Politická ekonomie médií

Seminář 3: Média a společnost – přístupy a tradice politické ekonomie médií

Pondělí 4. 4. 10:00–13:40 P52 

Od širších filosofických a historických kořenů politické ekonomie se přesuneme k současným politicko-ekonomickým přístupům ke studiu vztahu mezi médii a společností. Obeznámíme se s významnými představiteli politické ekonomie médií a komunikace a taky se zamyslíme nad základními tezemi, které představili ve své práci.    


Povinná četba:

Chapter 2 in Mosco, V. (2009) The Political Economy of Communication. London: Sage. 


Doporučená četba:

Wasko, J. (2013). The IAMCR Political Economy Section: A Retrospective. The Political Economy of Communication, 1(1). Retrieved from https://polecom.org/index.php/polecom/article/view/11/148

Gandy, O. Jr. (1992) “The political economy approach: A critical challenge”, Journal of Media Economics, 5(2), 23-42, DOI: 10.1080/08997769209358221

Schwartz, D. A. (2014) “The Future of Political Economy of Media: A Conversation With Dr. Robert W. McChesney”, Journal of Communication Inquiry, 38(3), pp. 173–183. doi: 10.1177/0196859914536498.