V posledních letech dochází k velkému rozmachu uživatelem generovaného obsahu na webových stránkách (Ferrara & Yang, 2015). Před rozšířením internetu byl poměr mezi lidmi šířícími informace a konzumujícími informace značně nevyvážený, právě internet pak přinesl širokou paletu nových možností, jak se mohou lidé vyjádřit k aktuálnímu dění, a jak mohou své názory a myšlenky šířit dál (Larsson, 2007). K tomu přispívá také narůstající popularita sociálních sítí, jejichž obsah je z větší části utvářen samotnými uživateli (Halpern & Gibbs, 2013). Procento uživatelů sociálních sítí je vyšší zejména mezi mladšími ročníky. Podle statistik z roku 2010 vytvořených Britským statistickým úřadem prostřednictvím uzavřeného dvacetipoložkového dotazníku mělo ve Velké Británii profil na sociálních sítích 82 % adolescentů ve věku mezi 15 a 16 lety (Livingstone, Haddon, Görzig & Ólafsson, 2010). Online komunity a sociální sítě jsou pro mladé lidi také důležitým zdrojem sociální identifikace (Keipi & Oksanen, 2014). Sociální sítě ale neovlivňují jen mladé lidi. Obsah sdílený na sociálních sítích může skrze uživatele významným způsobem ovlivňovat společnost jako celek, a online diskuze tak mohou následně zasahovat i do fungování reálného světa (Ferrara & Yang, 2015). Odborníci (Dawson, 2004; Hawdon, Oksanen & Räsänen, 2015) v této souvislosti upozorňují na to, že ačkoli internet bezpochyby může být vnímán jako silné médium s velkým vlivem na rozvoj společnosti, není snadné jednoznačně určit, zda lidé přijímají některé vzorce chování a postoje jen díky tomuto médiu, nebo zda se na nich vždy podílí více vlivů. Chování uživatelů online je nicméně dle výzkumu spojeno i s jejich offline chováním a může být také dobrým ukazatelem jejich názorů a postojů (Dawson, 2004). Tento poznatek je zajímavý zejména ve spojitosti s materiálem vyjadřujícím agresi, který se na sociálních sítích také objevuje. Rozšíření znalostí o vyjadřování a šíření agrese na sociálních sítích by tak mohlo významnou měrou zároveň vést k rozšíření informací o možných způsobech šíření agresivního chování skrze sociální média.