Politická ekonomie médií

Seminář 11: Amazon, Google, Facebook, Twitter – nová forma kapitalizmu?

Pátek 8. 4. 12:00–13:40 P21a

V průběhu kurzu jsme se zabývali některými otázkami kolem internetu nebo tzv. nových technológií ve vztahu k genderu, žurnalistice, vlastnictví apod. V tomto semináři se soustředíme na „technologické velikány“ a na otázku jestli představují nové stadium nebo přimo formu kapitalizmu. 

 

Povinná četba:

Recenze knihy The Age of Surveillance Capitalism, autorkou je Shoshanna Zuboff z Harvard University: Flonk, D. (2021) ‘Book Review: The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power’, Convergence, 27(1), pp. 284–286. doi: 10.1177/1354856520918721.

 

Pokud máte zájem, můžete se na její přednásku podívat tady:

 

Doporučená četba:

Holloway, D. (2019) ‘Surveillance capitalism and children’s data: the Internet of toys and things for children’, Media International Australia, 170(1), pp. 27–36. doi: 10.1177/1329878X19828205.

West, S. M. (2019) ‘Data Capitalism: Redefining the Logics of Surveillance and Privacy’, Business & Society, 58(1), pp. 20–41. doi: 10.1177/0007650317718185.

Rahman, K. S. and Thelen, K. (2019) ‘The Rise of the Platform Business Model and the Transformation of Twenty-First-Century Capitalism’, Politics & Society, 47(2), pp. 177–204. doi: 10.1177/0032329219838932.

Wood, A. J. et al. (2019) ‘Networked but Commodified: The (Dis)Embeddedness of Digital Labour in the Gig Economy’, Sociology, 53(5), pp. 931–950. doi: 10.1177/0038038519828906.

Následující