1. PROBLÉM  2. PŘÍČINA 3. ALTERNATIVY ŘEŠENÍ 4. FINÁLNÍ ŘEŠENÍ REALIZACE VYHODNOCENÍ  kROK 1 ČASTO: POTŘEBUJU KURZ TIME MANAGEMENTU 1. KDE JE PROBLÉM? V DATECH 1. B - CO JE CÍLEM ODVODIT OD PROBLÉMU 2. POPSAT VŠECHNY MOŽNÉ PŘÍČINY A ZJISTIT K NIM DATA 2B VYBRAT KOŘENOVOU NEBO SILNOU 3. NAVRHNOUT RŮZNÉ ALTERNATIVY ŘEŠENÍ 4. VYBRAT NEJVHODNĚJŠÍ VZHLEDEM KE KONTEXTU 5. POHLÍDAT AKČNÍ PLÁN REALIZACE 6. NEZAPOMENOUT VYHODNOTIT Týmovost Houževnatost nezdolnost příjemnost znalosti  dovednosti schopnostihodnotypotřeby vlastnosti/preference a tendence zkušenosti  ve firmě se je lidé učí nejvíc první 3-12 měsíců ty nenaplněné a frustrované tlačí  v různé fázi živote protežuju různé potřeby v každé fázi života nějaké obětuju.  osvojují a procvičují se znalost je jejich prerekvizitou snahou nenaženu vyžaduje čas a zrání a vrstvení 10000 hodin podle Maxwella  mění se buď intenzivní snahou o svůj rozvoj 66 dnů návyk budování okno precedensu 3 měsíce onboarding nebo formujícími silami života klíčovým podkladem je sebereflexe KRÁTKODOBĚ MĚNITELNÉ STŘEDNĚDOBĚ FORMOVATELNÉ  66 DNÍ AŽ 3 ROKY DLOUHODOBĚ FORMOVATELNÉ NEBO SPÍŠ NE kombinace hlubokých vnitřních imperativů a ideálů  a ideálů a imperativů zvnitřněných z okolí, které na mě působí pokud nemáš vlastní, podle nějakých vždycky žiješ, Čí jsou? kognitivní předpoklady poprat se s různými typy úkolů  shůry dáno, rozvinutelné během školní docházky, pak už spíše ne Unnamed area postojkompetence znalosti  dovednosti schopnosti hodnoty potřeby vlastnosti zkušenosti  V psychologii se schopnosti obecně vymezují jako souhrn předpokladů jednotlivých duševních funkcí k určité činnosti (vyřešení problému, orientace v situaci a odpovídající reagování na její podmínky atd.). (obcankari.cz) A konečně Florence R. Kluckhohnová a F. Stroedtbeck (1961) hovoří o hodnotových orientacích jako o komplexních, učleněných (patterned), řazených (ordered) principech, vyplývajících ze vzájemného působení tří analyticky odlišných složek hodnotícího procesu neboli hodnocení – poznávací, citové a direktivní, které dávají řád a směr ustavičnému toku lidských činů a myšlenek, pokud se vztahují k řešení společných lidských problémů MOTIVACE vychází teorie m. z procesu celoživotního učení, v jehož průběhu jedinec zpracovává nejrůznější podněty a přetváří je v pohnutky, motivy vlastní činnosti. M. je ustavující složkou osobnosti. V současné době převládající pojetí m. jako specif. lidského znaku chování je v souladu s obecně psychol. výkladem duševního života a osobnosti jako prizmatu, v němž se individuálně, se soc. neopakovatelností lomí vnější vlivy a proměňují ve vnitřní příčiny jednání.  relativně ustálený sklon jedince chovat se v určité situaci určitým způsobem, příp. reagovat pozitivně nebo negativně na podněty s takovou situací spjaté. P. vyjadřuje souvislost psych. stavů a vnějších objektů či tříd objektů orientace. Poznání podmínek utváření, trvání a změny p. je předpokladem výkladu individ. jednání. Z jeho pozorovatelných znaků je p. odvozován. P. je výsledkem psych. organizace předchozí zkušenosti, s níž jedinec přistupuje ke každé následující obdobné situaci · „učením, na bázi schopností, získaná připravenost provádět určitou činnost vhodnou metodou, tj. správně až bezchybně, rychle a úsporně, s menší únavou, popř. i kreativně“ (Čačka 2002, s. 84) Dovednosti získává člověk zafixováním určitých operací, učením a procvičováním. Dovednosti v oblasti poznatků se označují jako vědomosti. (obcankari.cz) The difference between a ‘skill’ and an ‘ability’ is much less obvious than the difference between ‘knowledge’ and the other two. In very basic terms, abilities are natural or inbuilt whilst skills are learned behaviours. When cutting hair you might have an ability to keep your hand steady or cut a straight line, but the skill is what you learned on your hairdressing course. Skills can be developed and improved over time, by combining our abilities and our knowledge, but the underlying abilities are needed in order for the skills to be developed. Abilities, likewise, can be improved and honed to some extent – running fast is a skill, but the ability to run fast comes in part from having strong leg muscles, which can be developed through regular exercise. Ability and knowledge combine to create skills that can be used Unnamed area Triangulation SHL ability test results/ OPQ profile References Work samples test / simulation FÁZE 3 SITUATION  TASK  ACTION  RESULT I need to see your example as a film running in front of my eyes It can be recorded on a camera (seen or heard)  It isn´t an example older than 1,5 years It´s business relevant or a viable alternative from private life or leisure activities Quality criteria No go answers What exactly did you do? Take me through what you did step by step. What is is you did not do  The candidate describes a specific siituation - either work or relevant other contexts  The candidate describes what his/ her task was in this situation  What was the result? What was the successful part of the result? What feedback did you get?  What did you learn from a misfortunate ending/result?  My team did,  we did It is a generally acknowledged thing that I will definitely focus on  Well if I was in charge, I would  My motto is... My boss always said I was responsible /in charge of... FÁZE 2 Google example S T A R polopřipravený/poloimprovizovaný vždy prozkoumejte alespoň kompetence s váhou 3 zkoumejte ty, které nelze rychle doučit zkoumejte ty, které nelze ověřit jinak než BEI PŘED BEI Analýza pracovní pozice vyberte klíčové, žádoucí a výhodné Vážení a prioritizace definuj, co požadované kompetence znamenají a jak se mají projevit v každodenním životě zakotvi je v procesním popisu dodavatel-odběratel Kontextualizace na jakých projektech nebo v jakých výzvách tyto kompetence bude uplatňovat FÁZE 1 odkud to víme? rozhovor s manažerem rozhovor s předchůdcem rozhovor s týmem vytvořte seznam těch, které potřebujete proklepnout bei stínování analýza vzorků pracovní činnosti  analýza budoucích výzev kdo budou jeho klíčoví dodavatelé/zákazníci? je náš stávající job description aktuální a kdo ho tvořil?  HOT QUESTIONS TO ASK  jaké jsou tzv. kritické incidenty pro tuto pozici Unnamed area příprava na lov Obchodník  dohledávání informací o klientovi na internetu  samotný lov předání presales konzultantům Proces/Pozice Podproces/skupina aktivit Dílčí aktivita dodavatel vstup kritéria kvality vstupu výstup kritéria kvality výstupu zákazník reportováno komu hodin měsičně znalosti  dovednosti  schopnosti zkušenosti postoje a vlastnosti  preference dílčí informace a předdefinované pozice příprava na lov zpracovává strategii útoku analytický tým v obchodu/marketing odpovídá checklistu abc on sám co nejvíce dat 32 záznam v crm  obchodní ředitel klíčové ukazatele, které má hledat rešeršovat  až nechutná zvědavost, stalker, kterýho za to platí  on sám sobě výstup z dohledávání   on sám sobě plán útoku  zahrnuje všechny fáze, počítá se scénáři, je o krok dopředu  ? obchodní ředitel znalosti k tomu, jak obchodovat (whale hunting metodika)  úspěšně ulovený klient v minulosti  postavit strategii lovu  plánovat do budoucna/scénářové myšlení (šachista) baví ho koncepční obecné strategické uvažování, rád se na lov chystá dlouho a užívá si tu chystací fázi  treningova plocha 2 ROZDÍL MEZI HARD SKILLS A SOFT SKILLS Proces/Pozice Podproces/skupina aktivit Dílčí aktivita dodavatel vstup kritéria kvality vstupu výstup kritéria kvality výstupu zákazník reportováno komu hodin měsičně znalosti  dovednosti  schopnosti zkušenosti postoje a vlastnosti  Univerzální konzultant analýza / zhodnocení  výchozího stavu  zjišťuje potřeby a procesy u zákazníka  obchodník telefonát zahrnuje popis úzkých míst programátor zadání v giře v souladu s interní směrnicí(specifikace, atd.) tým lídr 16 znalost produktu a procesu s implementací technologických řešení co nejpodobnějších Aimtecovým kladení analytických otázek na míru selský rozum (induktivní inteligence)  není psychopat ani narcis to znamená, že mu záleží na týmu a umí uznat chybu  Recruitment správa dat/ administrativa shromažduje si informace a data o kandidátech na pozice headhunter, agentury, on sám  shromažďuje si informace o pozici  vedoucí, kolegové, atd.  liniový manažer liniový manažer Jaké info o kandidátech je validní a jaké ne, + co je protiprávní Analýza pracovního místa aspon 1 rok v agentuře aspoň 1 rok v agentuře  oddělit zrno od plev v záplavě informací dobře se ptát nadřízeného na činnosti a odfiltrovat balast verbální analytické myšlení percentil 60+ verbální analytické myšlení percentil 60+ uvědomění si bias, která se ho můžou týkat houževnatost, nevzdat se při první neuspokojivé odpovědi.  správa dat/ administrativaRecruitment treningová plocha 1 SITUATION  TASK (co v tom byl váš úkol, vaše výzva) ACTION  (jak jste na to šel, co jste udělal krok za krokem) RESULT (jak to dopadlo?) S T A R Nabírali jsme síťového specialistu a nechal jsem se neorganizovaným vedoucím strhnout Když jsem prezentoval studentům, jak si připravit karierní portfolio (CV, přípravy na pohovor a Lin profil), kde jsem udělal širokou plejádu příprav provést vedoucího celým procesem výběrka, že inzerát obsahuje srozumitelný popis pozice, kritéria výběru, zorganizovat výběrko od  A do Z, komunikovat s kandidáty, připravit vedoucího na pohovory. připravit sám jako lektor prezentaci pro studenty ve formátu přednášky na VŠ. sám jsem připravil i prezentoval.  pod tlakem jsem to uspíšil a zorganizoval to sám,  Zeptal jsem se kolegů, na co se studentí ptají, kde jsou nejisti, zmapoval jsem potřeby zaměstnavatelů, co ví, že zaměstnavatelé zmiňují, na co se koukají, přidal jsem tam znalosti z odborných studií, jak jsou CV relevantní ve výběrkách.  v tu chvíli mi to přišlo nevhodné manažera upozorňovat před kandidátem, upravil jsem strukturu pohovoru na místě, aby to odpovídalo manažerovum přání, pak jsem se s ním chtěl potkat, ale on zmizel dřív, než jsem mu mohl podat zv. Naučil jsem se, že budu rychleji eskalovat vedoucím vedoucích, když to nepůjde podle plánu.  rozvedla se tam krásná diskuse, jaká je validita CV, jak HR pracují s CV, shodil jsem krásně prezentaci a bavili jsme se v kritickém diskursu, což bylo hrozně fajn. Nevím, jestli se mám pochválit nebo zkrititovat. Díky přípravě věnované prezentaci a otevřenosti vůči studentům, to pro ně mělo přínos, protože zjistili, že neexistuje univerzální návod a je dobré si o firmách něco zjistit. příprava a rozhled u praktických témat - je třeba nastudovat různé pohledy, pokud nejsou možnosti široké, lektor nemůže odpovídat, jak by chtěl a generalizuje, kde to nedává smysl.  Kdy se nepodařilo získat informace na pozici, kterou máte obsadit Kdy naposledy se vám podařilo zapůsobit prezentací, ve které jste zúročil dobrou přípravu  Jste prokázal schopnost vymáhat důsledně a neoblomně výstupy práce z nespolupracujících kolegů.  potřebovali jsme 2 úpravy v karierním portálu, dodavatel to v minulosti napsal v jazyce, který nikdo neupraví. potřebovali jsme nasadit lištu cookies a aktualizovat produktovou linii měl jsem zařídit realizaci nahrání lišty a aktualizace služeb. oslovil jsem UVT organizaci, do kopie jsem dal firmu, která to měla zpracovat, ať se domluví na nahrání a domluvte se. pak jsem se zeptal, jestli je v jejich silách aktualizovat texty, obě věci se potvrdily, že jdou. Nastaly komunikační kejkle. vystavili jsme objednávku. 1: odpověd byla do 2-3 týdnů to bude, seženu lidi. za 2 týdny jsem napsal, co se děje, za 2 týdny došla odpověď, je to v procesu, ve čtvrtek to bude, za 6 týnů jsem zjistil, že to pořád není hotové. něco, co mohlo být hotové za dva týdny, trvalo 8 měsíců. možná jsem mohl víc tlačit a volat, zpětně nevím..., od té doby jsem neměl příležitost to vyzkoušet znovu. ale od té doby si hlídám termíny. nechci po lidech šlapat, neumím, pokud jsem ignorován, jak se k člověku dostat, pokud jsem ho neviděl.