Dětská poradenská psychologie
Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Dětská poradenská psychologie
Info
Období
jaro 2023

Kurz je vyučován formou přednášek a kazuistických seminářů. Cílem kurzu je seznámit studenty s nejobvyklejšími tématy dětského poradenství. Kurz se zaměřuje na potíže dítěte v širším kontextu (vývojové stadium dítěte, jeho potřeby, životní situace apod.) a na poradenský proces. 

Po ukončení kurzu by studenti měli být schopni: 

  • rozumět dopadům, jaké nejčastější problémy v dětství mají na jednotlivé oblasti života dítěte (např. jak ADHD dítěte ovlivňuje jeho chování, rodinný život, školní výkon, vztahy s vrstevníky, self-esteem a životní spokojenost) 
  • poskytnout základní poradenství rodičům a učitelům dětí s nejčastějšími potížemi (ADHD, ADD, PAS, úzkostnost, problémové chování, agresivita)
  • vytvořit individualizovaný plán péče o děti s různými typy potíží s respektem k jejich potřebám, životnímu kontextu a vývojovému stadiu.  

Kurz se skládá z přednášek a seminářů. Na seminářích diskutujeme o kazuistikách, které studenti prezentují a které slouží jako podklad pro seminární práci.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ KURZU

Kurz je zakončen ústní zkouškou. Ústní zkoušky se mohou zúčastnit pouze studenti, kteří splnili následující podmínky:

  • aktivní účast na seminářích (s maximálně jednou absencí)
  • odprezentování kazuistiky na jednom ze seminářů
  • odevzdání seminární práce splňující zadání  
  • odevzdání seznamu literatury ke zkoušce 

PROBLÉMY

Jakékoliv problémy řešte pokud možno ihned s garantkou předmětu - ať se již jedná o osobní problémy komplikující absolvování předmětu, nebo například chybějící informace či materiály (v těchto případech nejprve prosím zkontrolujte, že opravdu v ISu nejsou). 

ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ

Závěrečná známka je tvořena součtem bodů za:

  • seminární práci (maximum bodů: 25)
  • ústní zkoušku (maximum bodů: 15)

A: 40-36 - vysoce nadstandardní výkon; student(ka) perfektně zvládl(a) obsah předmětu a prokázal(a) vysoce nadprůměrné znalostí a dovedností ve všech oblastech předmětu

B: 35-33 - nadprůměrný výkon; student(ka) zvládl(a) obsah předmětu a prokázal(a), že je schopen/schopna v některých oblastech v rámci předmětu podávat výborné výkony 

C: 32-30 - adekvátní splnění podmínek předmětu; prokázání zcela přijatelné úrovně znalostí a dovedností v rámci předmětu

D: 29-27 - mírně podprůměrné vyhovění požadavkům předmětu, student(ka) má v některých znalostech a dovednostech nebo oblastech předmětu více „slabých míst“, kterým by se ještě měl(a) věnovat

E: 26-24 - splnění požadavků předmětu na nejnižší přijatelné úrovni; student(ka) by se měl(a) snažit své znalosti a dovednosti v rámci předmětu značně zlepšit a rozšířit

F: 23 a méně nevyhovění podmínkám předmětu, prokázání nepřijatelně nízké úrovně znalostí a dovedností v rámci předmětu

Kapitola obsahuje:
3
Obrázek
1
Studijní text
3
Web
Učitel doporučuje studovat od 20. 2. 2023 do 26. 2. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
2
Web
Učitel doporučuje studovat od 13. 2. 2023 do 19. 2. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 27. 2. 2023 do 5. 3. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 6. 3. 2023 do 12. 3. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 13. 3. 2023 do 19. 3. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 20. 3. 2023 do 26. 3. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 27. 3. 2023 do 2. 4. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 3. 4. 2023 do 9. 4. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 10. 4. 2023 do 16. 4. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 24. 4. 2023 do 30. 4. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 5. 2023 do 7. 5. 2023.
Předchozí