INKLUZE Cílem inkluze: je začlenit všechny žáky do hlavního vzdělávacího proudu, zajistit optimální podmínky pro sociální a kognitivní rozvoj všech žáků a podpořit úspěšnost každého z nich. Walterová, 2004,s.389) Princip inkluze: běžné školy by měly vzdělávat všechny děti bez ohledu na jejich fyzické, intelektuální, emocionální, sociální, jazykové nebo jiné podmínky. Běžné školy s inkluzivní orientací jsou nejefektivnějšími prostředky pro potlačení diskriminujících postojů, pro vznik vstřícných komunit a vytváření zdravé společnosti. (The Salamanca Statement, 1994, Art.2) Podmínka inkluze: tato koncepce s sebou nese to, že se všechny školy otevřou všem a strukturálně se změní tak, aby jako inkluzivní vzdělávací zařízení začleňovaly všechny žáky (Hájková &Strnadová, 2010,s.7) Tannenbergerová, M.(2016). Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer.