Hodnoty Co to jsou hodnoty?  K čemu jsou v organizaci Jak se jimi řídí výkon? Metody hodnocení chování Pozorování/stínování Sebehodnocení 360 ZV to, co určuje a rámuje, chování v co lidi věří definovaný projev kultury určovatel směru firmy co je správné a špatné  Hodnoty: maxima či ideály, ke kterým má směřovat chování lidí v organizaci  Pojmenovává je majitel nebo vedení firmy  Odpověď na otázku: jak se budeme chovat k sobě a všem klíčovým akterům na cestě k vizi sjednocují to, co od sebe můžeme očekávat aby ukázaly nováčkům, co čekáme za chování pomáhají při rozhodování ukazuje se zákazníkům  ukazují, jaké chování je ve firmě obdivováno, pozitivně hodnoceno a přípustné a hranice. definují se cíle v oblasti hodnot(chování) vyžadujeme dodržování odměňujeme a postihujeme popsat a vysvětlit pochopitelně pro všechny na příkladech  neustále na případovkách připomínat fungují jako kategorie hodnocení výkonu řešíme je na kvartálních pohovorech kontrolujeme, jestli je kandidáti mají v souladu  uvádíme je mezi důvody pro odchod, když někoho vyhazujeme vysvětlujeme a povídáme si o tom proč Výzvy Mít definované hodnoty tak, aby podle nich šlo poznat, co je a není ok Příklad Synthon: Hodnota 1: Vím, že cílů dosáhneme jen společným úsilím • Pomáháme si, vycházíme si vstříc, • nehledáme viníka ale řešení a poučení. • zajímá nás názor druhých, nasloucháme si, doptáváme se • Jasně vyjadřujeme svoje potřeby • zvažujeme potřeby druhých • vzájemně se účelně informujeme, • Sdílíme úspěchy i neúspěchy skupin i jednotlivců. Aby šli manažeři příkladem  do kritérií výkonu manažerům dát jim náskok, aby na svém chování začali makat 3-6 měsíců před ostatními Lidi na různých úrovních jim rozumí a umí vysvětlit jak vypadá ok a neok dobře a srozumitelně popsat kritéria pěkná brožurka nadřízený vysvětlí, sdílí, opakuje workshop s diskusí a polemikou plakáty na zdi  zavést to do struktury porad, npozorovacích formulářů, atd.  Na pravidelné každodenní bázi dělat strážce hodnot a oceňovat popř. korigovat Zavést to do nastavení cílů a hodnocení  zahrnout na začátku roku do nastavení výkonu zavést do struktury kvartálních hodnocení nebo týdennícch 1to1 Cíle, PI, výsledky, aktivity chování setkávání  nastavení cílů a kritérií definované, prosáknuté  Co hodnotíme u zaměstnanců? vyžadované, diskutované hodnotyvyhodnocení cílů a kritérií a opatření dělám si čárky, poznámky, citace checklist, škály,  rozešlu dotazník na vyhodnocení kolegy Řízení výkonu u soft skills