Literatura k nastudování ke zkoušce (z informací v těchto zdrojích budou vycházet otázky ve zkouškovém testu). Zdroje jsou uspořádány podle jednotlivých výukových bloků. + pro každý blok .pptx prezentace z přednášky a/nebo ze semináře, pokud je vložená ve studijních materiálech v ISu Praktické aspekty práce psychologa v PPP · Kolektiv autorů (2021). Přístupy k náročnému chování dětí a žáků ve školách a školských zařízeních a možnosti jeho řešení: Metodické doporučení. ČŠI. (kap. 5, tj. str. 18-39 – vloženo v ISu) Specifické poruchy učení (teorie, diagnostika, práce s dětmi, SPU v adolescenci) · Lenka Krejčová (2019). Dyslexie: psychologické souvislosti (str. 177-223 – vloženo v ISu) · Věra Pokorná (2010). Teorie a náprava specifických poruch učení a chování (str. 103 – 120 /Neuropsychologický přístup k SPU/, str. 239 – 254 /Techniky nápravy SPU/; vloženo v ISu) · Věra Pokorná (2010). Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti (kapitola „Kognitivní přístup ke specifickým poruchám učení“ – vloženo v ISu) · Věra Pokorná (2012). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování (str. 195-229 /Diagnostika SPU/; vloženo v ISu) Děti ze sociálně znevýhodněného prostředí · Lenka Felcmanová, M. Habrová a kol. (2015). Katalog podpůrných opatření. SPIV. (str. 8-17 – vloženo v ISu) · Jolanda Jetten & Kim Peters, Eds. (2019). The Social Psychology Of Inequality. Springer. (kapitola „Identities in Context: How Social Class Shapes Inequalities in Education“ – vloženo v ISu) Nadané děti · Kolektiv autorů (2009). Krok za krokem s nadaným žákem: Tvoříme individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka. VÚP (str. 1-22 – vloženo v ISu) · Kolektiv autorů (2010). Vyhledáváme rozumově nadané žáky: Metodická příručka. VÚP (str. 5-17 – vloženo v ISu) · Šárka Portešová (2011). Rozumově nadané děti s dyslexií. Portál (str. 29-34; str. 70-95 – vloženo v ISu) Kariérové poradenství pro žáky ZŠ a SŠ · Norman Amundson a kol. (2011). Základné zložky kariérového poradenstva. Postupy a techniky. SAAIC, Centrum Euroguidance (str. 1-38 – vloženo v ISu) · Petr Hlaďo & Lucia Kvasková, Eds. (2020). Kariérová adaptabilita: její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním. MUNIPress (str. 15-27, dostupné on-line na adrese: https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1855/5008/2674-1/0#preview )