Mediální projekt

Úvod - obsah, zakončení a formality, úvod do problematiky

1.     Úvod, seznámení s obsahem, úkoly (případové studie – oslovení hostů) a zakončením předmětu. (Iveta Jansová, Jan Motal)

2.     Úvod do problematiky (klíčové pojmy): Mediální komunikace. Funkce médií. Mediální trh. Editoriální politika. Cílové publikum. Mediální projekt a mediální produkt. Žánry a formáty. Mediální organizace + projektové práce – jejich logika, cíle a podoba (Iveta Jansová, Jan Motal)

Zásobník možných případových studií:

1. Forbes: Časopis pro bohaté a úspěšné? (Petr Šimůnek)

2. Vinohradská 12: Zpravodajský podcast serveru irozhlas.cz (Lenka Kabrhelová)

3. Reportér magazín: Nezávislý měsíčník pro vás (Robert Čásenský)

4. Hlídací pes: Žurnalistika ve veřejném zájmu (Ondřej Neumann)

5. Echo24: Názorový deník (Dalibor Balšínek)

6. Voxpot: Ukazujeme svět v českém kontextu (Vojtěch Boháč/Aneta Václavíková/Veronika Siková)

7. Rádio Proglas: Rádio pro vlídný domov (Pavel Mikšů)

8. A2larm: Squatujeme v mediální prostoru od roku 2013 (Jaroslav Fiala)

9. Deník N: Nezávislé noviny (Ján Simkanič/Pavel Tomášek)

10. Seznam Zprávy: Přinášíme vám čerstvé zpravodajství z domova i ze světa. (Jakub Unger)

11. Denník N: Nezávislé Noviny (Tomáš Bella)

12. iRozhlas.cz: Spolehlivé a rychlé zprávy (Radek Kedroň)

13. Forum24: Internetový deník pro šíření svobodných informací (Pavel Šafr)

14. Deník Referendum (Jakub Patočka)

15. Ekonomicky orientované malé projekty: Zdopravy.cz, týdeník Hrot

16. Drbna: lokální zpravodajské weby

17. FlashNews: agregátor zpravodajství (Filip Horký, Livesport)

18. Investigativní weby: Neovlivní.cz, MotejlekSkočdopole.com

19. Serial Killer: Mezinárodní festival TV a web seriálů (Kamila Zlatušková)

20. AFO (Academia Film Olomouc): Mezinárodní festival populárně-vědeckých filmů (Ondřej Kazík, Jana Jedličková) 

21. Nepodařené a zaniklé projekty: Tablet Media, Naše adresa (PPF), Insider (produkt z dílny Slonkové a Aktuálně.cz)

...

Prezentace případových studií v podobě výkladu a diskuse s hosty - bylo by dobré s každým z hostů dohodnout třeba nějaké stěžejní/profilové téma. Pracujete v týmech (po dvou, jeden tým po 3).

  • Ideální podoba obsahová - pozvání hosta/hostky, domluva stěžejního tématu, které představí, studenstvo (tým) pak hosta/hostku rámuje svým výkladem (př. představení celého projektu, z nějž bude host/hostka mluvit pouze o nějakém aspektu).
  • Délka představení případové studie - teoreticky máte k dispozici celých 100 minut, 1 případová studie bude vždy začínat v celé hodiny, tj. ve 14:00 a v 16:00. Nicméně to pravděpodobně vyjde tak na cca 60 minut. Počítejte s tím, že Vaše představení bude cca 20 minut, hosté hovoří cca 20-30 minut + nějaká diskuse.