Video žurnalistika
Dress code
Musíme vypadat k světu - reprezentujeme sami sebe i našeho zaměstnavatele.
Dress code ČT:
- obecně formální oblečení – šaty, sukně, halenky; oblek, košile, oblekové kalhoty
- v reálu volíme podle počasí a podle tématu natáčení
- aktuálky – můžeme si dovolit trochu neupravenosti
- zahalená ramena a kolena
- žádná loga (reklama), žádné nápisy (divák je bude číst a nebude se soustředit na vás)
- pozor na pruhy a puntíky!
Oblečení nesmí odvádět pozornost od zpráv, nesmí být příliš výrazné nebo vyzývavé. Totéž platí pro doplňky, líčení, účes.
Diváci to vnímají a stěžují si: článek s videem z amerických zpráv, ve kterých dáma v černých šatičkách četla počasí, a protože v redakci nepřestávaly přicházet maily, kde si lidi stěžovali, že už je nějak moc odhalená, tak jí záhadná ruka podala svetřík, ať se trochu zahalí...
Oči nesou emoce, navazují kontakt s divákem – jejich líčení je nejdůležitější. Nesmí být příliš výrazné, jinak odvádí pozornost.
HD
ukáže všechno... Vrásky, smetíčka a vypadlé vlasy na oblečení,
nedokonalé líčení, špatné svícení ve studiu. Nebo třeba monitor kolegy
za vámi.