PSYn4650 Assessment centrum[A1] INDIVIDUÁLNÍ ZPRÁVA PRACOVIŠTĚ Katedra psychologie, Fakulta sociálních studií PŘEDMĚT PSYn4650 Assessment centrum TYP STUDIA magisterské studium AUTOR Klikněte sem a zadejte text. Celkové hodnocení Text celkového hodnocení[A2] Silné stránky[A3] Slabé stránky § Silné stránky v bodech § § § § Slabé stránky v bodech § § § Doporučení k rozvoji[A4] Název tématu rozvoje Text doporučení Tabulka 1. Hodnocení kompetencí v modelových situacích KOMPETENCE ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ KOMPETENCE SEBEŘÍZENÍ VZTAHOVÉ KOMPETENCE Orientace na výsledky Práce s informacemi Integrita Sociální citlivost Vliv Název modelové situace Název modelové situace Popis chování v modelových situacích Název modelové situace[A5] text popisu chování Název modelové situace text popisu chování ________________________________ Technická poznámka 1. [A1] Veškeré komentáře uvedené v této zprávě před jejím vložením do ISu smažte. 2. Neměňte prosím formátování textu, tj. typ a velikost písma, řádkování atd. [A2] 1. Zpráva je anonymní. Neobjevují se v ní žádná jména – ani toho, o kom zpráva je, ani členů týmu. 2. Tato část obsahuje souvislý text, ve kterém jsou popsány závěry o schopnostech a dovednostech účastníka (o tom, co umí, dokáže, co se mu daří). 3. Závěry jsou psány jazykem kompetencí, tj. takovým jazykem, jakým jsou kompetence definovány. 4. Hodnocení obsahuje závěry o všech sledovaných kompetencích. 5. Součástí textu jsou jak silné stránky účastníka (těmi je dobré začít) tak rezervy. 6. Text je příběhem, jednotlivé části na sebe navazují. 7. Text je srozumitelný i pro laika (neobsahuje odborné pojmy ani zbytečně složité formulace). 8. Text je prost pravopisných chyb a překlepů. [A2] Závěry o schopnostech a dovednostech člověka Celkové hodnocení, silné / slabé stránky i hodnocení kompetencí by mělo být formulováno do podoby závěrů o schopnostech a dovednostech člověka (účastník umí, dokáže, má takové předpoklady a rezervy) nikoliv jako pouhý závěr o chování v modelové situaci (v modelové situaci se účastník nějak choval). Příklad závěru o schopnostech a dovednostech člověka: 1. Má dobrou orientaci na výsledky. Záleží mu na tom, aby splnil to, co se od něj očekává. Dokáže překonávat překážky. Je na něm znát nasazení a jedná energicky. 2. Jedná přirozeně a nemá potřebu si na něco hrát. Dokáže otevřeně mluvit o sobě, umí připustit nějaký svůj nezdar a přijmout odpovědnost za své chování. 3. Má předpoklady pro sebeprosazení. Dokáže si vzít slovo, nebojí se opakovat to, co říká. Umí mluvit k věci a srozumitelně. Příklad na závěr o chování v modelové situaci: 1. Při práci byl celou dobu aktivní, jeho soustředění nepolevovalo. Když se jim úkol nedařilo vyřešit, snažil se dál. 2. V případě potřeby rekapituluje důležité informace, čímž strukturuje diskusi. 3. Do diskuse se zapojí, když je vyzvána. Tvrdé a citlivé formulace Doporučujeme psát zprávu citlivě. Naším cílem je, aby účastník informace přijal, a ne se jim bránil. Citlivá formulace znamená, že při zachování obsahu myšlenku sdělíme mírněji (příklad 2). Příklad 1 Nezajímá se o názory ostatních. Příklad 2 Projevuje malý zájem o názor druhé strany. [A3] V této části jsou shrnuty hlavní silné a slabé stránky účastníka v bodech. 1. Měly by být formulovány stručně a „úderně“. 2. Na prvních místech by se vždy měly objevit hlavní silné/slabé stránky. 3. Silných stránek by mělo být o něco více než slabých. [A4] 1. Tato část obsahuje téma pro práci na sobě a osobní rozvoj. Může zde být uvedeno i více témat. 2. Téma rozvoje by mělo vyplývat z rezerv, které jsme během AC identifikovali. 3. Popis rozvojové oblasti obsahuje: a. cíl (na co se zaměřit), b. důvody, proč je posílení této oblasti důležité, c. jak na rozvoji pracovat. [A5] [A5] [A5] 1. Tato část obsahuje popis chování účastníka v MS. 2. Popis obsahuje konkrétní chování. To může být doplněno přímou řečí tam, kde je to nutné. 3. Popis je přehledný, srozumitelný a na jeho základě je možné si představit, jak MS probíhala. 4. Na závěr každého popisu chování v MS je zařazen odstavec, který obsahuje hodnocení kompetencí v MS. Je psán v minulém čase. Přímá řeč [A5]Přímou řeč lze do popisu zakomponovat různými způsoby. Příklad 1 Po přečtení zadání se ptá ostatních: „víte, jak vypadá Káča?“ [A5] Příklad 2 Po přečtení zadání se ptá ostatních, jak vypadá Káča. Naším cílem je, aby byl popis přehledný, srozumitelný a dobře se četl. Proto doporučujeme využít variantu 2. Citovat přímou řeč doporučujeme v situaci, kdy je nutné jí dokreslit uvedený popis. Příklad Ostatní pobízí k aktivitě („Tak dělejte!“). Úsporné uvádění myšlenek Popis je psán úsporně. Stejné věci lze říct složitě (příklad 1) nebo jednoduše (příklad 2). Příklad 1 Reaguje na jinou členku skupiny ohledně jejích nejasností poukázáním na formulaci použitou v zadání („Tady je v zadání, že mohou přežít tři.“). [A5] Příklad 2 [A5]Člence týmu vyjasňuje zadání („Tady je uvedeno, že mohou přežít tři.“). Spisovná čeština Do zprávy patří spisovná čeština. To platí i pro případ, kdy účastník mluví hovorově (za předpokladu, že se úpravou do spisovné češtiny nezmění význam řečeného).