SCÉNÁŘ MOTIV: úspěch, oběti, vytrvalost, podpora CÍL: zjistit hranice úspěchu, co úspěch pro člověka znamená, jaké jsou jeho podoby HLAVNÍ PROTAGONISTI: K nahrávání budu mít k dispozici tři dvojice. První dvojicí jsou studentky vysoké školy – Nela Zajacová a Adéla Haitlová. Holky by se v letošním ročníku závodu chtěly umístit na jedné z vítězných příček. Trénování věnují velkou část svého volného času a před B7 mají v plánu účastnit se i jiných závodů, které mají zahrnuté v rámci dlouhodobé přípravy. U holek jde vidět, že jsou ambiciózní, ale výkonnostně nejsou vyrovnané. Jedna z nich je o dost rychlejší. Tuto linku bych chtěla v rámci úspěchu taky trochu více rozvést. Druhou dvojicí je pár matek, které mají malé dítě, v týdnu pracují a trénovaní se věnují převážně o víkendech. B7 šly už třikrát, ale zatím došly nejdál do poloviny. Letošní ročník chtějí překonat samy sebe a do cíle dojít. Dojít je jejich sen a jedno s životních přání, které by chtěly naplnit. U nich je jiný vzorec. Chodí pro radost, nemají jasný plán a trasu si chtějí hlavně užít. Třetí dvojicí jsou dva muži. Horolezec Marek Novotný a lékař Kamil Bezděk, kteří B7 vyhráli už několikrát. Pohyb je součástí jejich života. Běhají do práce, společně odpoledne. Oba mají rodiny a je pro ně typické, že jsou během závodu připevnění za provazy a navzájem se táhnou, když jeden z nich nemůže. Scénář – způsob natáčení PRVNÍ ČÁST S každou dvojicí bych se chtěla potkat samostatně. Zeptat se jich na plány a cíle. Z čeho mají strach, na co se v rámci příprav nejvíce těší. Všichni už B7 v minulosti šli, takže bych se pobavila o tom, co pro ně tento závod znamená, jak zpětně vnímají minulé ročníky. V čem by se chtěli zlepšit a proč. Kolik času jsou ochotní do příprav investovat. Kolik lidí je podporuje. Proč zrovna tento závod. Jestli se jako tým podporují. V čem se shodnou, kde mají problémy. Technicky bych natáčela v tichém prostředí, byly by to rozhovory, kdy nejsou v pohybu. DRUHÁ ČÁST Tady bych chtěla natáčet v terénu, v průběhu tréninku, zaznamenat situace, co se bude dít, jak se k sobě budou jednotlivé dvojice chovat. Zeptat se na techniky tréninku. Představit, co všechno dělají proto, aby byli co nejrychlejší. Jak to zvládá jejich tělo. Zeptat se na úrazy, zdravotní komplikace. Zachytit krizové momenty nebo pocity radosti. Tyto nahrávky bych založila na principu situačního natáčení. TŘETÍ ČÁST Zase rozhovory „od stolu“ kde bych se ptala více do hloubky. Co by dělali, kdyby se jim něco přohodilo a oni závod nedokončili. Je pro ně důležité být na předních příčkách. Jak moc je pro ně důležitý výsledný čas. Jaké jsou hranice, které jsou v ochotni v rámci dvojice zkousnout. Jaký nejkrizovější moment zažili a jak reagovali. Jak se starají o své tělo. Šli by danou trasu i mimo závod? Jenom tak pro radost? Vyplácí se jim jejich tvrdé přípravy. Jak pracují s psychikou a konkurencí. Pohádali se dvojici někdy kvůli rozdílným představám o průběhu tréninku/závodu. ČVRTÁ ČÁST Sledovat dvojice i vizuálně. Jak působí, jak na sebe reagují, ve zkratce vše, co mě v průběhu natáčení zaujme. Tyhle postřehy bych chtěla vkládat do dokumentu prostřednictvím narace. VÝSLEDNÝ DOKUMENT Výsledkem bych chtěla dát dohromady promluvy v klidu a situace v prostoru. Na začátek bych klidně dala nějaký zvrat (pokud se stane) a potom se vrátila. Poskytnout posluchači obrázek, jak moc se názory lidí liší/shodují, když jsou v klidu a v pohybu. Jak je každý člověk jedinečný a každý má ty hranice úspěchu položené jinde.