Týden 2 20. 2. 2023
Téma:
Auditivní tvorba - žánry (zpravodajství, publicistika, dokument, podcast).
Podrobnosti:
Debata nad naposlouchanou reportáží.
Redakce zpravodajství a publicistiky (struktura, činnosti, způsob práce). Informace, kontakty (získávání informací, výběr z informací, rešerše, význam informací v závislosti na profilu média, pořadu, společenských okolnostech, získávání kontaktů, informátoři, výhody a záludnosti okruhu osvědčených odborných respondentů).
Typické žánry užívané v rozhlasových médiích: zpráva (krátká, rozšířená), interview (reportér, studio), reportáž (zpravodajská, publicistická, longform), dokument, feature. Rozhlasové zásady (měkký začátek, jednodušší věty, jednoznačné pojmy..).
Rozhlasové zpravodajství: zpráva, anketa, interview, reportáž, montáž; zpravodajský pořad; zpravodajské vysílání.
Rozhlasová publicistika: reportáž, interview, komentář, glosa, analýza, fejeton, úvaha, feature; publicistický pořad.
Rozhlasový dokument. Výkladový, reportážní, observační, autorský.. Objektivita dokumentu.
Hranice a průniky zpravodajství, publicistiky a dokumentu.
Specifická rozhlasová role moderátora: zprávař, hlasatel, anchorman; kontaktní pořady.
Solution journalism.
Hlouběji o podcastu.. tvorba pro terestriální rozhlas (mediální domy, producenty), přeliv této tvorby na internet (typicky audioarchivy rozhlasových stanic) a specifická tvorba podcastová.
Přelévání, aplikace, proměny tradičních rozhlasových žánrů v podcastové tvorbě; podcast jako další renesance zvukové tvorby; broadcasting kontra narrowcasting.
Svobody a limity podcastu (i ve vztahu k sociálním médiím).
České zdroje o podcastovém světě:
Zahraniční zdroje o podcastovém světě: