Seminář 6: Feministická politická ekonomie médií
Úterý 5. 4. 16:00–19:40 U42
Micky Lee (2011) charakterizuje feministickou politickou ekonomii jako „studium genderované produkce, distribuce a konzumace zboží a zdrojů a odkrývání způsobů jakým je používaná ideologie na stabilizaci nerovných vztahů.“ V tomto semináři se seznámíme s relativně novou - feministickou - větví politické ekonomie médií a komunikace.
Povinná četba:
Lee, M. (2011) “A Feminist Political Economy of Communication,” Feminist Media Studies, 11(01), 83-87, DOI: 10.1080/14680777.2011.537032
Doporučená četba:
van Zoonen, L.: “Feminist Perspectives on the Media.” In Curran, J. a Gurevitch, M.: Mass Media and Society.London: Arnold 1996.
DeBruin, M. (2000) “Gender, organizational and professional identities in journalism,” Journalism, 1(2).
Awad, I. (2011) „Latinas/os and the Mainstream Press: The Exclusions of Professional Diversity“, Journalism, 12(5), 515–32.
Fernandez, R. M. and Campero, S. (2017) “Gender Sorting and the Glass Ceiling in High-Tech Firms”, ILR Review, 70(1), pp. 73–104. doi: 10.1177/0019793916668875.