. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Stupně VZTAHY S LIDMI 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 zřídka nutí ostatní, aby změnili svůj názor, nemá rád (-a) prodej, při vyjednávání se cítí mírně nepříjemně Přesvědčivý (-á) . . . . . . . . . . velice rád (a) prodává, při vyjednávání se cítí příjemně, rád (a) mění názory druhých VLIV je rád (a), když nenese odpovědnost, nerad (-a) říká lidem, co mají dělat, není pravděpodobné, že by se ujal (-a) řízení Řídící . . . . . . . . . . rád (-a) za něco zodpovídá, ujímá se řízení, říká ostatním, co mají dělat, řídí zdržuje se kritiky ostatních, nemusí vyjadřovat svá vlastní stanoviska, není připraven (-a) prezentovat vlastní názory Otevřený (-á) otevřeně vyjadřuje názory, jasně projevuje nesouhlas, je připraven (-a) kritizovat ostatní přijímá rozhodnutí většiny, je připraven (-a) jednat podle dohodnutého kompromisu Myslí nezávisle dává přednost vlastnímu postupu, je připraven (-a) neohlížet se na rozhodnutí většiny je tichý (-á) a rezervovaný (-á) v rámci skupiny, není rád (-a) středem pozornosti Společenský (-á) ve skupině lidí je temperamentní,energický (-á), a hovorný (-á), je rád (-a) středem pozornosti SPOLEČENSKOST rád (-a) tráví čas mimo společnost druhých, cení si času stráveného o samotě, společnost ostatních postrádá jen zřídka Družný (-á) je velice rád (-a) ve společnosti ostatních, je rád (-a) obklopen (-a) lidmi, může postrádat společnost cítí se lépe v méně formálních situacích, může se cítit nepříjemně při prvním setkání s lidmi Společensky sebevědomý (-á) cítí se dobře při prvním setkání s lidmi, nepociťuje rozpaky při formálních situacích mluví o svých silných stránkách a úspěších Skromný (-á) Nerad (-a) mluví o tom, čeho dosáhl (-a), nemluví o svých úspěších EMPATIE je připraven (-a) se rozhodnout bez předchozí konzultace, dává přednost vlastnímu rozhodnutí Demokratický (-á) konzultuje názory s širokým spektrem lidí, do rozhodování zapojuje i ostatní, méně pravděpodobně se rozhodne sám pochopení a podporu vyjadřuje jen některým lidem, zůstává nezaujatý (-á) osobními problémy druhých Starostlivý (-á) o druhé má pochopení a je pozorný (-á) vůči ostatním, je ochotný (-á) a vyjadřuje podporu druhým, zajímá se o jejich problémy STYL MYŠLENÍ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 raději se zabývá názory a pocity než fakty a čísly, pravděpodobně se bude vyhýbat používání statistických údajů Uvažuje racionálně . . . . . . . . . . má rád (a) práci s čísly, líbí se mu (jí) analyzování statistických informací, rozhodnutí zakládá na faktech a číslech ANALÝZA nezaměřuje se na možná omezení, nerad (-a) kriticky analyzuje informace, zřídka hledá chyby a omyly Hodnotící kriticky hodnotí informace, hledá možná omezení, zaměřuje se na chyby nezjišťuje důvody chování druhých, nemá sklon druhé analyzovat Psychologicky zaměřený (-á) . . . . . . . . . . snaží se pochopit motivy chování a jeho projevy, rád (-a) analyzuje druhé má rád (-a) změny pracovních postupů, dává přednost novým přístupům, je méně konvenční Tradiční dává přednost dobře zavedeným metodám a konvenčnímu přístupu KREATIVITAAZMĚNA raději se zabývá praktickými problémy než teoretickými, nerad (-a) se zabývá abstraktními pojmy Teoretický (-á) zajímá se o teorie, rád (-a) se zabývá abstraktními pojmy pravděpodobně bude nápady spíše rozvíjet než vytvářet, je méně kreativní a novátorský (-á) Inovativní vytváří nové nápady, je rád (-a) kreativní, přemýšlí o originálních řešeních dává přednost rutině, je připraven (-a) vykonávat opakující se práci, nehledá různorodost Hledá různorodost dává přednost různorodosti, zkouší nové věci, rád (-a) mění rutinu, opakující se práce ho (ji) může nudit chová se stejně v různých situacích, není pravděpodobné, že by se ve společnosti různých lidí choval (a) různě Přizpůsobivý (-á) mění své chování podle situace, k různým lidem přistupuje různě zřejmě se zaměří spíše na okamžité než dlouhodobé problémy, méně pravděpodobně je schopen (schopna) strategického myšlení s výhledem do budoucnosti Plánuje dopředu je schopen (-a) uvažovat výhledově, stanovuje si budoucí cíle, je pravděpodobné, že bude schopen (schopna) strategického myšlení s výhledem do budoucnosti STRUKTUROVANOST je nepravděpodobné, že by se příliš zabýval (-a) podrobnostmi, je méně pořádný (-á) a systematický (-á), nemá rád (-a) úkoly zahrnující podrobnosti Zaměřený (-á) na detail zaměřuje se na podrobnosti, je rád (-a) metodický (-á) a systematický (-á), může se příliš zaobírat detaily považuje konečný termín za pohyblivý, je připraven (-a) nechat některé úlohy nedokončené Svědomitý (-á) zaměřuje se na dokončení věcí, vytrvá, dokud není práce hotová pravidla a zavedené postupy jej (ji) neomezují, je připraven (-a) pravidla porušovat, má odpor k byrokracii Dodržující pravidla . . . . . . . . . . řídí se pravidly a směrnicemi, dává přednost jasným pokynům, je pro něho (ni) obtížné porušit pravidla POCITY A EMOCE 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 má sklon k pociťování napětí, obtížně relaxuje, po práci se může jen s obtížemi zbavovat napětí Uvolněný (-á) . . . . . . . . . . umí odpočívat, jen výjimečně pociťuje napětí, je obvykle klidný (-á) a nepociťuje problémy EMOCEpřed důležitými událostmi se cítí klidný (-á), není vyveden (-a) z míry, nemá obavy Znepokojující se před důležitými událostmi se cítí nervózní, obává se, že věci dopadnou špatně je citlivý (-á), kritika ho (ji) zraňuje, rozčilují ho (jí) nespravedlivé komentáře nebo urážky Nezlomný (-á) . . . . . . . . . . neuráží se, umí ignorovat urážky, může být lhostejný (-á) vůči kritice své osoby obává se budoucnosti, očekává, že věci dopadnou špatně, zaměřuje se na negativní aspekty situace Optimistický (-á) očekává, že věci nakonec dopadnou dobře, hledá pozitivní aspekt v každé situaci, má optimistický pohled na budoucnost je ostražitý (-á) vůči záměrům ostatních, má potíže důvěřovat ostatním, není pravděpodobné, že by se nechal (-a) někým zmást Důvěřující důvěřuje lidem, považuje ostatní za důvěryhodné a čestné, věří tomu, co ostatní říkají otevřeně a jasně vyjadřuje své pocity, nerad (-a) je skrývá Ovládá emoce může před ostatními skrývat své pocity, emoce projevuje zřídka rád (-a) pracuje klidným tempem, nemá rád (-a) přílišné pracovní nároky Činorodý (-á) . . . . . . . . . . aktivita mu (jí) prospívá, rád (-a) je vytížený (-á), rád (-a) hodně pracuje DYNAMIKA nemá rád (-a) soutěžení, domnívá se, že zúčastnit se je důležitější než vyhrát Soutěživý (-á) má potřebu vyhrávat, má rád (-a) činnosti, při nichž se soutěží, nemá rád (-a) prohry považuje kariérní postup za méně důležitý, vyhledává spíše dosažitelné než vysoce ambiciózní cíle Zaměřený (-á) na výkon je ctižádostivý (-á) a zcela zaměřený (-á) na kariéru, rád (-a) pracuje na náročných cílech a úkolech při rozhodování je opatrný (-á), potřebuje dostatek času na vytvoření konečného úsudku Rozhodný (-á) dělá rychlá rozhodnutí, závěrů dosahuje rychle, je méně opatrný (-á) v rámci dotazníku odpovídal (-a) méně kozistentně Konzistence v rámci dotazníku odpovídal (-a) konzistentněji 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 OPQ32r Český Vedoucí pozice a profesionálové 2012 (INT)