Video žurnalistika

Dress code

Musíme vypadat k světu - reprezentujeme sami sebe i našeho zaměstnavatele.

Dress code ČT:

  • obecně formální oblečení – šaty, sukně, halenky; oblek, košile, oblekové kalhoty
  • v reálu volíme podle počasí a podle tématu natáčení
  • aktuálky – můžeme si dovolit trochu neupravenosti
  • zahalená ramena a kolena
  • žádná loga (reklama), žádné nápisy (divák je bude číst a nebude se soustředit na vás)
  • pozor na pruhy a puntíky!

Oblečení nesmí odvádět pozornost od zpráv, nesmí být příliš výrazné nebo vyzývavé. Totéž platí pro doplňky, líčení, účes.

Diváci to vnímají a stěžují si: článek s videem z amerických zpráv, ve kterých dáma v černých šatičkách četla počasí, a protože v redakci nepřestávaly přicházet maily, kde si lidi stěžovali, že už je nějak moc odhalená, tak jí záhadná ruka podala svetřík, ať se trochu zahalí...

https://www.ladbible.com/news/fail-reporter-forced-to-cover-up-live-on-air-as-her-dress-was-revealing-20160516

Oči nesou emoce, navazují kontakt s divákem – jejich líčení je nejdůležitější. Nesmí být příliš výrazné, jinak odvádí pozornost.

HD ukáže všechno... Vrásky, smetíčka a vypadlé vlasy na oblečení, nedokonalé líčení, špatné svícení ve studiu. Nebo třeba monitor kolegy za vámi.