Audiovizuální žurnalistika

Týden 9

Téma:

Zpravodajství a publicistika online - trocha historie; pohled na dnešní online výhradně zpravodajskou a publicistickou scénu; podcasty a sociální sítě; co je a co naopak není zpravodajství a publicistika

Online žurnalistika

  • sdělování zpráv prostřednictvím sítě informačních a komunikačních technologií – sítě internet
  • zpravodajství i publicistika
  • zde: online audiovizuální žánry

Co lidi na webu hledají?

Když přijde na zprávy a informace, lidi na webu především:

  • prohlížejí obsah – hledají něco, co je upoutá, teprve tomu věnují pozornost, proto jsou zásadní titulky
  • hledají nejnovější informace o vývoji událostí – proto je potřeba mít obsah co nejaktuálnější a hodí se vše označovat časem zveřejnění
  • dohledávají podrobnosti – aktivně vyhledávají víc informací k tomu, co je zajímá, proto je dobré ve zprávách odkazovat na web

Vlastnosti internetu

ovlivňují, jak a jaké obsahy můžeme publikovat.

  • internet a zpravodajství/publicistika jdou dobře dohromady
  • co nabízí internet, vyhovuje potřebám novinářů
  • co vytvářejí novináři, prospívá internetu