Audiovizuální žurnalistika
Týden 9
Téma:
Zpravodajství a publicistika online - trocha historie; pohled na dnešní online výhradně zpravodajskou a publicistickou scénu; podcasty a sociální sítě; co je a co naopak není zpravodajství a publicistika
Online žurnalistika
- sdělování zpráv prostřednictvím sítě informačních a komunikačních technologií – sítě internet
- zpravodajství i publicistika
- zde: online audiovizuální žánry
Co lidi na webu hledají?
Když přijde na zprávy a informace, lidi na webu především:
- prohlížejí obsah – hledají něco, co je upoutá, teprve tomu věnují pozornost, proto jsou zásadní titulky
- hledají nejnovější informace o vývoji událostí – proto je potřeba mít obsah co nejaktuálnější a hodí se vše označovat časem zveřejnění
- dohledávají podrobnosti – aktivně vyhledávají víc informací k tomu, co je zajímá, proto je dobré ve zprávách odkazovat na web
Vlastnosti internetu
ovlivňují, jak a jaké obsahy můžeme publikovat.
- internet a zpravodajství/publicistika jdou dobře dohromady
- co nabízí internet, vyhovuje potřebám novinářů
- co vytvářejí novináři, prospívá internetu