoří cca 20-30 minut + nějaká diskuse.